GP Ουγγαρίας-FP3: O Hamilton στην κορυφή
Τρεις διαφορετικοί επικεφαλής προέκυψαν στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, με τον Lewis Hamilton να είναι ο ταχύτερος όλων στις τελευταίες προετοιμασίες πριν τις κατατακτήριες δοκιμές.
H διαφορά μεταξύ του Hamilton και του Max Verstappen ήταν μόλις 88 χλστ. του δλ., γεγονός που σημαίνει ότι θα αναμένεται σκληρή μάχη μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου για την pole position.
Η θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα δεν έπεσε όσο έλεγαν οι προγνώσεις του καιρού και ήταν μόνο 10 βαθμούς Κελσίου πιο χαμηλές από το FP2. Εντέλει, ούτε η βροχή έκανε την εμφάνισή της.
Στα 2 δέκατα από τον team mate του βρέθηκε, στην 3η θέση, ο Valtteri Bottas, εμπρός από τις δύο Ferrari, οι οποίες επέστρεψαν στην καλή φόρμα που επέδειξαν στο FP1.
Η Ferrari αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει το ένα εκ των δύο διαθέσιμων τζόκερ εχθές το βράδυ, που επιτρέπει στους μηχανικούς να παραμείνουν στην πίστα το βράδυ, για να αντικαταστήσουν τη μονάδα ισχύος του Sainz.
Πρόκειται για την 3η μονάδα που χρησιμοποιεί ο Ισπανός και κατά συνέπεια δε θα δεχθεί ποινή. Η Ferrari πραγματοποίησε την αντικατάσταση έχοντας ανιχνεύσει μερικές ανησυχητικές ενδείξεις στην τηλεμετρία.
Η προηγούμενη μονάδα του Sainz επέστρεψε πίσω στο Maranello για περαιτέρω ελέγχους και η ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει τη δυνατότητα να τον χρησιμοποιήσει σε άλλους αγώνες. Αν δεν ισχύει αυτό, τότε ο Ισπανός θα δεχθεί ποινή σε αργότερο στάδιο της σεζόν, καθώς θα υποχρεωθεί να χρησιμοποιήσει και 4η μονάδα.
Ο Lando Norris κατετάγη στην 6η θέση, ενώ βελτιωμένη ήταν η εικόνα και του Daniel Riciiardo, ο οποίος σημείωσε τον 8ο ταχύτερο χρόνο, φέρνοντας αμφότερες της McLaren εντός της πρώτης δεκάδας.
Ο Sergio Perez βρέθηκε μεταξύ των δύο McLaren, όντας 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο αργός από τον έτερο οδηγό της Red Bull, Max Verstappen.
Η Alpine δεν κατάφερε να επαναλάβει την πολύ καλή χθεσινή επίδοση, καθώς ο Fernando Alonso κατετάγη 9ος και ο Esteban Ocon 12ος. Ο Γάλλος μάλιστα χρησιμοποιεί το 8ο σετ εξατμίσεων στην Ουγγαρία, το τελευταίο δηλαδή που επιτρέπεται πριν αρχίσουν να επιβάλλονται ποινές…
Η Aston Martin, που είχε και τα δύο μονοθέσιά της στην πρώτη δεκάδα εχθές στο FP2, είδε σήμερα τον Lance Stroll να κατατάσσεται 10ος και τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον 13ο χρόνο.
Στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, υπήρξε ένα περίεργο περιστατικό, με τους μηχανικούς της Alfa Romeo να δίνουν εντολή στον Antonio Giovinazzi να εξέλθει από το γκαράζ της ομάδας, τη στιγμή που ο Lance Stroll βρισκόταν στο pit lane.
O Ιταλός ακούμπησε με την εμπρός αεροτομή του το πίσω δεξί ελαστικό του Stroll, γεγονός που οδήγησε στην αναφορά του συμβάντος στους αγωνοδίκες. H Alfa Romeo δέχθηκε 5.000 ευρώ πρόστιμο για τη μη ασφαλή απελευθέρωση του οδηγού της. Μόλις 3 λεπτά αργότερα, ο Giovinazzi παρεμπόδισε στην πίστα τον Pierre Gasly στην τελευταία στροφή.
Ο Γαλλος, που βρισκόταν σε γρήγορο γύρο, αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας για να αποφύγει τη σύγκρουση με την πολύ αργή Alfa Romeo. O Giovinazzi κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών και για αυτό το συμβάν και τελικά δέχθηκε απλή επίπληξη.
Ο Mick Schumacher είχε ένα σφοδρό ατύχημα περίπου 15 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, προκαλώντας κόκκινη σημαία. Ο Γερμανός έχασε το πίσω μέρος της Haas στην είσοδο της στροφής 11, την οποία τα μονοθέσια διανύουν με 250 χ.α.ώ. και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά με ορμή 30G.
O Schumacher εξετάστηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας και βρέθηκε να είναι εντάξει, οι μηχανικοί της Haas εργάζονται πυρετωδώς για να επισκευάσουν τις εκτεταμένες ζημιές στο μονοθέσιό του μέχρι την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών. Το πλαίσιο δεν έχει πάθει ζημιά, αλλά το κιβώτιο χρειάζεται αντικατάσταση, κατά συνέπεια ο Γερμανός θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης._Φ.Λ.