Αφιέρωμα – Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ράλλυ: #10 Didier Auriol (videos)

O Παγκόσμιος Πρωταθλητής 1994, Didier Auriol, είναι ακόμη ένας αγαπημένος οδηγός του κοινού και ήρωας των αγώνων ράλλυ.

Αρχικά θεωρήθηκε σπεσιαλίστας στην άσφαλτο, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε σε οδηγό παντός εδάφους, φτάνοντας να πρωταγωνιστήσει στο WRC, ειδικά κατά τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ο Didier Auriol (Ντιντιέ Οριόλ), υπήρξε ο πρώτος Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ, ενώ οδήγησε για αρκετές ομάδες μεταξύ 1988 και 2003, με τις θητείες του σε Lancia και Toyota να ξεχωρίζουν.

Who is who

Ο Didier Auriol γεννήθηκε στο Μονπελιέ της Γαλλίας, τον Αύγουστο του 1958. Όλη του η επαγγελματική καριέρα σχετίζεται με αυτοκίνητα και… τιμόνι, αφού αρχικά ήταν οδηγός ασθενοφόρου. Στη συνέχεια τον κέρδισαν τα ράλλυ, όπου πήρε το βάπτισμα του πυρός σε ηλικία 21 ετών, με Simca.

Didier Auriol

Η μεγάλης έκτασης εμπλοκή του στα ράλλυ ξεκίνησε το 1983, όταν και έλαβε μέρος σε γαλλικούς αγώνες, με Renault 5. Στο τέλος εκείνης της χρονιάς, ξεκίνησε και η συνεργασία του με τον Bernard Occelli, συνοδηγό με τον οποίο σημείωσε την πλειονότητα των επιτυχιών του (ο έτερος συνοδηγός που έκανε μεγάλη καριέρα με τον Auriol ήταν ο Denis Giraudet). Χρόνο με το χρόνο ο Auriol καταξιωνόταν στη Γαλλία, φτάνοντας το 1988 να έχει κατακτήσει 3 συνεχόμενα Πρωταθλήματα Γαλλίας. Η πρώτη επιτυχία, το 1986, πραγματοποιήθηκε με MG Metro XR4, ενώ τις επόμενες χρονιές οδήγησε Ford Sierra RS Cosworth.

Didier Auriol

Η ταχύτητά του εντυπωσίασε τους ανθρώπους της Ford Motor Co., οι οποίοι το 1988, του εμπιστεύθηκαν εργοστασιακό μπάκετ σε επιλεγμένους αγώνες του WRC. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει, καθώς οι Auriol-Occelli κατέκτησαν την πρώτη νίκη της καριέρας τους στον Γύρο της Κορσικής, που εκείνη τη χρονιά ήταν ο μοναδικός αγώνας που δεν επικράτησε η Lancia. Οι επιδόσεις του Auriol κίνησαν το ενδιαφέρον της ιταλικής ομάδας, στην οποία βρέθηκε μεταξύ 1989-1992. 

 

Didier Auriol

Sebastien Loeb, Sebastien Ogier και Didier Auriol: Τα 16 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών της Γαλλίας!

Εκείνη την περίοδο, καθιερώθηκε ως ένας εκ των πρωταγωνιστών του WRC, όντας ανταγωνιστικός απέναντι στους ήδη εστεμμένους Παγκόσμιους Πρωταθλητής, Miki Biasion και Juha Kankkunen. Το 1991 εντυπωσίασε ως ημι-εργοστασιακός οδηγός, με τη Lancia Delta του Jolly Club με τη χορηγία της Fina, ενώ το 1992 ηγήθηκε της προσπάθειας, με τη νέα και πανέμορφη Deltona. Τότε, κατέκτησε 6 νίκες -μεταξύ των οποίων και στο Ακρόπολις- σε μία σεζόν, σημειώνοντας ρεκόρ που καταρρίφθηκε 13 χρόνια αργότερα από τον Sebastien Loeb, αλλά έχασε στο νήμα τον τίτλο από τον Carlos Sainz.

Στο δρόμο για το πρώτο Πρωτάθλημα Γαλλίας, με MG Metro XR4

Η απόσυρση της επίσημης Lancia από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στα τέλη του 1992, έφερε τον Auriol -μαζί με τον Kankkunen- στην Toyota. Το 1993 ήταν χρονιά του Φινλανδού, ωστόσο το 1994 ο Γάλλος οδηγός δικαιώθηκε και με 3 νίκες (Κορσική, Αργεντινή, Σαν Ρέμο), αναδείχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πάντα με συνοδηγό τον Occelli. Αυτή ήταν και η κορύφωση της καριέρας του, η οποία από εκεί και έπειτα είχε καθοδική πορεία, αν και συμμετείχε ως εργοστασιακός οδηγός σχεδόν ανελλιπώς, έως το 2003.

Video από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο 1993, όπου κέρδισε στο ντεμπούτο του με την Toyota 

Στο μεταξύ, ο Didier Auriol ηγήθηκε της επιστροφής της Toyota στο θεσμό το 1997 με την Corolla, μετά τον αποκλεισμό από το θεσμό το 1996, λόγω τεχνικής παρατυπίας που είχε διαπιστωθεί στα αυτοκίνητά της το 1995. Το 1999, ήταν και η τελευταία χρονιά που διεκδίκησε τον τίτλο -βρέθηκε 6 φορές στην πρώτη τριάδα του WRC),- ολοκληρώνοντας το πρωτάθλημα στην 3η θέση. Έπειτα, οδήγησε για τις Seat, Peugeot και Skoda, κατακτώντας την τελευταία νίκη του στο Ράλλυ Καταλονίας 2001, με Peugeot 206 WRC και συνοδηγό τον Denis Giraudet.

Onboard από το 1992, με Lancia Deltona

Συνολικά, ο Didier Auriol υπήρξε ένας από τους πλέον σημαντικούς Γάλλους οδηγούς. Κατά κάποιον τρόπο, υπήρξε ο πρόδρομος της κυριαρχίας των Sebastien (Loeb και Ogier), βάζοντας τη δική του σφραγίδα στο WRC και πιστοποιώντας, πως οι Γάλλοι οδηγοί μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν όχι μόνο σε άσφαλτο, αλλά και σε χώμα. Παραμένει πολυνίκης στο Γύρο της Κορσικής με 6 νίκες (όσες έχει και ο Bernard Darniche), ενώ σήμερα μνημονεύεται ως ένας από τους ταχύτερους οδηγούς στην ιστορία των αυτοκινήτων Group A (1987-1996).

Onboard από το 1999, με Toyota Corolla WRC

 

Info

Didier Auriol

Ημ. Γέννησης: 18/8/1958

Εθνικότητα: Γάλλος

Συμμετοχές στο WRC: 152

Νίκες: 20

Τερματισμοί στο βάθρο: 53

Ταχύτεροι χρόνοι σε ε.δ.: 554

Βαθμοί: 747

Παγκόσμια Πρωταθλήματα: 1 (1994)

Αυτοκίνητα: Toyota Celica Turbo 4WD ST185

Συνοδηγός: Bernard Occelli

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ, DIDIER AURIOL SOCIAL MEDIA

 

Video-tribute στον Didier Auriol