Η συνεργασία Red Bull – Honda το 2022
Η Red Bull και η Honda συμφώνησαν να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα συνεργασίας το οποίο προβλέπει διάφορες δραστηριότητες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένης της Formula 1.
Στο τέλος της φετινής σεζόν, η Honda θα αποχωρήσει επίσημα από τη Formula 1. Ωστόσο, θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τη Red Bull σε διάφορούς τομείς, όπως το πρόγραμμα νέων οδηγών.
Η Honda ανέφερε ότι θα χρησιμοποιήσει την εμπειρία που απέκτησε από την F1 για να κάνει την εταιρεία της να φτάσει το στόχο του ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα στο μέλλον.
Η Honda, αυτό τον καιρό εξελίσσει τη μονάδα ισχύος που θα διαχειρίζεται η Red Bull Powertrains το 2022, η οποία θα διαφέρει από τις φετινές, τουλάχιστον στον τομέα των κυλιδνροκεφαλών, λόγω της υιοθέτησης διαφορετικού καυσίμου από την F1 του χρόνου.
Μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν, τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται θα πρέπει να περιέχουν 5,75% βιοκαυσίμων. Ωστόσο, οι πετρελαϊκές εταιρείες που εμπλέκονται στην F1, έχουν χρησιμοποιήσει αυτό τον κανονισμό για να προσθέσουν συστατικά που βελτιώνουν σημαντικά την απόδοση, ενώ δεν ήταν αυτή η αρχική πρόθεση των κανονισμών.
Συνεπώς, από το 2022, τα καύσιμα της F1 θα περιέχουν 10% αιθανόλη, η οποία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, γεγονός που απαιτεί τον ανασχεδιασμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Πέραν αυτού, η Honda παρουσίασε στο GP Βελγίου το καινούργιο σύστημα μπαταρίας που θα χρησιμοποιείται τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας τη χημική σύσταση των κυψελών για πρώτη φορά από το 2015 που επέστρεψε στην F1.
Αυτή τη στρατηγική ακολούθησε και η Ferrari, η οποία παρουσίασε στη Ρωσία την καινούργια μπαταρία της, με διπλασιασμό της τάσης του ηλεκτρικού συστήματος, από τα 400 στα 800 Volt.
Το ίδιος εικάζεται ότι συνέβη και με το ηλεκτρικό σύστημα της μονάδας της Honda. Αυτό επιτρέπει χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας καθώς και ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης και εκφόρτισης.
Η εξέλιξη των μονάδων ισχύος θα παγώσει μέχρι το τέλος του 2025. H Red Bull Powertrains θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την πνευματική ιδιοκτησία της Honda το 2022.
Η Honda θα υποστηρίξει την κατασκευή των μονάδων του 2022 και επίσης, θα παρέχει υποστήριξη από την Ιαπωνία για τη λειτουργία τους στην πίστα κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων.
Επίσης, προσωπικό της Honda που εργάζεται στο τμήμα Racing Development UK (που βασίζεται στο Milton Keynes), όπου συντηρούνται οι μονάδες ισχύος, θα προσχωρήσουν στη Red Bull Powertrains.
Η Red Bull Powertrains θα αναλάβει την πλήρη κατασκευή και συντήρηση των μονάδων ισχύος από το 2023.
Οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται όσον αφορά τα προγράμματα νέων οδηγών που διατηρούν, τα Honda Formula Dream Project και Red Bull Junior Team, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και την προώθηση περισσότερων Ιαπώνων οδηγών στην F1, όπως συνέβη με τον Yuki Tsunoda.
Θα υπάρξει επίσης περαιτέρω συνεργασία μεταξύ Red Bull – Honda σε άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς και διαφημιστικές δραστηριότητες.
Οι δραστηριότητες της Honda στο τετράτροχο μηχανοκίνητο αθλητισμό θα λειτουργούν πλέον υπό την αιγίδα της HRC (Honda Racing Corporation), την εταιρεία που διαχειρίζεται την εργοστασιακή ομάδα των Ιαπώνων στο MotoGP. H HRC θα αναλάβει και την υποστήριξη των δραστηριοτήτων της Red Bull στην F1.
Εορταστικός χρωματισμός
Η Red Bull θα αγωνιστεί στο GP Τουρκίας με ερυθρόλευκο μονοθέσιο, ένας χρωματισμός ο οποίος ήταν προγραμματισμένος για το GP Ιαπωνίας, το οποίο εντέλει ακυρώθηκε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda στην F1, Masashi Yamamoto διηγείται από που ξεκίνησε η ιδέα: «Η Red Bull είπε στη Honda ‘ας κάνουμε κάτι ξεχωριστό μαζί για τη Suzuka’. Εκεί ξεκίνησαν όλα. Τότε, μια από τις ιδέες ήταν να κάνουμε μια ειδική αγωνιστική φόρμα για τους οδηγούς, εμπνευσμένη από την RA272», το μονοθέσιο που κατέκτησε την πρώτη νίκη της Honda στην F1, το 1965 στο GP Μεξικού, με τον Αμερικανό Richie Ginther στο τιμόνι.
«Μάλιστα, έχω κάνει τις αγωνιστικές φόρμες στο παρελθόν, για τους οδηγούς της Honda – όλα λευκά με κόκκινη γραμμή – που φόρεσε ο Jenson Button κατά τη διάρκεια μιας από τις ημέρες ευχαριστίας της Honda. Η πρώτη ιδέα λοιπόν, ήταν οι αγωνιστικές φόρμες για τη Suzuka».
«Μετέπειτα, η συζήτηση συνεχίστηκε λίγο περισσότερο και είπαμε ‘Γιατί να μην το κάνουμε και για το αυτοκίνητο;’ Και καταλήξαμε σε ένα χρωματισμό, εμπνευσμένο από την RA272».
«Ο σχεδιασμός αναπτύχθηκε από κοινού, η Red Bull παρείχε το βασικό σχεδιασμό και προτείναμε μικρές λεπτομέρειες, όπως ο κόκκινος κύκλος στο εμπρός μέρος που μοιάζει με την ιαπωνική σημαία και οι ρετρό αριθμοί».
«Για τους οπαδούς είναι υπέροχο, είμαστε σίγουροι ότι θα τους αρέσει. Είμαι περήφανος που μπορούμε να δείξουμε στους φιλάθλους πως η Red Bull και η Honda πραγματικά συνεργάζονται ως μία ομάδα και παλεύουν για έναν στόχο»._Φ.Λ.