Δοκιμάζουμε το νέο Mazda2 1.5 Skyactiv-G mHybrid 90 PS
Μην ψάχνετε για τρανταχτές αλλαγές στο σχεδιασμό, καθώς η Mazda επικεντρώθηκε στο ανανεωμένο «2» σε επιλεκτικές και στοχευμένες επεμβάσεις σε αφανή σημεία και στοιχεία που δύσκολα εντοπίζει κανείς με το καλημέρα.
Από την πρώτη κιόλας ματιά είναι άμεσα αντιληπτό ότι το βασικό και ήδη γνώριμο σχεδιαστικό DNA του μικρού «2» παραμένει αναλλοίωτο και στην ανανεωμένη εκδοχή του, συνεχίζοντας στο σύνολο του να χαρίζει στο μοναδικό και «αγέραστο» εκπρόσωπο της Mazda στο segment B μια ευχάριστη, αρκούντως νεανική και δίχως αισθητικές φλυαρίες αύρα – κι αυτό παρά τα χρόνια που το ιαπωνικό «μικρό» των 4,065 χλστ. κουβαλά στην πλάτη του. Έτσι, θα χρειαστεί κανείς να ανατρέξει πολύ περισσότερα στα… γραπτά, παρά στα οπτικά ερεθίσματα, προκειμένου να εντοπίσει τις μικρές σε σχέση με το παρελθόν αλλαγές, οι οποίες αφορούν τη μάσκα, τους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και τους τροχούς των 16 πλέον ιντσών στις πιο πλούσιες από πλευράς εκδοχές του ανανεωμένου Mazda2.
Κινούμενο στο ίδιο μήκος κύματος, το εσωτερικό, το οποίο εξακολουθεί να μην διεκδικεί δάφνες στον τομέα των χώρων για τους πίσω επιβάτες, δεν διαφοροποιείται σημαντικά στο μάτι, παρά τις πινελιές βελτίωσης των Ιαπώνων σε συγκεκριμένους τομείς. Οι αφανείς αφορούν, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, στην καλύτερη ηχομόνωση του θαλάμου διαβίωσης, χάρη στα ενισχυμένα μονωτικά που βρίσκονται στην οροφή, στα λάστιχα στεγανοποίησης των πίσω θυρών καθώς και στους θόλων των πίσω τροχών, ενώ διαφορετική σχεδίαση, για λόγους άνεσης, διαθέτουν τα εμπρός καθίσματα – κυρίως στο εσωτερικό τμήμα της δομής τους. Από εκεί και πέρα, η εικόνα παραμένει απολύτως πειστική σε επίπεδο συναρμογής και απτής ποιότητας - κι αυτό παρά την παρουσία σκληρών στην πλειοψηφία τους πλαστικών – ενώ αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός διασύνδεσης, καθώς από τη μεσαία έκδοση και πάνω υποστηρίζονται πλέον οι γνωστές λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto.
Ακολουθώντας την τάση της εποχής, τον ανταγωνισμό, αλλά και τις επιταγές των σύγχρονων προδιαγραφών ασφαλείας, που θέλει τα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών να βρίθουν από τεχνολογίες που σχετίζονται και με την υποβοήθηση κατά την οδήγηση, το ανανεωμένο Mazda2 προσφέρει ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει κανείς στοιχεία και συστήματα, όπως είναι για παράδειγμά τα Adaptive LED φώτα (ΑLH), Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) με δυνατότητα ανίχνευσης οχημάτων (από τα 4 έως τα 80 χλμ./ώρα) και πεζών (από τα 10 έως τα 80 χλμ./ώρα) και Lane Keep Assist (LAS), Traffic Sign Recognition (TSR) και κάμερα οπισθοπορείας 360° με εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.
Σε ότι αφορά τον κινητήρα, η Mazda παραμένει σταθερή και ακλόνητη… ενάντια στο ρεύμα της εποχής που θέλει την υπερτροφοδότηση να κυριαρχεί στις επιλογές των κατασκευαστών. Έτσι και το ανανεωμένο «2» παίρνει κίνηση από τον γνωστό 1.500άρη κινητήρα της οικογένειας Skyactiv-G της Mazda, με τη διαφορά ότι πλέον διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση υπό τη μορφή ενός mild-hybrid συστήματος με γεννήτρια/μίζα και μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh. Το γνωστό σύστημα i-ELOOP που αφορά την ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση δίνει το «παρών», ενώ για την περίσταση η όλη διάταξη συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που ξεχωρίζει για την (παραδοσιακά) κορυφαία αίσθησή του στις αλλαγές.
Στην πράξη ο Euro 6d βενζινοκινητήρας των 90 ίππων και 148 Nm είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, χωρίς ωστόσο να προδιαθέτει τον εκάστοτε χειριστή του για κάτι παραπάνω – αυτό είναι κάτι που επίσης αντικατοπτρίζεται και στις επιδόσεις, με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο γενικότερης αίσθησης στην καθημερινότητα και με δεδομένη την απουσία τούρμπο, που στοιχίζει σε απόκριση και επιδόσεις εν κινήσει, ο 4κύλινδρος της Mazda αρέσκεται στα μεσαία, έως και υψηλά, κλιμάκια του στροφομέτρου, προκειμένου να προσφέρει περισσότερη ζωντάνια. Σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμου, το νόμισμα έχει δύο όψεις, καθώς στο ταξίδι η τιμή «6» είναι εφικτή, σε αντίθεση με την πόλη, όπου χρειάζεται κανείς ιδανικές συνθήκες για να κατέβει χαμηλότερα από την ένδειξη «8».
Στο δρόμο το ανανεωμένο Mazda2 διατηρεί στο ακέραιο τον ευχάριστο και τηρουμένων των αναλογιών σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου που αντικαθιστά. Εκτός από ευέλικτο μέσα στο κλεινόν άστυ, αποδεικνύεται και αρκούντως «συμπαγές» σε δρόμους με στροφές, χάρη και στην αναβαθμισμένη ανάρτηση με τις νέες βαλβίδες στα αμορτισέρ (μάλιστα, τα πίσω διαθέτουν μεγαλύτερη γωνία ως προς τη θέση τους και διαφορετικά top mounts). Σε γενικές γραμμές, το φρεσκαρισμένο «2», με αρωγό το γρήγορο και με καλή πληροφόρηση τιμόνι του, αλλά και το σύστημα G-Vectoring Plus που πλέον διαθέτει, προτάσσει μία αξιοζήλευτα ζυγισμένη συμπεριφορά που συναντά κανείς στις κορυφαίες προτάσεις του είδους. Κι αυτό, με υψηλά επίπεδα άνεσης που συνοδεύονται όχι μόνο από μικρές κλίσεις και εξαιρετική ποιότητα κύλισης στα «κατσαρά», αλλά και από υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές, χωρίς μάλιστα την επιστράτευση… υπερβολών στους τροχούς στους οποίους πατά.
Το ανανεωμένο Mazda2 με τον 1.500άρη κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με τις ονομασίες Challenge, Takumi και Takumi Plus, σε τιμές που διαμορφώνονται στα 14.509, 16.235 και 16.997 ευρώ. Η βασική διαθέτει μεταξύ άλλων πλήρες σετ αερόσακων, σύστημα DSC, cruise control, Α/C, Trip Computer, ηχοσύνολο με 4 ηχεία και χαμηλά τοποθετημένη οθόνη και περιοριστή ταχύτητας. Η ενδιάμεση διαθέτει επιπλέον της Challenge αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 7 ιντσών, συνδεσιμότητα Apple CarPlay/Android Auto, Lane Departure Warning System, Lane Keeping Aid, Blind Spot Monitoring w/Rear Cross Traffic Alert, κάμερα οπισθοπορείας και 16άρες ζάντες. Τέλος, η κορυφαία διαθέτει επιπλέον της προηγούμενης ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα, προβολείς LED και σύστημα Smart City Breake Support SCBS-F (εντοπισμός πεζών + φρενάρισμα AEB), όχι όμως και κάμερα οπισθοπορείας, η οποία μπορεί να παραγγελθεί έξτρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Έκδοση 1.5 Skyactiv-G mHybrid 90 PS Κυβισμός 1.496 κ.εκ. Μεγ. ισχύς 90 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μεγ. Ροπή 148 Nm/4.000 σ.α.λ. Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 6 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός/πίσω Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας Χώρος αποσκευών 250 λιτ. Βάρος 1.025 κιλά 0-100 χλμ./ώρα 9,8 δλ.Τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής 8,0 λτ./100 χλμ.Εκπομπή CO2 120 γρ./χλμ.(WLTP) 94 γρ./χλμ. (NEDC)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ