Απορρίφθηκε η επανεξέταση του αποκλεισμού του Vettel
H FIA δεν έκανε δεκτό το αίτημα επανεξέτασης του αποκλεισμού του Sebastian Vettel από τη 2η θέση του Ουγγρικού GP. Συνεπώς, η Aston Martin θα αναλογιστεί αν θα συνεχίσει με τη διαδικασία έφεσης όσον αφορά τη συγκεκριμένη ποινή.
Πέραν της εφέσεως που έχει υποβάλει στην FIA η Aston Martin, είχε ζητήσει από την FIA επανεξέταση της ποινής που δέχθηκε ο Vettel στην Ουγγαρία, επειδή η ομάδα δεν κατάφερε να αντλήσει 1 λίτρο καυσίμου από το μονοθέσιο μετά τον τερματισμό, για να παράσχει δείγμα στην FIA για τον τεχνικό έλεγχο.
H Διεθνής Ομοσπονδία είχε ορίσει τη Δευτέρα, 9 Αυγούστου ως την ημέρα που, μέσω τηλεδιάσκεψης, θα αποφάσιζε αν η Aston Martin έχει παρουσιάσει καινούργια στοιχεία, όπως ισχυριζόταν, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα στους αγωνοδίκες όταν έλαβαν την απόφασή τους.
Αν η FIA έκρινε ότι τα στοιχεία αυτά ήταν καινούργια και είχαν σχέση με την υπόθεση, θα επανεξέταζε την ποινή. Ωστόσο, τα στοιχεία που προσκόμισε η Aston Martin δε θεωρήθηκαν από την FIA ότι πληρούσαν τις προϋποθέσεις.
Από την πλευρά της Aston Martin, οι τρεις εκπρόσωποι που συμμετείχαν στην τηλεδιάσκεψη ήταν ο Otmar Szafnauer (διευθυντής της ομάδας), ο Andrew Green (τεχνικός διευθυντής) και ο Andy Stevenson (αγωνιστικός διευθυντής).
Από την πλευρά της FIA, συμμετείχαν οι Michael Masi (διευθυντής αγώνων), Νικόλαος Τομπάζης (τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων), Tim Goss (υποδιευθυντής τεχνικών θεμάτων) και Cedrik Staudohar (αναλυτής δεδομένων F1).
Η Aston Martin ανέφερε ότι έπειτα από την ανάλυση περισσότερων 100 καναλιών δεδομένων τηλεμετρίας, σχετικών με το σύστημα τροφοδοσίας, διαπίστωσε ότι υπήρξε αστοχία στο μονοθέσιο του Vettel.
Ως αποτέλεσμα της απώλειας πίεσης εντός της κυψέλης καυσίμου, η αντλία αέρα εντός του ντεπόζιτου ενεργοποίησε μέγιστη εξαγωγή. Με το σύστημα να αντλεί αέρα μέσω της κυψέλης καυσίμου, μια σημαντική ποσότητα καυσίμου εκκενώθηκε ακούσια από το ντεπόζιτο.
Συνεπώς, η Aston Martin κατάφερε να αντλήσει μονάχα 0,3 λίτρα καυσίμου από το μονοθέσιο, δηλαδή, σημαντικά μικρότερη ποσότητα από αυτήν που περίμενε η ομάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα.
Η κύρια υποψία της Aston Martin είναι ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από αστοχία της τσιμούχας της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης της κυψέλης καυσίμου. Ωστόσο, οποιαδήποτε διαρροή στην γραμμή καυσίμου από την κυψέλη έως την τροφοδότηση του θαλάμου καύσης θα μπορούσε να προκαλέσει απώλεια πίεσης και καυσίμου.
Τα δεδομένα από την τηλεμετρία ήταν διαθέσιμα όταν οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να αποκλείσουν τον Vettel, ωστόσο η Aston Martin δεν είχε τη δυνατότητα να τα αναλύσει και να τα αξιολογήσει επιτόπου, λόγω του όγκου και της περιπλοκότητας των πληροφοριών.
Το νέο στοιχείο που παρουσίασε ουσιαστικά η Aston Martin, ήταν το ασφαλές συμπέρασμα ότι υπήρξε αστοχία στο σύστημα τροφοδοσίας, το οποίο οδήγησε στην αποβολή καυσίμου.
Στην Ουγγαρία, η Aston Martin είχε υποστηρίξει ότι σύμφωνα με τις ενδείξεις του μετρητή ροής πίεσης καυσίμου, υπήρχαν στο μονοθέσιο άλλα 1,44 λίτρα βενζίνης, πέραν των 0,3 λίτρων που αντλήθηκαν.
Ωστόσο, έπειτα από ανάλυση περαιτέρω δεδομένων, η Aston Martin διαπίστωσε ότι βρισκόταν λιγότερο από ένα λίτρο καυσίμου εντός του μονοθεσίου, λόγω δυσλειτουργίας του συστήματος τροφοδοσίας την οποία δεν είχε ανιχνεύσει στην Ουγγαρία.
Η FIA εξήγησε ότι στην αρχική τους απόφαση, οι αγωνοδίκες του GP Ουγγαρίας υπέθεσαν ότι δεν υπήρχε 1 λίτρο καυσίμου στο μονοθέσιο, χωρίς να εξετάσουν τους λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό.
Οι τεχνικοί κανονισμοί είναι απόλυτοι στην απαίτηση να υπάρχει 1 λίτρο καυσίμου στο μονοθέσιο μετά τον τερματισμό, χωρίς να υπάρχει καμία εξαίρεση, ή συνθήκες υπό τις οποίες η απαίτηση αυτή μπορεί να παραβλεφθεί.
Συνεπώς, η εκτίμηση για το αν η Aston Martin πληρούσε ή όχι την απαίτηση ύπαρξης 1 λίτρου καυσίμου στο μονοθέσιο μετά τον τερματισμό, δεν κάνει διαφορά στο γεγονός ότι δεν κατάφερε να αντλήσει 1 λίτρο καυσίμου από την AMR21 του Vettel στην Ουγγαρία.
Η FIA παραδέχθηκε ότι ενδέχεται να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους συνέβη αυτό, αλλά αναφέρει επίσης ότι είναι ευθύνη της ομάδας το μονοθέσιο να πληροί τους κανονισμούς ανά πάσα στιγμή.
Συνεπώς, η Διεθνής Ομοσπονδία δεν έκανε αποδεκτή τη γραμμή υπεράσπισης ότι η Aston Martin δεν είχε κέρδος στην απόδοση.
Για να δεχθεί η FIA ως «σχετικά» τα στοιχεία που παρέθεσε η Aston Martin, η βρετανική ομάδα θα πρέπει να είχε παρουσιάσει αποδείξεις ότι όντως απέμεινε περισσότερο από 1 λίτρο καυσίμου στο μονοθέσιο.
Η εξήγηση των λόγων για τους οποίους η απαίτηση ύπαρξης 1 λίτρου καυσίμου δεν τηρήθηκε, δεν είναι σχετική με την απόφαση ότι υπήρξε παράβαση των κανονισμών.
Οι αγωνοδίκες δεν έκαναν δεκτές επίσης τις αναφορές της Aston Martin σε περιπτώσεις όπου επετράπη σε ομάδες, για να περάσουν τον τεχνικό έλεγχο, να αντικαταστήσουν εξαρτήματα στο μονοθέσιο, ή να προσθέσουν βάρος το οποίο αντιστοιχούσε σε εξαρτήματα που είχαν απολεσθεί.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτό είχε επιτραπεί επειδή το μονοθέσιο είχε υποστεί ζημιές ή/και απώλεια εξαρτημάτων λόγω σύγκρουσης ή ατυχήματος.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Aston Martin έπειτα από τη δημοσιοποίηση της απόφασης της FIA να απορρίψει το αίτημα επανεξέτασης, ο Otmar Szafnauer ανέφερε: «Είμαστε ευχαριστημένοι που μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε νέες, σημαντικές, αποδείξεις που ανακαλύψαμε μετά τον αγώνα».
«Δυστυχώς, η FIA το είδε αλλιώς, και παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια των νέων αποδείξεών μας δεν αμφισβητήθηκε, ο αποκλεισμός του Sebastian παρέμεινε εν ισχύ, με βάση ότι οι καινούργιες αποδείξεις δεν κρίθηκαν ‘σχετιζόμενες’. Αυτό είναι απογοητευτικό και τώρα θα αναλογιστούμε τη θέση μας όσον αφορά την πλήρη διαδικασία εφέσεως»._Φ.Λ.