GP Τουρκίας-FP2: Ο Hamilton παρέμεινε επικεφαλής
Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός και της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής για το GP Τουρκίας της Formula 1.
O Hamilton και ο εκπληκτικός Charles Leclerc ήταν οι μοναδικοί οδηγοί που έπεσαν κάτω από το 1:24 σήμερα στην πίστα του Istanbul Park.
Με τη βελτίωση του ασφαλτοτάπητα από πέρυσι, οι χρόνοι ήταν 4,5 δλ. ταχύτεροι σήμερα και αρκετοί οδηγοί σχολίασαν ότι η πίστα της Τουρκίας παρέχει πλέον υψηλότατες τιμές πρόσφυσης.
Αυτό ώθησε αρκετές ομάδες να πειραματιστούν με ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης.
H Mercedes εξακολουθούσε να δείχνει ότι η πίστα ταιριάζει περισσότερο στο δικό της μονοθέσιο. Ο Hamilton δήλωσε ότι ξεκίνησε την ημέρα με πολύ καλό στήσιμο στο μονοθέσιό του, αλλά οι αλλαγές που έκανε μεταξύ των δύο περιόδων, δεν είχαν την καλύτερη αίσθηση.
Όπως είναι φυσικό, οι ομάδες θα εργαστούν επάνω στο στήσιμο των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια του βραδιού, με τους οδηγούς προσομοιωτών στα εργοστάσια να κάνουν… υπερωρίες.
Αυτό είναι σίγουρο ότι θα συμβεί με τον Alex Albon στο εργοστάσιο της Red Bull στο Milton Keynes, καθώς η αυστριακή ομάδα αντιμετωπίζει προβλήματα με τη συμπεριφορά της RB16B.
H Red Bull δοκίμασε διαφορετικές ρυθμίσεις στα μονοθέσια των δύο οδηγών της σήμερα, με τον Max Verstappen να υιοθετεί στήσιμο παραγωγής υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης από τον Sergio Perez.
O Ολλανδός είχε το ίδιο παράπονο καθ’ όλη τη διάρκεια του FP2, αναφέροντας ξαφνικές αποσταθεροποιήσεις στο μέσο των στροφών, ενώ η υποστροφή που παρουσίαζε η RB16B το πρωί φάνηκε να επιμένει.
O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι δεν έχουν βρει το ιδανικό στήσιμο στο μονοθέσιο του Verstappen. H πίστα παρέχει φέτος πολύ περισσότερη πρόσφυση και η RB16B του Ολλανδού δε βρέθηκε ποτέ εντός του ιδανικού πλαισίου λειτουργίας.
Ο Horner δήλωσε ότι οι δυνατοί άνεμοι που έπνεαν την Παρασκευή επηρέασαν τη συμπεριφορά της Red Bull. Το γεγονός ότι ο χρόνος του Verstappen (5ος) ήταν πιο αργός από αυτόν του Perez (4ος), κάτι που δε συμβαίνει συχνά, αποδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στην πίστα σήμερα ο Ολλανδός.
Ο τόνος του Verstappen στις δηλώσεις του μετά τη δράση στην πίστα, δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξος και ευελπιστεί ότι η ομάδα μπορεί να βρει το δρόμο της με αλλαγές στο στήσιμο αύριο.
Παρά τους πειραματισμούς με τις ρυθμίσεις, η Red Bull δε βρήκε την ιδανική ισορροπία. Ο Verstappen έκανε παράπονα για κραδασμούς από το εμπρός αριστερό ελαστικό, που καταπονείται πολύ στην παρατεταμένη αριστερή στροφή 8 και παρουσίαζε εκτεταμένο graining.
Σύμφωνα με τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull, Helmut Marko, η αυστριακή ομάδα χάνει πολύ χρόνο σε συγκεκριμένες στροφές (4, 5, 6), ενώ παρουσιάζει επίσης αυξημένη φθορά ελαστικών.
Το μοναδικό θετικό σημείο από τη σημερινή ημέρα για τη Red Bull είναι ότι ο Hamilton θα εκτίσει ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης της Κυριακής, λόγω χρήσης 4ου κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Hamilton δοκίμαζε σήμερα μια λίγο διαφορετική εμπρός αεροτομή (όσον αφορά τη μορφή του ανώτερου πτερυγίου)
Πολύ καλή ήταν και η εμφάνιση της Ferrari με τον Leclerc, καθώς ο Carlos Sainz επικεντρώθηκε περισσότερο στο στήσιμο αγώνα, καθώς θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις την Κυριακή, αφού χρησιμοποιεί την 4η φετινή του μονάδα ισχύος.
Ο Leclerc κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο τμήμα της πίστας, ενώ και οι χρόνοι προσομοίωσης αγώνα του Μονεγάσκου ήταν πολύ καλοί, αρκετά συχνά στο επίπεδο αυτών της Red Bull.
Σε ρυθμό αγώνα, οι Mercedes βρίσκονταν μακράν μπροστά, με τον Hamilton να έχει καθαρό προβάδισμα επί του Valtteri Bottas, που κατετάγη 3ος στο FP2. Πάντως η εικόνα μπορεί να αλλάξει πολύ αν η βροχή κάνει αισθητή την παρουσία της τις επόμενες δύο ημέρες.
Στην 6η θέση κατετάγη ο Lando Norris με τη McLaren. Αμφότεροι οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας δήλωσαν ότι η αίσθηση της πίστας ήταν εντελώς διαφορετική φέτος, λόγω της βελτιωμένης κατάστασης της ασφάλτου.
Ο Daniel Ricciardo (14ος) δήλωσε ότι γνωρίζει τι πρέπει να κάνει με το στήσιμο της MCL35M για να βρει περισσότερη ταχύτητα.
Πίσω από τον Norris, βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Alpine, οι οποίοι, όπως και ο Βρετανός, σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους λιγότερο από 20 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας και κατά συνέπεια ενώ η πίστα βρισκόταν σε καλύτερη κατάσταση.
Οι δύο οδηγοί της AlphaTauri βρέθηκαν στην 9η (Pierre Gasly) και 11η θέση (Yuki Tsunoda), με τον Antonio Giovinazzi ανάμεσά τους. Η Alfa Romeo αντιμετώπισε στο μονοθέσιο του Kimi Raikkonen ένα πρόβλημα διαρροής από τη «σακούλα» που περιέχει το ισοτονικό υγρό που πίνουν οι οδηγοί._Φ.Λ.