Αφιέρωμα στο Citroen 2CV
Έχουν περάσει 73 χρόνια μετά από το λανσάρισμα του θρυλικού 2CV, του αυτοκινήτου που έμελλε να δημιουργήσει τη δική του σελίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Το έναυσμα για τη δημιουργία του λιλιπούτειου 2CV δόθηκε από την επιθυμία των κατασκευαστών του να φέρουν ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να διασχίσει ένα οργωμένο χωράφι, μεταφέροντας μια καρτέλα με αυγά, χωρίς να σπάσει κανένα από αυτά. Η ιδέα αποτυπώθηκε στο χαρτί, και έτσι το 2CV, με το δικύλινδρο κινητήρα των 400 κ.εκ και τη μέγιστη ταχύτητα των 60 χλμ/ώρα, άρχισε να κυοφορείται.
Η διαδικασία της κυοφορίας κράτησε βέβαια «λίγο» παραπάνω, αφού το αυτοκίνητο υπολογιζόταν να βγει στην αγορά το 1939, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος όμως άλλαξε τα σχέδια της Citroen η οποία τελικά το έφερε στην παραγωγή το 1948.
Το βασικό στοιχείο του θρυλικού 2CV ήταν ότι προσέφερε όσο γίνεται περισσότερα, κοστίζοντας όσο γίνεται λιγότερο. Αν και εξαιρετικά λιτό όμως, (για πολλά χρόνια δε διέθετε ούτε καν καθρεφτάκι στο σκιάδιο του συνοδηγού), το 2CV κατάφερε να κερδίσει ένα σημαντικό, για την πορεία της καριέρας του, κοινό, που δεν ήταν άλλο από το γυναικείο.
Αν και οι γυναίκες στο τιμόνι αποτελούσαν… είδηση για την εποχή εκείνη, το ασχημόπαπο αγαπήθηκε πολύ από το «ασθενές φύλο», κυρίως λόγω της ευκολίας στη χρήση του και κυρίως του περιορισμένου κόστους του.
CITROEN 2CV (1948)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Δικύλινδρος αερόψυκτος
Κυβισμός: 375 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 62mm x 62 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.20: 1
Καρμπιρατέρ: ένα της Solex
Μέγιστη ισχύς: 9 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 2,3 χλγμ. στις 1.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 63 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.778 χλστ.
Πλάτος: 1.478 χλστ.
Ύψος: 1.600 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.370 χλστ.
Βάρος: 682 κιλά