Αποχώρησε από τη Renault o Taffin
O επί σειρά ετών τεχνικός διευθυντής του τμήματος κινητήρων Formula 1 της Renault, Remi Taffin, αποχώρησε από τη γαλλική εταιρεία στις αρχές Ιουλίου.
Εκπρόσωπος Τύπου της Renault επιβεβαίωσε την αποχώρηση του Taffin στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
O 46χρονος Γάλλος Remi Taffin προσχώρησε στο δυναμικό της Renault και συγκεκριμένα στο τμήμα κινητήρων της Formula 1 το 1999. Βρισκόταν εκεί όταν η γαλλική ομάδα κατέκτησε τους τίτλους του 2005 και 2006 με τον Fernando Alonso.
Ο Taffin είχε τη συνολική ευθύνη για το τεχνικό κομμάτι της γαλλικής μονάδας ισχύος, και αναχωρεί σε μια κρίσιμη περίοδο για τους κατασκευαστές κινητήρων της Formula 1, καθώς προετοιμάζουν τις μονάδες που θα παρουσιάσουν για το 2022, η εξέλιξη των οποίων θα παραμείνει παγωμένη για τα επόμενα τρία χρόνια.
Οι κατασκευαστές κινητήρων θα πρέπει να κάνουν καλή δουλειά φέτος, για να παρουσιάσουν ένα ανταγωνιστικό σύνολο, καθώς αυτό είναι που θα αγωνίζεται για την επόμενη τριετία. Μάλιστα, τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται στην F1 το 2022 (Ε10, δηλαδή 10% αιθανόλη μηδενικού αποτυπώματος), απαιτούν ανασχεδιασμό των κυλινδροκεφαλών.
Επίσης, η Renault έχει επιβεβαιώσει ότι θα πραγματοποιήσει μεγάλη αρχιτεκτονική αλλαγή στη μονάδα της, ακολουθώντας το παράδειγμα των Mercedes και Honda. Δηλαδή, θα διαχωρίσει τη φτερωτή από το συμπιεστή και στον άξονα που τα ενώνει θα τοποθετήσει την MGU-H, τον ηλεκτροκινητήρα δηλαδή που ανακτά ενέργεια από το σύστημα τούρμπο.
Στο παρελθόν, ο Taffin είχε εργαστεί ως αρχιμηχανικός του Ricardo Zonta στην BAR, καθώς και του Jos Verstappen στην Arrows, ενώ εργάστηκε και στην ομάδα της Benetton πριν αυτή μετονομαστεί το 2002 σε Renault, έπειτα από την αγορά της από τη γαλλική εταιρεία.
Πέραν του Alonso, o Taffin έχει συνεργαστεί και με άλλον ένα Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τον Jenson Button, στην αρχή της καριέρας του, πάλι στην ομάδα του Enstone.
Όταν η Renault πούλησε την εργοστασιακή της ομάδα στην Genii Capital το 2009, o Taffin επέβλεπε την προμήθεια κινητήρων στις πελατειακές ομάδες. Είχε πρωταγωνιστικό ρόλο δηλαδή στην κατάκτηση τεσσάρων συνεχόμενων Πρωταθλημάτων από την Red Bull, με κινητήρες της Renault, στις τελευταίες σεζόν των ατμοσφαιρικών V8 στη Formula 1.
To 2014, o Taffin έγινε διευθυντής λειτουργιών της Renault, διοικώντας την ομάδα τεχνικών στα δυναμόμετρα και το τμήμα συναρμολόγησης στο Viry-Chatillon. Από το 2016 ήταν υπεύθυνος για το πρόγραμμα εξέλιξης της γαλλικής μονάδας ισχύος, έχοντας αναλάβει το ρόλο του τεχνικού διευθυντή.
Η Renault ανέφερε ότι ο Taffin αποχώρησε από τη Renault με αμοιβαία συναίνεση των δύο πλευρών. Αν και δεν υπάρχει πληροφόρηση για το μέλλον του Γάλλου, είναι γνωστό ότι η Red Bull Powertrains, που χτίζει τις δομικές της βάσεις αυτή τη στιγμή, σίγουρα ψάχνει για τεχνικούς έμπειρους στον τομέα των κινητήρων της F1. Άλλωστε η Red Bull γνωρίζει πολύ καλά τον Taffin, έχοντας συνεργαστεί μαζί του καθ’ όλη την περίοδο προμήθειας κινητήρων Renault._Φ.Λ.