Θρίαμβος του Hamilton στη Βρετανία!
O Lewis Hamilton επέστρεψε στις νίκες και αποθεώθηκε από το Βρετανικό κοινό, ύστερα από έναν επεισοδιακό αγώνα που τον είδε να τιμωρείτε μετά από σύγκρουση με τον αντίπαλο του για τον τίτλο, Max Verstappen, προτού ανέβει σαν καρχαρίας ξανά στην επιφάνεια και προσπεράσει τη Ferrari του Leclerc για να πετύχει μια φανταστική νίκη.
Ο Lewis Hamilton έδωσε στο Βρετανικό κοινό (και στον φιλοξενούμενο του Tom Cruise που λατρεύει τους αγώνες αυτοκινήτων!) ένα φανταστικό δώρο, με μία άκρως εντυπωσιακή επίδειξη εντός έδρας, επιστρέφοντας στις νίκες μετά από πέντε αγώνες απουσίας από το ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου. Η σημερινή ήταν η 8η νίκη του Hamilton στο Silverstone και αναμφίβολα η σπουδαιότερη του.
O Verstappen δεν έφυγε με την ίδια σιγουριά από το grid σε σχέση με τη χθεσινή του εκκίνηση (ο race engineer του, Gianpiero Lambiase, του είπε να το πάρει μαλακά στον αναγνωριστικό γύρο μετά τη χθεσινή φωτιά στα φρένα και ίσως αυτό να επηρέασε τη Red Bull) και με τον Hamilton να έχει στα χέρια του μια γρηγορότερη Mercedes στις ευθείες, ο Ολλανδός έπρεπε να παλέψει για να κρατηθεί μπροστά. Τα δύο μονοθέσια είχαν μια φανταστική μάχη «τροχό με τροχό» στο πρώτο μισό του γύρου, μέχρι που έφτασαν στην Copse, την πολύ γρήγορη, παλιά πρώτη στροφή της πίστας.
Ο Hamilton, γνωρίζοντας πως έπρεπε να περάσει μπροστά στον πρώτο γύρο για να έχει ελπίδα να κερδίσει τον αγώνα (το «δικό του» Grand Prix) δεν άφησε αρκετό χώρο στον Max καθώς οι δύο πιλότοι έστριψαν μαζί στη στροφή (στα 250 περίπου χλμ./ώρα!) με τον τελευταίο να μην κάνει πίσω παρά το γεγονός πως βρισκόταν στο εξωτερικό της στροφής. Οι δύο διεκδικητές του τίτλου συγκρούστηκαν και ο Verstappen καρφώθηκε στον τοίχο ελαστικών, καταστρέφοντας τη Red Bull του.
Οι αγωνοδίκες, μεταξύ αυτών και ο Emanuele Pirro (πρώην πιλότος της Benetton και πέντε φορές νικητής του Le Mans), αποφάσισαν τελικά να τιμωρήσουν τον Hamilton με ποινή δέκα δευτερολέπτων, με τον Helmut Marko της Red Bull να προσπαθεί να πείσει τους αγωνοδίκες πως ο Hamilton θα πρέπει -αντί αυτού- να τιμωρηθεί με αποκλεισμό από έναν αγώνα. Οι πιλότοι κύριε Marko (και υπήρξες κι εσύ ένας) ειδικά αυτοί που μάχονται για τον τίτλο, δεν πρέπει να αποθαρρύνονται από το να επιτίθονται και να αμύνονται σε μια «τροχό με τροχό» μάχη. Η Formula 1 πρέπει να προσφέρει θέαμα και οι πιλότοι να παίρνουν ρίσκα, και ας καταλήγουν που και που οι αγώνες σε συγκρούσεις. O Hamilton πήρε ένα ρίσκο μπροστά από τους οπαδούς του -θέλωντας να δίξει στον επιθετικό Max πως δεν θα έκανε πίσω- ενώ σε καμιά περίπτωση δεν γνώριζε πως θα έβγαινε κερδισμένος. Την επόμενη φορά ίσως βγει ο Max κερδισμένος σε μια παρόμοια, σκληρή μάχη στην πίστα. Αυτή ήταν, άλλωστε, η Formula 1 πριν εφευρεθεί το DRS.
Η κούρσα διακόπηκε με κόκκινη σημαία (οι μηχανικοί του Hamilton προσπάθησαν να διορθώσουν τις ζημιές στο αριστερό μπροστινό μέρος της Mercedes) και με τη νέα εκκίνηση (την τρίτη εκκίνηση από στάση αυτό το weekend!) o Leclerc ήταν αυτός που έφυγε μπροστά από τη Mercedes.
O Leclerc αντιμετώπισε στη συνέχεια πρόβλημα με τον κινητήρα του (συστηματική απώλεια δύναμης μετά από πρόβλημα με το λογισμικό που ελέγχει τη χαρτογράφηση του κινητήρα), ωστόσο, δεν έχασε την αρχηγεία του αγώνα, έχοντας δεχτεί κάποια υποστήριξη από τον τοίχο των pits. Οι τεχνικοί της Ferrari συμβούλεψαν τον Μονεγάσκο να μην ανεβάζει ταχύτητα όταν αντιμετωπίζει το πρόβλημα με την απώλεια δύναμης και να αλλάξει το mode λειτουργίας των σπινθηριστών. Να κάνει δηλαδή τη δουλειά με τον παλιό καλό τρόπο… manually από το πιλοτήριο!
Εάν υπήρχε κάτι που λειτουργούσε άψογα με τη Ferrari στο Silverstone, αυτό ήταν τα ελαστικά της, με την Ιταλική ομάδα να κάνει εντυπωσιακή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, ειδικά μετά που έχασε το πλεονέκτημα με το νέο κανονισμό για τις πιέσεις, ως αποτέλεσμα των αστοχιών που είχε η Pirelli στο Αζερμπαϊτζάν.
O Hamilton, που αντιμετώπισε το συνηθισμένο πρόβλημα με τα ελαστικά του (blisters) γλίστρησε στην πέμπτη θέση μετά το pit-stop του (στο οποίο ενσωματώθηκε και η ποινή των δέκα δευτερολέπτων) επιστρέφοντας στην κούρσα πίσω από τους Leclerc, Bottas, Sainz και Norris.
O Sainz βγήκε από το δρόμο του Hamilton ύστερα από ένα αργοπορημένο pit-stop, με τον πιλότο της Mercedes να φτάνει και να προσπερνά επίσης τον Norris (που είχε προηγουμένως επίσης ένα αργοπορημένο pit-stop) προτού πλησιάσει και τον ομόσταβλό του Bottas, που του επέτρεψε να περάσει στη δεύτερη θέση.
Δέκα γύρους πριν από το τέλος και ο Hamilton άρχισε να φτάνει τον Leclerc με ρυθμό ενός δευτερολέπτου ανά γύρο, με το Βρετανικό πλήθος να βρίσκεται στις μύτες των ποδιών του. Ο Hamilton έφτασε τον Leclerc τρεις γύρους πριν από το τέλος και προσπέρασε τη Ferrari (που αλλού;) πάνω στην Copse (δεν μπορούσε να αντισταθεί στον πειρασμό!) με μία πανομοιότυπη μανούβρα από την εσωτερική -αυτή τη φορά χωρίς να συγκρουστεί- που έκανε το πλήθος να παραληρεί.
Η συγκεκριμένη κούρσα (και μανούβρα) έφεραν στη μνήμη μου τον θρίαμβο του μεγάλου Βρετανού πιλότου Nigel Mansell, στο Silverstone το 1987, όταν γλίστρησε 28 δευτερόλεπτα πίσω, προτού φτάσει και προσπεράσει τον ομόσταβλό του στη Williams, Nelson Piquet, ύστερα από μια εντυπωσιακότατη μανούβρα-προσποίησης στη Stowe, τρεις επίσης γύρους πριν από το τέλος, που θα παραμείνει για πάντα αξέχαστη. Όπως ακριβώς και ο σημερινός θρίαμβος του Hamilton._Δ.Γ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:58:23.284 | 25 | |
2 | +3.871s | 18 | |
3 | +11.125s | 15 | |
4 | +28.573s | 12 | |
5 | +42.624s | 10 | |
6 | +43.454s | 8 | |
7 | +72.093s | 6 | |
8 | +74.289s | 4 | |
9 | +76.162s | 2 | |
10 | +82.065s | 1 | |
11 | +85.327s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |