GP Ιταλίας-FP1: O Hamilton ταχύτερος
Ο Lewis Hamilton σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών πριν της κατατακτήριες για τη διαμόρφωση της σειρά εκκίνησης του αυριανού σπριντ του GP Ιταλίας.
Ο Hamilton κινήθηκε 0,45 δλ. ταχύτερα από τον 2o, Max Verstappen, χρησιμοποιώντας μάλιστα τη μέση γόμα, αντί της μαλακής, με την οποία σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του ο Ολλανδός της Red Bull.
Στην 3η θέση κατετάγη ο Valtteri Bottas, ο οποίιος επίσης σημείωσε το χρόνο του με τη μέση γόμα και κινήθηκε 1 δέκατο του δλ. πιο αργά από τον Verstappen.
Με την ταχύτερη επίδοση των δύο McLaren να έχει διαγραφεί λόγω παράβασης ορίων στην τελευταία στροφή, της Parabolica, τον 4o χρόνο σημείωσε ο -πάντα καλός στη Monza- Lance Stroll, με τη δυνατή απ’ ότι φαίνεται σε αυτή την πίστα Aston Martin.
Με τον Sebastian Vettel να σημειώνει την 6η επίδοση της διαδικασίας, φαίνεται ότι η Monza ευνοεί τα δύο μονοθέσια με σχεδιαστική φιλοσοφία χαμηλού rake, της Aston Martin και της Mercedes, τα οποία παράγουν χαμηλότερες τιμές αεροδυναμικής αντίστασης.
Μεταξύ των δύο οδηγών της Aston Martin (5ος) βρέθηκε ο Pierre Gasly με την AlphaTauri. Πίσω από τον Vettel κατετάγησαν οι δύο Ισπανοί, με τον Carlos Sainz εμπρός από τον Fernando Alonso, ωστόσο ο οδηγός της Alpine σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τους τέσσερις οδηγούς που βρέθηκαν μπροστά του.
O Daniel Ricciardo βρέθηκε στην 9η θέση, με τη μέση γόμα καθώς η ταχύτερη επίδοσή του με τη μαλακή γόμα διαγράφηκε, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sergio Perez, ο οποίος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες να αντλήσει το μέγιστο από τη Red Bull στον ένα γύρο, ιδίως στην αρχή του τριημέρου.
Charles Leclerc και Lando Norris βρέθηκαν πίσω από τον Μεξικανό, με τη Ferrari να δυσκολεύεται λίγο στην πίστα της Monza και τον καλύτερο χρόνο του Norris να έχει διαγραφεί λόγω παράβασης ορίων πίστας.
Στο ξεκίνημα της διαδικασίας είδαμε αρκετά λάθος φρεναρίσματα για το πρώτο chicane, καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στα χαμηλά επίπεδα αρνητικής άντωσης και την αστάθεια των μονοθεσίων κατά τη διαδικασία πέδησης.
Πέραν αυτών, δεν υπήρξαν ιδιαίτερα συμβάντα, εκτός από μερικούς οδηγούς (όπως ο Hamilton και ο Leclerc), που πάτησαν στην αμμοπαγίδα της εξόδου του chicane της Roggia._Φ.Λ.
Πρόγραμμα υπόλοιπου τριημέρου
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 13:00
Κατατακτήριο σπριντ: 17:30
Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 16:00