BMW M3: Το κόκκινο και το μπλε
Η Μ3 ήταν ένα αυτοκίνητο που μιλούσε στην ψυχή των πραγματικών οδηγών, χωρίς να απαιτεί αγωνιστικές περγαμηνές για να οδηγηθεί γρήγορα..
Tο τμήμα «BMW Motosport» ιδρύθηκε το 1972, από την ανάγκη να οργανωθούν καλύτερα οι αγωνιστικοί τομείς της εταιρείας, ώστε εκείνη να κατακτήσει σε πίστες και ειδικές διαδρομές τα αποτελέσματα που έπρεπε, τα οποία σίγουρα θα έπαιζαν ρόλο στην περαιτέρω άνοδο του γοήτρου και του κύρους της. Όχι πως μέχρι τότε τα είχε καταφέρει άσχημα, καθώς στον κύκλο αγώνων της κατηγορίας F2 στη διάρκεια της δεκαετίας του ʼ70, ο 4κύλινδρος κινητήρας της δεν είχε αντίπαλο.
Πέρα από τις αγωνιστικές δραστηριότητες που υποστήριζε, αφού τότε η εταιρεία συμμετείχε στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα τουρισμού και στα ράλλυ με τις «2002», το «BMW Motosport» ανέλαβε με τον καιρό και την εξέλιξη ειδικών sportive εκδόσεων των μοντέλων παραγωγής, φροντίζοντας παράλληλα αυτά να διατηρούν το καθένα και τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα.
H έλευση της Μ3
Το 1986 κυκλοφορούσαν ήδη οι «Μ5» και «Μ6» με τους κινητήρες των 3,5 λίτρων, όταν η Ford και η Mercedes παρουσίαζαν τo «Sierra Cosworth» και την «190 2.3», προκαλώντας ουσιαστικά την ΒΜW να απαντήσει με τη σειρά της, απευθυνόμενη στο αγοραστικό κοινό αυτής της κατηγορίας, που δεν μπορούσε να προσεγγίσει τις «μεγάλες» Μ. Η εταιρεία «σήκωσε το γάντι» και στρώθηκε στη δουλειά: To σασί της σειράς «Ε 30» (316i–318i) δέχθηκε τον 16βάλβιδο κινητήρα των 2,3 λίτρων, ενώ την ευθύνη του «στησίματος» του αυτοκινήτου ανέλαβε ο πρωταθλητής Ευρώπης ράλλυ του 1965 Ράουνο Ααλτόνεν και την προώθηση –προβολή του ο πρωταθλητής της Formula 1 Νίκι Λάουντα.
Στο μεγάλο Νίρμπουργκρινγκ…
Ο Σ. Χ. οδήγησε εκ μέρους του περιοδικού την «πολιτική» Μ3 για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1987, αφού τον προηγούμενο μήνα είχε την εμπειρία να γνωρίσει την εξελιγμένη στα όρια του Group A αντίστοιχη Μ3 της αγωνιστικής ομάδας BMW–Zakspeed. H ξενάγηση στα «άδυτα» του αυτοκινήτου έγινε σε ένα τόπο ιερό για τους αγώνες, στο παλιό, «μεγάλο» Νίρμπουργκρινγκ των 22 χιλιομέτρων. Η Μ3 έκανε ό,τι της ζητήθηκε (εύκολο ή δύσκολο) χωρίς δισταγμό, δίχως να έχει κανένα πρόβλημα σε οποιοδήποτε ρυθμό ή αλλαγή διάθεσης του οδηγού της. Πολύ καιρό αργότερα, ήταν γενικά παραδεκτό πως χάρη σε εκείνη, ουσιαστικά, η έννοια «Grand Tourism» άλλαξε τα τελευταία 20 χρόνια.
«Ποτέ δεν ακουμπήσαμε τα κράσπεδα της πίστας, ποτέ δεν λειτούργησε ο κόφτης, ποτέ δεν μπλοκάρισαν οι τροχοί και πάντα το ταχύμετρο ήταν σε τριψήφια νούμερα»
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 2.302 κ.εκ.
Ισχύς: 200 ίπποι/6.750 σ.α.λ.
Ροπή: 34,5 χλγμ/4.570 σ.α.λ.
Μετάδοση: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7,5 δλ.
Μήκος: 4,34 μ.
Πλάτος: 1,68 μ.
Ύψος: 1,37 μ.
Μεταξόνιο: 2,56 μ.
Βάρος: 1.200 κιλά