H Εlectrogenic μετατρέπει μία Citroen DS σε ηλεκτρική
Η βρετανική εταιρεία Εlectrogenic επιδίδεται σε ένα… σπορ που καθίσταται ολοένα και πιο δημοφιλές μετατρέποντας για την περίσταση την εμβληματική Citroen DS σε ηλεκτρική.
Η μετατροπή vintage αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά δεν είναι κάτι νέο με πολλούς οίκους ανά τον κόσμο να επιδίδονται πλέον στο ολοένα και πιο δημοφιλές αυτό… σπορ.
Για την περίσταση, η Εlectrogenic, μια βρετανική εταιρεία με έδρα την Οξφόρδη, ανέλαβε την μετατροπή μιας Citroen DS του 1971 σε αμιγώς ηλεκτρική «διατηρώντας την αίσθηση μαγικού χαλιού του αυτοκινήτου», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα στις επίσημες δηλώσεις της.
Η Εlectrogenic αφαίρεσε τον θερμικό 2λιτρο κινητήρα της εικονιζόμενης Citroen DS, εγκαθιστώντας στη θέση του ένα ηλεκτρικό μοτέρ με την ονομασία Hyper9, το οποίο αποδίδει 125 ίππους και ροπή 235 Nm.
Ο ηλεκτροκινητήρας δεν διαθέτει κιβώτιο μονής σχέσης συνεργαζόμενος, όπως και στην «ορίτζιναλ» Citroen DS, με το υπάρχον μηχανικό.
Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 48,5 kWh που εξασφαλίζει μια εκτιμώμενη αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση που φτάνει τα 225 χλμ. – διαθέσιμη είναι και μια μεγαλύτερη μπαταρία, με άγνωστη ωστόσο χωρητικότητα, για αυτονομία έως και 320 χλμ.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα της ηλεκτρικής Citroen DS υποστηρίζεται από έναν on-board φορτιστή με μέγιστη ισχύ 29 kW, γεγονός που μεταφράζεται σε 2 ώρες για την πλήρη φόρτιση του συσσωρευτή.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της Citroen DS είναι η πνευματική της ανάρτηση, η οποία έγινε διάσημη για την ποιότητα κύλισης αλλά και για την άνεση που εξασφάλιζε στο γαλλικό μοντέλο. Για την περίσταση, η ηλεκτρική Citroen DS, αντί να χρησιμοποιεί τη μηχανική αντλία του παρελθόντος, υιοθετεί μία νέα, που φυσικά είναι ηλεκτρική – και εντελώς αθόρυβη, όπως υποστηρίζει η Εlectrogenic.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο διαφέρει σε ελάχιστα σημεία από την «γνήσια» DS, καθώς απουσιάζουν οι χαρακτηριτικές απολήξεις του συστήματος εξαγωγής του 4κύλινδρου κινητήρα, ενώ το «παρών» στο πίσω μέρος δίνει η επιγραφή «DS EV electronique».
«Η μετατροπή της DS σε ηλεκτρική ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Σε αυτήν την περίπτωση, προσαρμόσαμε το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης ώστε να λειτουργεί χωρίς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η παλιά αντλία ήταν τόσο θορυβώδης. Όμως, η νέα, ηλεκτρική αντλία μας έλυσε εντελώς όλα τα ζητήματα. Όπως με κάθε μετατροπή, η DS έχει προσθέσει περαιτέρω γνώσεις σε εμάς μας για τη μετατροπή όμορφων, κλασικών οχημάτων στο μέλλον», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι ιθύνοντες της Εlectrogenic.