Günter Klass – ο ταλαντούχος πιλότος που χάθηκε στο Μugello
Η ξεχασμένη ιστορία του ταλαντούχου οδηγού που έφερε στο Zuffenhausen την πρώτη νίκη της Porsche 911 σε διεθνή αγώνα ράλλυ, πριν χαθεί άδοξα οδηγώντας μια Ferrari στο circuitο του Μugello.
Ο γεννημένος στη Στουτγάρδη το 1936 Γερμανός Günter Bobby Klass ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Το 1963 έλαβε μέρος στα 1.000 χιλιόμετρα του Nürburgring, που ήταν ενταγμένος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, με μια ιδιωτική Porsche 356 B Carrera Abarth GTL και συνοδηγό τον Sepp Greger. Παράλληλα, έλαβε μέρος σε αγώνες ράλλυ στο τιμόνι μιας Porsche 356 B Carrera, με συνοδηγό τον Rolf Wütherich. Ο τελευταίος ήταν μηχανικός της Porsche και μάλιστα χρημάτισε συνοδηγός του James Dean στον μοιραίο αγώνα που ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός έχασε τη ζωή του. Ο ίδιος γλύτωσε με σοβαρά τραύματα και στη συνέχεια συνδέθηκε με ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Günter Klass.
To ταλέντο και οι δεξιότητές του στο τιμόνι σύντομα αναγνωρίστηκαν από την Porsche, που από το 1964 τον ενέταξε σταδιακά στους εργοστασιακούς οδηγούς της. Το πρώτο καλό αποτέλεσμα ήρθε στο Targa Florio, όπου τερμάτισε στην έβδομη θέση, με συνοδηγό τον Jochen Neerpasch. Στο Nürburgring διακρίθηκε επίσης, καθώς ολοκλήρωσε τρίτος στην κατηγορία του, με συνοδηγό τον Sepp Greger. Ακόμη καλύτερα τα πήγε στο Tour de France, όπου με τον Wütherich στο δεξί κάθισμα τερμάτισε τέταρτος μετά από 2.200 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, το εργοστάσιο του εμπιστεύτηκε τη νέα Porsche 904, με την οποία αγωνίστηκε στα 1.000 χιλιόμετρα του Παρισιού στο Autodrome de Linas-Montlhery.
Στo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων του 1965, ο Klass χρησιμοποιήθηκε σε αγώνες αρκετές φορές από την Porsche, η οποία δεν είχε ακόμη ξεκινήσει το φιλόδοξο πρόγραμμα αγώνων που θα οδηγούσε στην ανάπτυξη της μυθικής σήμερα 917. Ο Klass δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα στο Le Mans, αλλά κατέλαβε την πέμπτη θέση στο Sebring και στο Targa Florio, όπως και την έκτη θέση στο Nürburgring. Παράλληλα, με μια Porsche 904 της ελβετικής ομάδας Scuderia Filipinetti κατατάχθηκε έκτος στην ανάβαση του Schauinsland στη Γερμανία.
Το 1966 σημειώνει την πρώτη μεγάλη επιτυχία του, κερδίζοντας το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλλυ στο Group 3. Το γεγονός αυτό επιστεγάστηκε με τη νίκη του στο ράλλυ Γερμανίας, όπου είχε στο δεξί κάθισμα τον πρώην συνοδηγό του James Dean. Εκείνη η νίκη ήταν η πρώτη του μαγικού τριψήφιου αριθμού 911 σε διεθνή αγώνα ράλλυ και το ξεκίνημα μιας μεγάλης αγωνιστικής σταδιοδρομίας για το αυτοκίνητο αυτό.
Την ίδια χρονιά, η Porsche, υπό τον Ferdinand Piëch, ξεκίνησε μια σοβαρή προσπάθεια για τη βελτίωσή της στους αγώνες σπορ αυτοκινήτου και ανέπτυξε το νέο Porsche 906. Στο Targa Florio, ο Klass επιλέχθηκε να οδηγήσει την ειδική 906 των 270 ίππων με τον οκτακύλινδρο κινητήρα των 2.200 κ.εκ., ο οποίος προήλθε από τη Porsche 804 που κέρδισε το Γαλλικό Grand Prix της F1 το 1962. Σε εκείνο τον αγώνα μάλιστα, βρέθηκε μπροστά από τον πολύ ισχυρότερο 12κύλινδρο Ferrari της 330P3 που οδηγούσαν οι τοπικοί ήρωες της Σικελίας, ο Nino Vaccarella και ο Lorenzo Bandini. Στη συνέχεια αγωνίστηκε στο Nürburgring και στο Le Mans, κερδίζοντας στην γαλλική πίστα με δίδυμο τον Rolf Stommelen την κατηγορία σπορ αυτοκινήτου των 2.000 κ.εκ. Επίσης, εκπροσώπησε την Porsche στον πρώτο αγώνα που έγινε στο Hockenheim.
Όλα τα προαναφερθέντα, αλλά ιδιαίτερα η επίδοσή του στο Targa Florio, στάθηκαν αρκετά για να πάρει μεταγραφή στη Ferrari το 1967. Tη χρονιά εκείνη η Ferrari δυσκολευόταν να προσφέρει ανταγωνιστικά και αξιόπιστα αυτοκίνητα για τη Formula 1, αλλά και για το παγκόσμιο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων. Παράλληλα, είχε απέναντί της το φιλόδοξο πρόγραμμα της Ford για το GT40, αλλά και την Porsche που δεν άφηνε τίποτε να πέσει κάτω στα αυτοκίνητα των δύο λίτρων. Ο Klass οδηγούσε τότε την πρωτόβγαλτη V6 Dino 206 S, που είχε μεν την απαραίτητη ταχύτητα, αλλά όχι και αξιοπιστία. Το αποτέλεσμα ήταν συνεχόμενες και διαδοχικές εγκαταλείψεις, ώσπου να έρθουν καλύτερες ημέρες. Στις 24 ώρες του Le Mans έλαβε μέρος με μια Ferrari 330P4, με συνοδηγό τον Peter Sutcliffe, εγκαταλείποντας την 19η ώρα του αγώνα. Αυτά όλα δεν θα ήταν πρόβλημα, τα πράγματα στη συνέχεια θα πήγαιναν καλύτερα γι αυτόν, όμως η τύχη του έπαιξε άσχημο παιχνίδι…
Το Σάββατο 22 Ιουλίου 1967 ο Günter Klass έλαβε μέρος στο Circuito del Mugello, σε μια οδική διαδρομή μήκους 66 χιλιομέτρων, εντελώς διαφορετικής μορφής και φιλοσοφίας από τη σημερινή πίστα. Όμως, το αυτοκίνητό του (Dino 206 S) βγήκε από το δρόμο, χτυπώντας με δύναμη επάνω σε ένα δένδρο και στη συνέχεια πήρε φωτιά. Οι διασώστες κατάφεραν να τον ελευθερώσουν από τη φλεγόμενη Ferrari και να τον μεταφέρουν με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Φλωρεντίας, όπου υπέκυψε κατά την άφιξή του νικημένος από τα πολύ σοβαρά τραύματα στον θώρακα. Ήταν μόλις 31 ετών και με δεδομένο ότι τότε ο μέσος όρος ηλικίας των οδηγών αγώνων ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από τον σημερινό, είχε μπροστά του πολύ μέλλον.