Οι λόγοι βελτίωσης του Alonso
Λίγο πριν το GP Ουγγαρίας, o Fernando Alonso γιόρτασε τα 40ά του γενέθλια. Φέτος επέστρεψε στη Formula 1 έπειτα από δύο χρόνια απουσίας και έχει ήδη εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του.
Παρά το μέτριο ξεκίνημα στη σεζόν, ο Alonso απέδειξε ότι δεν έχει χάσει καθόλου από τη μαχητικότητά του, τουλάχιστον και βρήκε τρόπους να βελτιώσει την απόδοσή του.
Ήταν εξαιρετικός στην επανεκκίνηση του Μπακού, το κατατακτήριο σπριντ του Silverstone, καθώς και στην υπεράσπιση της θέσης του από τον Hamilton στην Ουγγαρία, που προφύλαξε τη νίκη της Alpine με τον Esteban Ocon.
O Alonso ξεκίνησε με ανταγωνιστικό τρόπο τη σεζόν, εισερχόμενος στο Q3 στο Μπαχρέιν, πριν εγκαταλείψει στον αγώνα έπειτα από 15 μόλις γύρους, αφότου μια σακούλα είχε παγιδευτεί σε αεραγωγό των φρένων του μονοθεσίου και προκαλούσε υπερθέρμανση.
Στο βρεγμένο στην Imola, ο Ισπανός έκανε αρκετά λάθη και στους επόμενους αγώνες ο Ocon ήταν μπροστά του, μέχρι το GP του Αζερμπαϊτζάν, όπου οι ρόλοι αντιστράφηκαν.
Ο Alonso εξήγησε πως συνέβη αυτό, αναλύοντας επίσης και μερικά πράγματα για το οδηγικό του στιλ: «Είχα πει από την αρχή της σεζόν ότι θα μου έπαιρνε 3 ή 4 αγώνες για να βρεθώ στο επίπεδο του αυτοκινήτου. Εντέλει ήταν 6 ή 7, αλλά τώρα είμαι πιο άνετος με το μονοθέσιο».
«Κάποια πράγματα με έχουν βοηθήσει. Όχι μόνο όσον αφορά τον αγωνιστικό τομέα, αλλά επίσης πράγματα που συμβαίνουν εκτός μονοθεσίου. Τα εμπρός ελαστικά, που φέτος είναι πιο ευαίσθητα».
«Και έχουμε αλλάξει μερικά πράγματα στο αυτοκίνητο για να το προσαρμόσουμε στο οδηγικό μου στιλ. Από την υποβοήθηση στο τιμόνι και την αίσθηση που δίνει ή το επίπεδο πρόσφυσης που μεταδίδει».
«Μερικές ρυθμίσεις στην κατανομή πέδησης και το φρενάρισμα του κινητήρα. Κάθε οδηγός έχει το δικό του στήσιμο όσον αφορά τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου και πως να αντλεί το μέγιστο. Μας έχει πάρει πάνω-κάτω το χρόνο που περίμενα ότι θα μας έπαιρνε».
«Λόγω του οδηγικού μου στιλ, πάντα έκανα απότομη κίνηση στο τιμόνι στο μέσο της στροφής ; μετά από αυτό απλά νιώθω τα ελαστικά. Εάν το τιμόνι γίνεται πιο μαλακό, χάνουν πρόσφυση. Εάν είναι σκληρό, έχουν υπερβολική πρόσφυση ; περιμένεις το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να κινηθεί σε κάποιο χρονικό σημείο».
«Συνήθως νιώθω τα πάντα με τα χέρια μου και το εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Αν μου το πάρουν αυτό, είμαι νεκρός. Σε άλλους οδηγούς δε συμβαίνει αυτό, γιατί νιώθουν το αυτοκίνητο με το σώμα τους ή κάνουν κάτι άλλο».
«Αλλά εγώ είμαι ανυπεράσπιστος αν μου πάρουν (την αίσθηση από) τα εμπρός ελαστικά. Μετά δε μπορώ να προβλέψω (τις αντιδράσεις του μονοθεσίου). Έχουμε εργαστεί επάνω σε αυτό για να έχω περισσότερη αίσθηση στο τιμόνι».
Ο Alonso επεκτάθηκε και στο θέμα της ηλικίας του: «Αυτό που νιώθω ίσως ακούγεται το αντίθετο στον έξω κόσμο. Φαίνεται ότι το σπορ και πως είναι τα κοινωνικά δίκτυα τώρα, φαίνεται ότι μπερδευόμαστε όσον αφορά την ηλικία ή την απόδοση που μπορεί να φτάσει ένας σπόρτσμαν».
«Δεν είναι ο ποδηλατικός Γύρος της Γαλλίας, δεν είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ή ποδόσφαιρο όπου στα 23 σου βρίσκεσαι στο απόγειό σου. Εάν αγωνιζόμουν τώρα εναντίον του 23χρονου εαυτού μου, θα τον κέρδιζα με το ένα χέρι».
«Αυτό δεν ισχύει για εμένα μόνο, πιστεύω ότι όλοι θα σας δώσουν την ίδια απάντηση. Δεν είναι ότι όσο νεότερος είσαι, τόσο ταχύτερος είσαι. Δε λειτουργεί έτσι το χρονόμετρο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό».
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Marcin Budkowski, άλλωστε, έχει δηλώσει για τον Alonso: «Έχω συνεργαστεί με πολλούς οδηγούς στα κάτι παραπάνω από 20 χρόνια μου στην F1 και είναι εξαιρετικά εντυπωσιακός. Είναι εντυπωσιακός στην προσέγγισή του, που είναι πάρα πολύ επαγγελματική».
«Μου θυμίζει λίγο τον Michael (Schumacher) για να είμαι ειλικρινής, όταν ήμουν στη Ferrari και ήταν το μέτρο σύγκρισης όσον αφορά πόσο επαγγελματικός και πόσο σχολαστικός ήταν στην προσέγγισή του και βρίσκω αυτό το παρόμοιο χαρακτηριστικό και στον Fernando».
«To άλλο πράγμα που με εκπλήσσει είναι ο τρόπος με τον οποίο αγωνίζεται. Είναι εκπληκτικό, γιατί καθόμαστε στο pit wall, έχουμε όλα τα δεδομένα, έχουμε πλήρη ορατότητα του αγώνα, εκείνος είναι στο μονοθέσιο οδηγώντας με πλήρη ταχύτητα και κάνει σχεδόν την ίδια ανάλυση αγώνα με εμάς, χωρίς να έχει ούτε μέρος των δεδομένων ή τη δυνατότητα να κάνει ένα βήμα πίσω».
«Αυτό είναι το πράγμα που εντυπωσιάζει περισσότερο. Ίσως είναι 20 χρόνια εμπειρίας πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1. Αλλά δεν υπάρχουν πολλοί οδηγοί, ακόμα και με 20 χρόνια εμπειρίας, που θα ήταν ικανοί να το κάνουν αυτό»._Φ.Λ.