Το νέο Audi Q4 e-tron
Bασιζόμενo στην πλατφόρμα MEB του VW Group, το νέο Audi Q4 e-tron αντιπροσωπεύει την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των ηλεκτρικών κόμπακτ SUV.
Με ανάγλυφες γραμμές στις εξωτερικές επιφάνειες, μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το νέο Q4 e-tron αποτελεί ένα τεχνολογικά άρτιο αυτοκίνητο.
Είσοδος σε νέα «μονοπάτια»
Η γερμανική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα των ηλεκτρικών της μοντέλων υιοθετώντας κοντούς εμπρός προβόλους και τονισμένες, καθαρές γραμμές. Ο σχεδιασμός είναι τυπικός για μοντέλο της Audi, όντας λειτουργικός αλλά και αποδοτικός σε επίπεδο αεροδυναμικής, καθώς το νέο Q4 e-tron έχει να επιδείξει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,28.
Με μήκος 4,59 μέτρα, οι εσωτερικοί χώροι – με την απουσία κεντρικής σήραγγας – ξεπερνούν τα όρια της κατηγορίας. Όλοι οι επιβάτες επωφελούνται από το πλεονέκτημα της αρθρωτής πλατφόρμας ΜΕΒ του VW Group που είναι εξελιγμένη ειδικά και αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Όσον αφορά τους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 25 λίτρα και στις υποδοχές στο πάνω τμήμα των θυρών αποθηκεύονται άνετα φιάλες ενός λίτρου.
Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος του χώρου αποσκευών που είναι διαθέσιμος κυμαίνεται από 520 έως 1.490 λίτρα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 1.000 κιλά (με φρένα, με κλίση 12%), με τις εκδόσεις quattro να μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.200 κιλά.
Στα ενδότερα
Ο πίνακας οργάνων στο εσωτερικό είναι στραμμένος προς τον οδηγό και ενσωματώνει δύο οθόνες.Το διακοσμητικό πλαίσιο επένδυσης στην πλευρά του συνοδηγού διατίθεται προαιρετικά με ένα καινοτόμο «τεχνητό ύφασμα» που περιέχει ένα ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. Εντελώς καινούργιο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις χαρακτηριστικές επιφάνειες αφής που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Με τη σειρά τους, το infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μέγεθος 11,6 ιντσών προς το τέλος του έτους.
Το Audi Q4 e-tron προσφέρεται με δύο εκδόσεις μπαταρίας και τρεις ισχύος. Η μπαταρία για το Q4 35 e-tron έχει ενεργειακή χωρητικότητα 55 kWh), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro είναι 82 kWh. Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron διαθέτουν ένα ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς με απόδοση 170 και 204 ίππους, αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 299 ίππων, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας στον εμπρός άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται υψηλή ισχύς ή μεγαλύτερη πρόσφυση. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία περιέχει επίσης στοιχεία πλοήγησης και τοπογραφικά δεδομένα.
Η φόρτιση
Το ηλεκτρικό SUV της Audi μπορει να φορτιστεί με διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC), ανάλογα με την μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα, η «52άρα» μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα έως και τα 7,4 kW και έως τα 100 kW όταν χρησιμοποιείται φορτιστής υψηλής ισχύος με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει φόρτιση έως και τα 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 125 kW σε ταχυφορτιστή DC. Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών.
Στοιχεία εξοπλισμού και όχι μόνο
Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει μια σπορ ανάρτηση για όλες τις εκδόσεις Q4 e-tron που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ χαρακτηριστικό στην S line). Επιπλέον, μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το progressive steering, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης του τιμονιού (στάνταρ στα μοντέλα quattro). Η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης – μια επιλογή για όλες τις εκδόσεις κινητήρων – παρέχει ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά αλλά και άνεση στη χαμηλές ταχύτητες. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι διατίθενται ζάντες σε διάφορα σχέδια με διάμετρο από 19 έως 21 ίντσες.
Τα νέα, συμπαγή ηλεκτρικά SUV της Audi διαθέτουν πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό τους εξοπλισμό. Σε αυτά περιλαμβάνεται το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Τα προαιρετικά συστήματα – όπως πολλά άλλα χαρακτηριστικά εξοπλισμού – χωρίζονται σε πακέτα. Το αποκορύφωμα αυτών είναι το adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας, προσδίδοντας στοιχεία ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Το πισωκίνητο Q4 40 e-tron μπορεί να διανύσει μέχρι και 520 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις του κύκλου πιστοποίησης WLTP. Με τη συνδρομή της μέγιστης ισχύος φόρτισης της μπαταρίας, που μπορεί να φτάσει τα 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες η αναπλήρωση του συσσωρευτή με ενέργεια για τη διάνυση 130 χλμ. διαρκεί σε ταχυφορτιστή μόλις 10 λεπτά. Μάλιστα, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει τη φόρτιση ή και τον κλιματισμό εξ αποστάσεως από το smartphone του.