Audi Sport quattro S1: Το ακριβότερο αυτοκίνητο ράλλυ στην ιστορία

Ένα Audi Sport quattro S1 του 1988 γράφτηκε στην ιστορία, αφού πωλήθηκε σε τιμή-ρεκόρ για τα δεδομένα των αυτοκινήτων ράλλυ, μέσω δημοπρασίας που έγινε στο Παρίσι – Διαβάστε την τιμή που “έπιασε” το γερμανικό αγωνιστικό.

Με την υιοθέτηση της τετρακίνησης (quattro) στις αρχές της δεκαετίας του '80, η Audi έφερε μια επανάσταση στα ράλλυ, αλλάζοντας την ιστορία των αγώνων. Σήμερα, 4 δεκαετίες αργότερα, το Audi Quattro συνεχίζει να κατέχει περίοπτη θέση στις καρδιές των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης. Αυτό αποδείχθηκε σε πρόσφατη δημοπρασία που έλαβε χώρα στο Παρίσι, όταν ένα Audi Sport quattro S1 του 1988, πωλήθηκε έναντι 2.016.600 ευρώ!

Αυτό το ποσό συνιστά ρεκόρ, καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ποτέ σε δημοπρασία για αυτοκίνητο ράλλυ. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος για το εν λόγω Audi Quattro, είναι το γεγονός ότι η τελική τιμή του, ήταν υπερδιπλάσια της αρχικής εκτίμησης για το αυτοκίνητο.

Audi

Το Audi Sport quattro S1 ηγήθηκε μιας “αρμάδας” από 7 ιστορικά αγωνιστικά, που διαμόρφωσαν την πιο δημοφιλή περίοδο στην ιστορία των ράλλυ, εκείνη του Group B. Εκτός από το Audi Quattro, στη δημοπρασία πωλήθηκαν επίσης Peugeot 205 T16, Lancia 037 Evo 2 και Lancia S4, Ford RS 200, Renault 5 Maxi Turbo και MG Metro 6R4. Τα αυτοκίνητα προέρχονταν από το Μουσείο “Manoir de l’Automobile” που βρίσκεται στο Lohéac της Γαλλίας και ανήκει στους Olivier Quesnel -πρώην επικεφαλής της Citroen στο WRC και του αγωνιστικού τμήματος των Peugeot, Citroen- και Michell Hommell.

Όσον αφορά στο Audi Sport quattro S1 που ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια ευρώ, αυτό βρέθηκε στο μουσείο το 1989, έχοντας πραγματοποιήσει περίπου 1000 χιλιόμετρα. Συγκεκριμένα, καθώς το Group B είχε καταργηθεί από τα τέλη του 1986, το εν λόγω αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε στον παρθενικό αγώνα των Πρωταθλητών (Race of Champions), που διοργανώθηκε από την Michele Mouton και τον Harri Toivonen στη μνήμη του Henri Toivonen, στο Montlhéry της Γαλλίας, στις 4 Δεκεμβρίου του 1988.

Audi

Λόγω της δομής του αγώνα, στα πηδάλια των αυτοκινήτων που διατέθηκαν τότε, βρέθηκαν οι 8 παγκόσμιοι πρωταθλητές εκείνης της περιόδου, ενώ νικητής αναδείχθηκε ο Juha Kankkunen, με δεύτερο τον Timo Salonen. Τότε, ο Olivier Quesnel “ερωτεύτηκε” το αυτοκίνητο και το αγόρασε από την Audi, για να καταλήξει στο μουσείο, ενώ έκτοτε έχει οδηγηθεί ελάχιστα από καλεσμένους οδηγούς αγώνων.

Καθώς είναι ένα από τα τελευταία Audi Sport Quattro, όπως εκείνο που οδήγησε ο Walter Röhrl στη νίκη στο Ράλλυ Σαν Ρέμο 1985, διαθέτει την τελευταία εξέλιξη στην κατανομή βάρους, η οποία ήταν 52:48, ενώ στο αμάξωμα δεσπόζουν τα μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα. Από πλευράς επιδόσεων, το Audi Quattro S1 επιτάχυνε 0-100 χλμ. σε μόλις 2,6''.

Audi

Όσον αφορά στην πορεία του Audi Quattro S1, ο πρώτος τίτλος ήρθε το 1982, όταν η Audi κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Ράλλυ, επιτυχία που επαναλήφθηκε το 1984. Στο μεταξύ, το 1983 και το 1984, οι Hannu Mikkola και Stig Blomqvist αναδείχθηκαν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές οδηγών, με Audi Quattro A1/A2 και A2/Sport quattro αντίστοιχα.

Εκτός από τα ράλλυ, τα Quattro βρέθηκαν και στην περίφημη Ανάβαση Pikes Peak, με τους Michèle Mouton (1985), Bobby Unser (1986) και Walter Röhrl (1987) να επικρατούν, ενώ ο Γερμανός πέτυχε και το προσωρινό ρεκόρ της ανάβασης.

Audi

Πέραν του Audi Sport quattro S1 όμως, που έκανε το ρεκόρ πώλησης, σημαντικό ήταν το ενδιαφέρον και για υπόλοιπα αγωνιστικά. Το Peugeot 205 T16 Evolution 2, που είχαν μοιραστεί οι Bruno Saby-Jean Francois Fauchille όταν τερμάτισαν στη 2η θέση του Γύρου Κορσικής 1985, πωλήθηκε έναντι 977.440 ευρώ, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν μεταξύ 600-800 χιλιάδων ευρώ.

Η Lancia S4 στα χρώματα της Martini, που οδήγησε ο Miki Biasion στο Memorial Bettega 1986, πωλήθηκε έναντι 810.560 ευρώ (πρόβλεψη επίσης μεταξύ 600-800 χιλιάδων ευρώ), τη στιγμή που η 037 Evo2 που προέρχεται από τη συλλογή του Ιταλού Volta, έφτασε τις 548.320 ευρώ, με την πρόβλεψη να είναι μεταξύ 500-800 χιλιάδων ευρώ.

Group

Το Ford RS200 που βρέθηκε στην τρίτη θέση του Ράλλυ Σουηδίας 1986 με πλήρωμα τους Kalle Grundel-Benny Melander, έφτασε τις 381.400 ευρώ (πρόβλεψη 250-400 χιλιάδες ευρώ), ενώ τις εντυπώσεις έκλεψαν ακόμη δυο αυτοκίνητα.

Το Renault 5 Maxi Turbo που οδήγησε το 1985 ο Carlos Sainz πωλήθηκε έναντι 667.520 ευρώ (πρόβλεψη 400-600 χιλιάδες ευρώ), καθιστώντας το στο ακριβότερο Renault 5 που έχει πουληθεί ποτέ.

Τέλος, το MG Metro 6R4 που κατέκτησε το Πρωτάθλημα Γαλλίας 1986 με πλήρωμα τους Didier Auriol-Bernand Occelli, πωλήθηκε έναντι 244.360 ευρώ, με την πρόβλεψη να κυμαίνεται μεταξύ των 280-360 χιλιάδων ευρώ.

Συνολικά, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας, έφτασαν στο ιλιγγιώδες, ειδικά για τα δεδομένα της εποχής μας, ποσό των 18,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Photo credits: Peter Singhof/Artcurial Motorcars

Πηγή: Classic and Sports Car