Θρίαμβος της McLaren που πέτυχε το 1-2 στη Monza!

O Daniel Ricciardo κέρδισε το Ιταλικό Grand Prix μπροστά από τον ομόσταβλό του στη McLaren, Lando Norris, ύστερα από έναν δραματικό αγώνα που είδε τους δύο διεκδικητές του τίτλου να συγκρούονται.

Η McLaren ήταν γρήγορη! Η γρηγορότερη απ’ όλους στην πιο γρήγορη πίστα του πρωταθλήματος, πετυχαίνοντας διπλή νίκη στο ένδοξο πάρκο της Monza, την οποία θα μπορούσε να πετύχει ακόμη και αν δεν είχαμε τη σύγκρουση μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου.

O 32χρονος Αυστραλός με τις ιταλικές ρίζες ξεσήκωσε το ένθερμο κοινό μετά τον θρίαμβό του και πανηγύρισε την 8η νίκη της καριέρας του, καταφέρνοντας με τον τρόπο αυτό να διώξει τους δαίμονες που τον ταλαιπωρούσαν από την αρχή της σεζόν και που τον έβαζαν στη σκιά του πολύ ταχύ Norris.

H πολυπρωταθλήτρια από το Woking επέστρεψε έτσι στις νίκες έπειτα από εννέα χρόνια αστοχίας (ο Jenson Button ήταν αυτός που κέρδισε την προηγούμενη φορά για την ομάδα, στο Interlagos το 2012) ενώ ο σημερινός ήταν ο πρώτος της 1-2 θρίαμβος στο Ναό της Ταχύτητας μετά το 2007. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, αυτή είναι η πρώτη φορά στα χρονικά του Ιταλικού Grand Prix, από το 1921 μέχρι σήμερα, που κερδίζει τον αγώνα ένας Αυστραλός πιλότος.  

Ο Ricciardo έκλεψε από τα πρώτα κιόλας μέτρα του αγώνα την πρωτιά από τον Verstappen, με μια εκκίνηση αστραπή, με τους Hamilton και Verstappen να έρχονται πολύ κοντά στην σύγκρουση πάνω στην variante della Roggia.

Η σύγκρουσε συνέβη τελικά πάνω στην variante di Retifilo, την πρώτη στροφή της πίστας, αμέσως μετά τα pit-stops των δύο αντιπάλων (η Red Bull που σταμάτησε πριν από τη Mercedes αντιμετώπισε πρόβλημα με τον Verstappen και τον κράτησε μέσα για 11.1 δευτερόλεπτα) με το ατύχημα να συμβαίνει αμέσως μετά τη στάση του Βρετανού -λίγο μετά την επιστροφή του στην πίστα- τη στιγμή που οι δύο έστριβαν στην στροφή.

Τα σαμαράκια στο εξωτερικό των κρασπέδων, που βρίσκονται εκεί για να εμποδίζουν τους πιλότους από το να κερδίζουν χρόνο καθώς γλιστρούν εκτός πίστας (και να βάζουν τους πιλότους σε μπελάδες!) απογείωσαν τη Red Bull του ανυποχώρητου Ολλανδού και την έστειλαν στο κεφάλι του Hamitlon. Στα πιο παλιά χρόνια, όταν οι στροφές της Monza περιτριγυρίζονταν από γρασίδι, οι πιλότοι έδειχναν περισσότερο σεβασμό στα σύνορα της πίστας και ο ένας προς τον άλλο. Δεν χρειάζονταν σαμαράκια τύπου λουκάνικο και αυτό θα πρέπει να αποτελέσει... τροφή για σκέψη για όλους.

Το σίγουρο είναι πως και στους δύο αγώνες κατά τους οποίους υιοθετήθηκε φέτος το sprint concept (Silverstone και Monza) Hamilton και Verstappen είχαν επαφή.

Οι δύο McLaren διατήρησαν μέχρι το τέλος τις θέσεις τους επικεφαλής του αγώνα (η ομάδα είπε στον Norris να μην πιέσει τον Ricciardo) ενώ πιο πίσω οι «δεύτεροι» πιλότοι των Red Bull και Mercedes, Perez και Bottas, δεν έδειχναν να έχουν τη δύναμη να ανησυχήσουν τις πορτοκαλί βολίδες.

Ότι δεν κατάφερε να πετύχει η McLaren το 1988 (κέρδισε όλα τα Grand Prix της χρονιάς εκτός από εκείνο της Monza) κατάφερε να το πετύχει σήμερα, ύστερα από έναν ανέλπιστο ίσως θρίαμβο που δικαίωσε και τον Κύπριο συμπατριώτη μας Παναγιώτη Προδρόμου (αρχισχεδιαστή της ομάδας) και που πρόσθεσε περισσότερο χρώμα στη Formula 1._Δημήτρης Γιόκκας