Αρχικά θεωρήθηκε σπεσιαλίστας στην άσφαλτο, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε σε οδηγό παντός εδάφους, φτάνοντας να πρωταγωνιστήσει στο WRC, ειδικά κατά τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ο Didier Auriol (Ντιντιέ Οριόλ), υπήρξε ο πρώτος Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ, ενώ οδήγησε για αρκετές ομάδες μεταξύ 1988 και 2003, με τις θητείες του σε Lancia και Toyota να ξεχωρίζουν.
Who is who
Ο Didier Auriol γεννήθηκε στο Μονπελιέ της Γαλλίας, τον Αύγουστο του 1958. Όλη του η επαγγελματική καριέρα σχετίζεται με αυτοκίνητα και… τιμόνι, αφού αρχικά ήταν οδηγός ασθενοφόρου. Στη συνέχεια τον κέρδισαν τα ράλλυ, όπου πήρε το βάπτισμα του πυρός σε ηλικία 21 ετών, με Simca.
Sebastien Loeb, Sebastien Ogier και Didier Auriol: Τα 16 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών της Γαλλίας!
Εκείνη την περίοδο, καθιερώθηκε ως ένας εκ των πρωταγωνιστών του WRC, όντας ανταγωνιστικός απέναντι στους ήδη εστεμμένους Παγκόσμιους Πρωταθλητής, Miki Biasion και Juha Kankkunen. Το 1991 εντυπωσίασε ως ημι-εργοστασιακός οδηγός, με τη Lancia Delta του Jolly Club με τη χορηγία της Fina, ενώ το 1992 ηγήθηκε της προσπάθειας, με τη νέα και πανέμορφη Deltona. Τότε, κατέκτησε 6 νίκες -μεταξύ των οποίων και στο Ακρόπολις- σε μία σεζόν, σημειώνοντας ρεκόρ που καταρρίφθηκε 13 χρόνια αργότερα από τον Sebastien Loeb, αλλά έχασε στο νήμα τον τίτλο από τον Carlos Sainz.
Στο δρόμο για το πρώτο Πρωτάθλημα Γαλλίας, με MG Metro XR4
Η απόσυρση της επίσημης Lancia από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στα τέλη του 1992, έφερε τον Auriol -μαζί με τον Kankkunen- στην Toyota. Το 1993 ήταν χρονιά του Φινλανδού, ωστόσο το 1994 ο Γάλλος οδηγός δικαιώθηκε και με 3 νίκες (Κορσική, Αργεντινή, Σαν Ρέμο), αναδείχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πάντα με συνοδηγό τον Occelli. Αυτή ήταν και η κορύφωση της καριέρας του, η οποία από εκεί και έπειτα είχε καθοδική πορεία, αν και συμμετείχε ως εργοστασιακός οδηγός σχεδόν ανελλιπώς, έως το 2003.
Video από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο 1993, όπου κέρδισε στο ντεμπούτο του με την Toyota
Στο μεταξύ, ο Didier Auriol ηγήθηκε της επιστροφής της Toyota στο θεσμό το 1997 με την Corolla, μετά τον αποκλεισμό από το θεσμό το 1996, λόγω τεχνικής παρατυπίας που είχε διαπιστωθεί στα αυτοκίνητά της το 1995. Το 1999, ήταν και η τελευταία χρονιά που διεκδίκησε τον τίτλο -βρέθηκε 6 φορές στην πρώτη τριάδα του WRC),- ολοκληρώνοντας το πρωτάθλημα στην 3η θέση. Έπειτα, οδήγησε για τις Seat, Peugeot και Skoda, κατακτώντας την τελευταία νίκη του στο Ράλλυ Καταλονίας 2001, με Peugeot 206 WRC και συνοδηγό τον Denis Giraudet.
Onboard από το 1992, με Lancia Deltona
Συνολικά, ο Didier Auriol υπήρξε ένας από τους πλέον σημαντικούς Γάλλους οδηγούς. Κατά κάποιον τρόπο, υπήρξε ο πρόδρομος της κυριαρχίας των Sebastien (Loeb και Ogier), βάζοντας τη δική του σφραγίδα στο WRC και πιστοποιώντας, πως οι Γάλλοι οδηγοί μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν όχι μόνο σε άσφαλτο, αλλά και σε χώμα. Παραμένει πολυνίκης στο Γύρο της Κορσικής με 6 νίκες (όσες έχει και ο Bernard Darniche), ενώ σήμερα μνημονεύεται ως ένας από τους ταχύτερους οδηγούς στην ιστορία των αυτοκινήτων Group A (1987-1996).
Onboard από το 1999, με Toyota Corolla WRC
Info
Didier Auriol
Ημ. Γέννησης: 18/8/1958
Εθνικότητα: Γάλλος
Συμμετοχές στο WRC: 152
Νίκες: 20
Τερματισμοί στο βάθρο: 53
Ταχύτεροι χρόνοι σε ε.δ.: 554
Βαθμοί: 747
Παγκόσμια Πρωταθλήματα: 1 (1994)
Αυτοκίνητα: Toyota Celica Turbo 4WD ST185
Συνοδηγός: Bernard Occelli
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ, DIDIER AURIOL SOCIAL MEDIA
Video-tribute στον Didier Auriol