Πρώτος ο Hamilton αλλά με ποινή στην Τουρκία
Ο Lewis Hamilton κυριάρχησε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Τουρκίας, ωστόσο θα εκτίσει ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης της Κυριακής, λόγω αλλαγής κινητήρα εσωτερικής καύσης.
O Hamilton έδειχνε να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην πρώτη ώρα ελεύθερων δοκιμών αυτού του Σαββατοκύριακου, όντας 0,45 δλ. ταχύτερος από τον Max Verstappen, ο οποίος όπως και ο Sergio Perez, αντιμετώπιζε υπερβολική υποστροφή από το μονοθέσιο της Red Bull.
Ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να κερδίσει 3 ολόκληρα δέκατα του δλ. μονάχα στο πρώτο τμήμα της πίστας έναντι του Verstappen, ο οποίος ανέφερε ότι κατά την προσωπική του εκτίμηση, δεν επρόκειτο για ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή, αλλά για ζήτημα με τα ελαστικά.
Παρά τα προβλήματα αυτά της Red Bull, η αυστριακή ομάδα έχει το πλεονέκτημα αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς ο Hamilton θα είναι αναγκασμένος να εκκινήσει το GP Τουρκίας 10 θέσεις πίσω από εκεί όπου θα καταταγεί στις δοκιμές του Σαββάτου.
Η Mercedes έκρινε ότι θα είναι καλύτερο να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μονοθέσιο του Βρετανού σε αυτό τον αγώνα, για να μη διακινδυνεύσει κάποιο πρόβλημα αξιοπιστίας και μια πιθανή εγκατάλειψη, η οποία θα ήταν καταστροφική για την πορεία του Πρωταθλήματος.
Ακόμα και αν ο Hamilton κάνει κακή εμφάνιση, η Mercedes απέκλεισε το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει κι άλλα εξαρτήματα στη μονάδα ισχύος του Βρετανού.
O Charles Leclerc με τη Ferrari σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, ενώ ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 5η θέση. Ο Ισπανός χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο την καινούργια μονάδα ισχύς της Ferrari, με την αναβαθμισμένη μπαταρία και θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid.
H Ferrari έδειχνε να αντιμετωπίζει προβλήματα graining στο εμπρός δεξιό ελαστικό, το οποίο καταπονείται ιδιαίτερα στην παρατεταμένη αριστερή στροφή 8. Μεταξύ των δύο Ferrari βρέθηκε ο Valtteri Bottas, στην 4η θέση, με τη δεύτερη Mercedes.
Εντυπωσιακές ήταν και οι Alpine, καθώς ο Esteban Ocon βρέθηκε στην 6η θέση έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα. Ο Fernando Alonso ήταν 9ος, έχοντας σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του με τη μέση γόμα ελαστικών.
Μεταξύ των δύο Alpine βρέθηκαν στον πίνακα των χρόνων οι Lando Norris με McLaren και Pierre Gasly με AlphaTauri. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, εμπρός από τον George Russell με τη Williams._Φ.Λ.