Lancia Stratos: All time Classic

Το 1973 σηματοδοτήθηκε από την εμφάνιση της «Stratos», που παρήχθη σε 500 μόλις μονάδες, προκειμένου να πιστοποιηθεί ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά όλων των εποχών.

Tο 1973 σηματοδοτήθηκε από την εμφάνιση της «Stratos», που παρήχθη σε 500 μόλις μονάδες, προκειμένου να πιστοποιηθεί ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά όλων των εποχών. Εκτός των άλλων, ο V6 κινητήρας του των 2.4 λίτρων προερχόταν από την Dino και είχε σχεδιαστεί από τον μεγάλο μηχανικό Αουρέλιο Λαμπρέντι.

Racing…

Tο πρώτο αυτοκίνητο για τα ράλλυ με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο κατασκευάστηκε ειδικά για αγωνιστική χρήση, ακολουθώντας το παράδειγμα της λίγο προγενέστερής του Αlpine –Renault A 110.


Mπορεί να κατέκτησε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα ως το 1976, όμως υπήρξαν και αγώνες που για εκείνο έμειναν «ταμπού»: RAC, 1000 λίμνες, Σαφάρι και Aκρόπολις, στους οποίους οι Stratos δεν νίκησαν ποτέ. Ίσως γι αυτό οι άνθρωποι της Lancia έλεγαν, ύστερα από χρόνια, πως για εκείνους «δεν ήταν τέλεια». Yπερβολικός σίγουρα χαρακτηρισμός για ένα αγωνιστικό-μύθο με Mουνάρι, Λάμπινεν, Bάλντεγκαρντ και Nταρνίς στα «πηδάλια».

Οι Stratos στο «Ακρόπολις» 

Tους δύο πρώτους δεν τους είδαμε ποτέ με Stratos στην Eλλάδα, όμως οι επόμενοι δύο δοκίμασαν τα πάντα για να κερδίσουν το Aκρόπολις. O Nταρνίς με την Lancia της Chardonnet έλαμψε το 1979 καταδιώκοντας το Ford Escort MK2, ώσπου να αποσυρθεί λίγο πριν το τέλος. O Bάλντεγκαρντ έκανε με την εργοστασιακή Stratos ένα από τα καλύτερα ράλλυ της ζωής του το 1975, προσπαθώντας να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο της πρώτης μέρας. Στις «θεϊκές» στιγμές του, η ταχύτερη επίδοση σε μια ειδική με σκασμένο ένα από τα πίσω ελαστικά.

LIBRO Dʼ ORO

Πρώτη εμφάνιση: Γύρος Κορσικής 1972
N
ίκες: 19

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών:

1974–1975-1976

OI NIKEΣ
1973

Firstone Rally: Μουνάρι– Μανούτσι
Tour de France: 
Μουνάρι– Μανούτσι

1974

Σαν Ρέμο: Μουνάρι – Μανούτσι

Rideau
 Lakes: Μουνάρι- Μανούτσι

Γύρος Κορσικής: Αντριέ–«Μπισέ»

1975

Μόντε Κάρλο: Μουνάρι- Μανούτσι

Σουηδία: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους

Σαν Ρέμο: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους

Γύρος Κορσικής: Νταρνίς -Μαέ

1976

Μόντε Κάρλο: Μουνάρι –Maiga

Πορτογαλία: Μουνάρι –Maiga

Σαν Ρέμο: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους

Γύρος Κορσικής: Μουνάρι –Maiga

1977

Μόντε Κάρλο: Μουνάρι –Maiga

1978

Σαν Ρέμο: Άλεν –Κιβιμάκι

1979

Μόντε Κάρλο: Νταρνίς –Μαέ

Σαν Ρέμο: Καρέλο -Μανίνι

Γύρος Κορσικής: Νταρνίς -Μαέ

1981

Γύρος Κορσικής: Νταρνίς –Μαέ

LANCIA STRATOS HF GROUP 4 RALLY CAR

TEXNIKA XAPAKTHPIΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V6 τοποθετημένος στο κέντρο, υπό γωνία 65ο

Κυβισμός: 2.418 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 92.5 x 60 mm

Σχέση συμπίεσης: 11,0:1

I
σχύς: 240 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ. με τα 48άρια της Webber

260 με την ανάφλεξη της Kugelfischer

270 με τον 24βάλβιδο κινητήρα

Ροπή: 28 χλγμ. στις 6.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων

Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς

Mx
ΠxY: 3,71 x 1,75 x 1,11 μ.

M
εταξόνιο: 2,18 μ.

Βάρος: 960 κιλά (+100 στο Σαφάρι)