GP Αυστρίας-FP2: Η Mercedes κάνει το «1-2»
Εντελώς αντίθετη από την πρωινή ήταν η εικόνα που παρήγαγε η απογευματινή διαδικασία ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP Αυστρίας, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, τον Valtteri Bottas ακριβώς πίσω του και τον Max Verstappen στην 3η θέση.
O Hamilton αποκάλυψε ότι το πρωί η Mercedes δοκίμαζε κάτι διαφορετικό στο στήσιμο της W12, το οποίο δεν λειτούργησε για τον ίδιο. Κατά συνέπεια, επέστρεψε σε ένα πιο γνώριμο set-up, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποίησε το προηγούμενο σαββατοκύριακο στο Red Bull Ring και σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν πρόκειται να το τροποποιήσει πολύ για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο.
Ο Βρετανός Πρωταθλητής δήλωσε ότι η Mercedes θα κάνει βήμα προόδου αυτό το σαββατοκύριακο, αλλά προβλέπει ότι πιθανότατα δε θα είναι αρκετό για να καλύψει το προβάδισμα 2 δεκάτων του δλ. που είχε στο GP Στυρίας η Red Bull. O Hamilton δήλωσε ότι το στήσιμο που ακολούθησε ένιωθε καλό στον ένα γρήγορο γύρο, αλλά πιστεύει ότι η Red Bull θα αντλήσει περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα της Honda στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστρίας.
Ο Hamilton πιστεύει ότι η Red Bull διατηρεί το προβάδισμα στην πίστα της, κάτι που φαίνεται να υποστηρίζουν και οι χρόνοι από τις προσομοιώσεις αγώνα, στις οποίες ο Verstappen ήταν ταχύτατος, έχοντας κάνει πολύ περισσότερους γύρους με τη μέση γόμα στο δεύτερο μισό του FP2.
O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα έχει καταφέρει να βελτιώσει την απόδοση του μονοθεσίου της σε μερικές ακολουθίες στροφών. Ο Bottas δήλωσε πάντως ότι η Red Bull διατηρεί το πλεονέκτημα στις ευθείες, αν και περιμένει να δει τι θα γίνει όταν θα χρησιμοποιήσουν όλες οι ομάδες πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος. Ο Φινλανδός τόνισε ότι η αίσθηση της W12 έχει βελτιωθεί πολύ σε σχέση με το προηγούμενο σαββατοκύριακο.
Στη συνέντευξη Τύπου που παρεμβλήθηκε μεταξύ των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών, o τεχνικός διευθυντής της Honda, Toyuharu Tanabe, τόνισε ότι η Honda δεν έχει πραγματοποιήσει αναβαθμίσεις αξιοπιστίας στη δεύτερη μονάδα ισχύος που χρησιμοποιούν από το GP Γαλλίας οι δύο ομάδες της Red Bull. Tα κέρδη στην απόδοση έχουν προέλθει από την καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της μονάδας ισχύος και φυσικά από το καινούργιο λιπαντικό που παρουσιάστηκε στο Αζερμπαϊτζάν.
Εκπληκτική ήταν η επίδοση των δύο Aston Martin, που κατέλαβαν την 4η και 5η θέση. Ο ρυθμός αγώνα του Sebastian Vettel με τα πειραματικά ελαστικά ήταν εξίσου ενθαρρυντική, με τον Γερμανό να γράφει πολύ συχνά γύρους κάτω από το 1:10.
Πίσω από τις Aston Martin βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της AlphaTauri, η οποία και το προηγούμενο σαββατοκύριακο ήταν πολύ δυνατή στο Red Bull Ring, χάρη και στην απόδοση της μονάδας ισχύος (και του turbo) της Honda.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso (Alpine), Lando Norris (McLaren) και Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo). Οι χρόνοι του Alonso στην προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα ήταν πολύ καλοί. Ο Norris εγκατέλειψε πολυάριθμες προσπάθειες γρήγορων γύρων κατά τη διάρκεια του FP2, ενώ είχε και ένα τετ-α-κέ όταν η πίστα είχε αρχίσει να ολισθαίνει από την ψιχάλα που έπεφτε στην πίστα. Ο Βρετανός είπε μια από τις καλύτερες ατάκες στον ασύρματο, όταν ρωτήθηκε από τον αρχιμηχανικό του Will Joseph, αν υπάρχει κάποια ζημιά από το τετ-α-κέ, και ο Norris απάντησε λακωνικά… «στο ταλέντο μου».
Η ανταγωνιστικότητα των Ferrari δε διαφάνηκε στην απογευματινή διαδικασία, αφού αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia βρέθηκαν εκτός δεκάδας, όπως άλλωστε και ο Sergio Perez. H Scuderia καθυστέρησε την προσομοίωση κατατκτήριων δοκιμών και λόγω της νωπής ασφάλτου οι οδηγοί της κόκκινης ομάδας δεν κατάφεραν να γράψουν γρήγορους χρόνους. Ο Charles Leclerc είχε μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή 9, η οποία παραδέχθηκε ότι τον φόβισε, ευτυχώς όμως δεν υπήρξαν περαιτέρω συνέπειες. Η παράβαση των ορίων πίστας ήταν και πάλι αυξημένη, καθώς διαγράφηκαν 19 χρόνοι οδηγών στο FP2._Φ.Λ.