Νίκη του Bottas, απογοήτευση για τον Hamilton

Τη δέκατη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 πανηγύρισε ο Valtteri Bottas μετά το σημερινό Grand Prix της Τουρκίας. Οι δύο πιλότοι της Red Bull ανέβηκαν μαζί του στο βάθρο, σε μια πίστα που δεν ήταν ευνοϊκή για την ομάδα, ενώ ο Hamilton είχε τις διαφωνίες του με τη Mercedes αναφορικά με τη στρατηγική και περιορίστηκε τελικά στην πέμπτη θέση.

Ο Valtteri Bottas κατάφερε με την πρώτη του φετινή νίκη, στη βρεγμένη πίστα της Κωνσταντινούπολης, να φτάσει στις δέκα συνολικά νίκες καριέρας για να μπει στη λίστα με μερικά ζηλευτά ονόματα της Formula 1, όπως Hunt, Peterson, Scheckter και Berger, που πέτυχαν ότι πέτυχαν πιλοτάροντας -ομολογουμένως- λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια.  

Η ομάδα της Mercedes τροποποίησε τους αεραγωγούς των φρένων του Φινλανδού πιλότου πριν από την εκκίνηση, έτσι ώστε να μπορούν τα ελαστικά να κρατηθούν σε θερμοκρασία στις κρύες συνθήκες, με τη βοήθεια της θερμότητας των φρένων. Κάτι που ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για τα intermediate ελαστικά σε μια πίστα η οποία τα φθείρει εύκολα.

Στην αρχή του αγώνα ο Alonso -που ξεκινούσε έκτος- προσπάθησε να πραγματοποιήσει άλλη μια εντυπωσιακή εκκίνηση και να προσπεράσει τον Gasly από την εξωτερική πλευρά της πρώτης στροφής, ωστόσο, τα ταχυδακτυλουργικά του δεν δούλεψαν αυτή τη φορά αφού ο Γάλλος πιλότος τον έστειλε σε πιρουέτα.

O Verstappen τερμάτισε τελικά τη σημερινή κούρσα στη δεύτερη θέση, μία μπροστά από τον ομόσταβλό του στη Red Bull, Sergio Perez, με τον Ολλανδό πιλότο να δέχεται με σχετική ικανοποίηση το σημερινό αποτέλεσμα αφού η πίστα της Τουρκίας ευνοούσε περισσότερο τη Mercedes, με τον ίδιο να τονίζει μετά τον αγώνα πως «θα πρέπει τώρα να βελτιώσουμε την απόδοση μας εάν θέλουμε να κατακτήσουμε τον τίτλο».

Το μεγάλο ερωτηματικό για μερικούς στα τελικά στάδια του αγώνα, όπως ο Leclerc και ο Hamilton, ήταν το αν θα μπορούσαν να έβγαζαν ολόκληρη την κούρσα χωρίς κανένα pit-stop, παραμένοντας έξω στην πίστα με το ίδιο σετ intermediate ελαστικών. Ο Hamilton διαφώνησε με την ομάδα του (η οποία τον ήθελε να κάνει το pit-stop) αλλά υπέκυψε τελικά στις οδηγίες της και τερμάτισε στην πέμπτη θέση.  

«Δεν πιστεύω ότι αυτή είναι η σωστή απόφαση» είπε από ασυρμάτου πριν από το pit-stop του ο Βρετανός, ενώ μετά που ακολούθησε τις οδηγίες των μηχανολόγων του προσπάθησε να αποδείξει σε όλους πως είχε δίκιο, αναφέροντας «έχω τεράστιο θέμα με graining». Ο Hamilton έβγαλε τους 50 από τους 58 γύρους με το ίδιο σετ, αλλά η ώρα που έκανε το pit-stop του δεν ήταν η κατάλληλη (ίσως να έπρεπε να σταματούσαν νωρίτερα) αφού -με μόλις 8 γύρους να απομένουν- τα ελαστικά δεν θα είχαν το χρόνο να ξεπεράσουν το θέμα του graining.

Σε τέτοιες συνθήκες είναι δύσκολο να κρίνει κανείς τι είναι το πιο σωστό (το κομπιούτερ ή ο πιλότος;) και η αλήθεια είναι πως ομάδα και πιλότος πάντα κερδίζουν και χάνουν μαζί.  

Ο Verstappen πέρασε επικεφαλής του παγκοσμίου πρωταθλήματος με έξι βαθμούς διαφορά από τον Hamilton, καθώς απομένουν έξι αγώνες πριν από την ολοκλήρωση της σεζόν.