GP Αυστρίας: Nίκη-περίπατος του Verstappen
Ακόμη πιο εύκολη νίκη από την προηγούμενη εβδομάδα είχε την ευκαιρία να σημειώσει ο Max Verstappen στο δεύτερο αγώνα στο Red Bull Ring, όπου ο Lewis Hamilton τερμάτισε εκτός βάθρου. H βαθμολογική διαφορά μεταξύ τους ανήλθε στους 32 βαθμούς.
Στους πρώτους 20 γύρους διαδραματίστηκε το ιδανικό σενάριο για τον Verstappen, καθώς ο Lando Norris, είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τις δύο Mercedes, επιτρέποντας στον Ολλανδό να αναπτύξει μια διαφορά 10 δλ.
Στη συνέχεια, ο Verstappen έλεγχε απλά το ρυθμό του, προστατεύοντας τα ελαστικά και τον εξοπλισμό του μέχρι την καρό σημαία, για να κατακτήσει μια από τις πιο εύκολες νίκες της καριέρας του στην Formula 1. Για πρώτη φορά στην καριέρα του, o Verstappen έκανε το grand slam, κατακτώντας pole position, νίκη, παραμένοντας επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο.
H Red Bull κάλεσε στα pits τον Verstappen για δεύτερη φορά, καθώς το προβάδισμα του Ολλανδού επί του Bottas ήταν αρκετό για να επιτρέψει να κάνει κάτι τέτοιο και να διατηρήσει την πρωτοπορία με διαφορά ασφαλείας. Η αυστριακή ομάδα έκανε το δεύτερο pit stop για να διασφαλίσει ότι δε θα υπάρχει επανάληψη της αστοχίας ελαστικού που κόστισε τη νίκη στο Verstappen στο Μπακού. Ένα από τα πίσω ελαστικά του Ολλανδού είχε ένα αρκετά μεγάλο κόψιμο.
To τρίπτυχο συνεχόμενων αγώνων ήταν εξαιρετικά κερδοφόρο για τον Ολλανδό και την Red Bull, η οποία είχε το καλύτερο μονοθέσιο για μια ακόμη φορά στην αυστριακή πίστα. Θα είναι πολύ σημαντικό για την Mercedes να απαντήσει με κάποιο τρόπο στο Silverstone, το οποίο παρουσιάζει πολλές γρήγορες στροφές, ένας τομέας όπου η Mercedes είναι αρκετά δυνατή.
Σε μια ημέρα που οι αγωνοδίκες μοίρασαν πολυάριθμες ποινές (7), σίγουρα η πιο αμφιλεγόμενη ήταν αυτή που επέβαλαν στον Lando Norris, στη μάχη του με τον Sergio Perez στον 4ο γύρο, μετά την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν πλάι-πλάι μεταξύ τους στη στροφή 4. Ο Μεξικανός επέλεξε να διατηρηθεί στην εξωτερική σε ένα σημείο που ήταν σχεδόν δεδομένο ότι θα βρεθεί σε δύσκολη θέση.
Ο Norris δε «στρίμωξε» τη Red Bull όσο θα μπορούσε (όσο το έκανε στο μέσο του αγώνα ο Perez με τον Leclerc στο ίδιο σημείο), ακολουθώντας την αγωνιστική γραμμή. Δεν ανέβηκε στο kerb όσο ανεβαίνουν συνήθως εκεί οι οδηγοί. Ιδίως στον πρώτο γύρο του αγώνα, είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν μονομαχίες στο όριο. Ωστόσο, η συμπεριφορά του Norris δεν ήταν υπερβολικά επιθετική και πολλοί άνθρωποι στα paddock πιστεύουν ότι η ποινή που δέχθηκε ήταν υπερβολικά αυστηρή. Ο Norris έχει φτάσει πλέον τους 10 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια και βρίσκεται μόλις δύο μακριά από αποκλεισμό ενός Grand Prix…
Ο Norris αναρωτήθηκε γιατί θα πρέπει να αξίζει ποινή επειδή ένας άλλος οδηγός πήγε στην αμμοπαγίδα, τονίζοντας ότι δεν έκανε κάτι επικίνδυνο. «Για μικρά πράγματα σαν κι αυτό, κατά τη γνώμη μου είναι απλά βλακώδες (να τιμωρείσαι). Δεν είναι αυτό που η Formula 1 θα έπρεπε να είναι και περιμένω και ελπίζω ότι κι άλλοι άνθρωποι θα με υποστηρίξουν σε αυτή την άποψη».
Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Hamilton στη συνέχεια, καθώς στο πέρασμα από τα kerb στην έξοδο της στροφής 10 στον 29ο γύρο, η Mercedes του Βρετανού έχασε ένα αεροδυναμικό εξάρτημα από το πίσω μέρος, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός δεν άνοιξε πολύ τη γραμμή του στο συγκεκριμένο σημείο. Κατά τον διευθυντή της Mercedes, Toto Wolff, η ζημιά ίσως προκλήθηκε από την ταλαιπωρία που είχε υποστεί το μονοθέσιο από το σύνολο χιλιομέτρων που είχε ήδη διανύσει. Η απώλεια αυτή κόστιζε στον Βρετανό περίπου 0,5 – 0,7 δλ. στο γύρο. Επιπλέον, η απώλεια αρνητικής άντωσης καταπονούσε περισσότερο τα πίσω ελαστικά του.
Με τον Norris αναγκασμένο να εκτίσει την ποινή που του επιβλήθηκε στο pit stop του, η Mercedes διέταξε τον Valtteri Bottas να ακολουθήσει την McLaren στα pits. Με αυτό τον τρόπο, ο Φινλανδός πέρασε εύκολα εμπρός από τον Norris και αυτή ήταν η κρίσιμη στιγμή στην οποία κρίθηκαν οι δύο εναπομείνουσες θέσεις για το βάθρο, αφού κανείς δεν είχε τη δυνατότητα να ανακόψει την πορεία του Verstappen προς τη νίκη.
Με τον Hamilton να χάνει έδαφος λόγω του προβλήματος που είχε το μονοθέσιό του, ο Bottas πλησίασε σε απόσταση κάτω των 2 δλ. αλλά το pit wall της Mercedes διέταξε τον Φινλανδό να παραμείνει πίσω από τον ομόσταυλό του, καθώς αυτό ευνοούσε τη βαθμολογική κατάσταση στο Πρωτάθλημα οδηγών.
Ο Norris προσπέρασε με ευκολία και αυτός τον Hamilton και προσπάθησε να κυνηγήσει τον Bottas, αλλά όταν εισήλθε στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω της η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί και αρκέστηκε στην τρίτη θέση, με μια δόση απογοήτευσης καθώς πιστεύει ότι του στερήθηκε η ευκαιρία να κυνηγήσει ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα, χωρίς να έχει κάνει επιλήψιμο.
Συμπεριφορά Perez
H συμπεριφορά του Sergio Perez στην πίστα σήμερα ήταν εξαιρετικά επιθετική, γεγονός που εξασφάλισε στον Μεξικανό δύο ποινές 5 δλ. και στο τέλος του κόστισε την 5η θέση στην οποία βρισκόταν όταν είδε την καρό σημαία. H Red Bull του Perez είχε υποστεί μερικές ζημιές από το ταξίδι του 4ου γύρου στην αμμοπαγίδα στη μάχη με τον Norris.
Ωστόσο αυτή δεν ήταν η μοναδική μάχη που είχαν μεταξύ τους αυτοί οι δύο οδηγοί. Έπειτα από το pit stop τους, στον 41ο γύρο, σε ένα περιστατικό αρκετά παρόμοιο με αυτό του 4ου γύρου, ο Perez ώθησε εκτός πίστας (έπειτα από δύο επαφές) τον Leclerc. Στη συνέχεια, ο Μονεγάσκος έγινε ακόμη πιο επιθετικός και προσπάθησε 6 γύρους αργότερα να περάσει από την εξωτερική στη στροφή 6 με μια αρκετά παρακινδυνευμένη κίνηση. Ο Perez έχασε στιγμιαία τον έλεγχο του μονοθεσίου του και στην προσπάθειά του να διορθώσει με ανάποδο τιμόνι ώθησε ξανά εκτός πίστας τον Leclerc, ο οποίος έπεσε πιο πίσω ξανά. Στον 52ο γύρο ο Perez κατάφερε να προσπεράσει τον Daniel Ricciardo για την 5η θέση.
Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Perez με δύο ποινές 5 δλ. για τα προαναφερθέντα περιστατικά και πλέον οι βαθμοί ποινής στην αγωνιστική του άδεια έχουν φτάσει τους 8 (στους 12 εντός ενός έτους επιβάλλεται αποκλεισμός από ένα GP). Οι ποινές αυτές, που προστέθηκαν στο συνολικό χρόνο αγώνα του Μεξικανού, του κόστισαν την 5η θέση για μόλις 0,8 δλ. αφού o Carlos Sainz κατάφερε να δει την καρό σημαία με απόσταση μικρότερη των 10 δλ. από τη Red Bull.
Βαθμολογούμενη δεκάδα
Έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα ελαστικών, ο Sainz είχε πέσει από την 10η στη 13η θέση στον πρώτο γύρο. Προεκτείνοντας την παραμονή του στην πίστα πριν το pit stop του για 48 γύρους, ο Sainz επέστρεψε στην πίστα μετά την αλλαγή ελαστικών πίσω από τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος είχε ήδη κάνει τις δύο αποτυχημένες προσπάθειες να περάσει τον Perez, οπότε η Ferrari αποφάσισε να διατάξει τον Leclerc να κάνει στην άκρη για τον Ισπανό, που είχε νεότερα και πιο μαλακά ελαστικά και είχε καλύτερες πιθανότητες να αποσπάσει την 5η θέση από τον Perez, όπως και έγινε.
Με πολύ καλές επιλογές τοποθέτησης του μονοθεσίου του, o Daniel Ricciardo κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις τόσο στον πρώτο γύρο όσο και στον γύρο επανεκκίνησης μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας των αρχικών γύρων. Ήταν σίγουρα μια καλύτερη ημέρα για τον Αυστραλό σε σχέση με τη χθεσινή απογοήτευση και βοήθησε τη McLaren να συγκεντρώσει 5 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari σήμερα, στη μάχη στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Για έναν ακόμη αγώνα, η Ferrari είχε πολύ καλύτερη απόδοση σε ρυθμό αγώνα απ’ ότι στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, υποστήριξε τη στρατηγική να προσπαθήσουν οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας να προαχθούν στο Q3 με τη μέση γόμα, ακόμη κι αν δεν τα κατάφεραν. Σύμφωνα με τον Ιταλό, η ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση εξασφάλισε στον Sainz την 5η θέση, μέσω φυσικά και της καλής διαχείρισής τους που πραγματοποίησε ο Ισπανός.
Ο Pierre Gasly ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 9η θέση, αν και ο Γάλλος ανέφερε ότι ίσως ήταν λανθασμένη στρατηγική να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα ελαστικών, καθώς δυσκολεύτηκε πολύ να τα διατηρήσει σε καλή κατάσταση.
Τη 10η θέση κατάφερε να αποσπάσει μόλις τρεις γύρους πριν από το τέλος ο Fernando Alonso από τον George Russell. Επρόκειτο για μικρή ανταμοιβή για τον Ισπανό έπειτα από τα χθεσινά συμβάντα του Q2. Μάλιστα, ο Alonso δήλωσε ότι καθώς πλησίαζε τον Russell ευχόταν να είναι οποιοσδήποτε άλλος οδηγός εκτός από τον Βρετανό, που ακόμη κυνηγάει τον πρώτο του βαθμό με την Williams. O Russell έχασε αρκετές θέσεις στον πρώτο γύρο. Έχοντας καθυστερήσει πίσω από τον Tsunoda που μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή, προσπαθώντας να αποφύγει τον Gasly, στη συνέχεια ο Russell είδε τους Stroll, Leclerc, Vettel και Ricciardo να τον προσπερνάνε, πέφτοντας από την 8η στη 12η θέση.
Συμβάντα τελευταίων γύρων
Ο Russell κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών μετά τον τερματισμό, με την κατηγορία ότι μετακινήθηκε στο φρενάρισμα για την 10η στροφή στον προτελευταίο γύρο στη μάχη του με τον Raikkonen, σε ένα περιστατικό όπου υπήρξε μια μικρή επαφή, η οποία τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Alfa Romeo. Εντέλει, ο Russell δεν τιμωρήθηκε.
Ο Raikkonen, έχοντας χάσει λίγο χρόνο λόγω του περιστατικού με τον Russell, βρέθηκε υπό πίεση από τον Vettel, ο οποίος κατάφερε να περάσει μπροστά από την Alfa Romeo λίγο μετά τη στροφή 4. Ο Raikkonen δεν υπολόγισε καλά την τοποθέτηση του μονοθεσίου του και συγκρούστηκε με τον Γερμανό πρώην team mate του με αρκετά χιλιόμετρα. Ο Raikkonen δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane μετά τον αγώνα, συνεπώς προστέθηκαν 20 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα του.
Στο σημείο του συμβάντος βγήκαν διπλές κυματιζόμενες κίτρινες σημαίες, ωστόσο, κατά την κρίση της διεύθυνσης αγώνα, 8 οδηγοί πέρασαν από το σημείο χωρίς να επιβραδύνουν επαρκώς και κλήθηκαν μετά τον αγώνα να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών: οι Perez, Sainz, Leclerc, Mazepin, Lattifi, Giovinazzi, Ricciardo και Gasly. Οι περισσότεροι οδηγοί εξ αυτών δεν τιμωρήθηκαν, πέραν των Lattifi και Mazepin, που δέχθηκαν ποινή στάσης 10 δλ. στα pits, συνεπώς προστέθηκαν 30 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα του._Φ.Λ.