Πιο αργά pit stop από το GP Ουγγαρίας
Τα pit stop της F1 αναμένεται να απαιτούν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθούν από το GP Ουγγαρίας, καθώς η FIA ανακοίνωσε στις ομάδες ότι για λόγους ασφαλείας, θα λάβει πιο αυστηρά μέτρα επιτήρησης της διαδικασίας αλλαγής ελαστικών.
Το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1 διεξάγεται τόσο μέσα στις πίστες, όσο και στο παρασκήνιο, με τις δύο κορυφαίες ομάδες να απευθύνονται στη FIA για να αφαιρέσουν οποιοδήποτε πλεονέκτημα πιστεύουν ότι διαθέτει ο αντίπαλός τους και παραβαίνει ή βρίσκεται στα όρια των κανονισμών.
Η ευκαμψία των πίσω αεροτομών ήταν ο πρώτος τομέας στον οποίο είδαμε παρέμβαση από την FIA, ενώ στη συνέχεια προέκυψε το ζήτημα αστυνόμευσης των πιέσεων των ελαστικών, έπειτα από τις αστοχίες του GP Αζερμπαϊτζάν. Τώρα, η Διεθνής Ομοσπονδία στράφηκε προς τη διαδικασία των pit stop, ενώ η Red Bull παραδέχθηκε ότι έχει ζητήσει αποσαφηνίσεις για την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών, θεωρώντας ότι η Mercedes υπερβαίνει τα όρια σε αυτό τον τομέα.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου του GP Γαλλίας, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, είχε δηλώσει ότι η Mercedes είχε κάνει παράπονα στην FIA για τον αυξημένο βαθμό αυτοματισμού του εξοπλισμού που χρησιμοποιεί στα pit stop η αυστριακή ομάδα.
Το αποτέλεσμα της έκκλησης της Mercedes προς την FIA για αποσαφηνίσεις, είναι ότι η Διεθνής Ομοσπονδία έστειλε καινούργια τεχνική ντιρεκτίβα (TD22A) σε όλες τις ομάδες, υπενθυμίζοντας το άρθρο 12.8.4 των τεχνικών κανονισμών, το οποίο αναφέρει: «Συσκευές που χρησιμοποιούνται για την τοποθέτηση ή αφαίρεση μπουλονιών, επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο με πεπιεσμένο αέρα ή άζωτο. Οποιοδήποτε σύστημα με αισθητήρα θα πρέπει να λειτουργεί παθητικά».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η FIA θέλει να διασφαλίσει ότι οι ομάδες συμμορφώνονται με το δεύτερο κομμάτι του άρθρου 12.8.4, κρίνοντας ότι αν κάποια από αυτές βασίζεται περισσότερο σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες για να επιταχύνει τα pit stop της, αυξάνει τον κίνδυνο της διαδικασίας.
Συνεπώς, σε επιστολή της προς τις ομάδες, η FIA αναφέρει ότι από το GP Ουγγαρίας (που θα διεξαχθεί την 1η Αυγούστου), στη διαδικασία των pit stop τους θα πρέπει να υπάρχει χρονικό περιθώριο για ανθρώπινες αντιδράσεις, όπως συμβαίνει και στη διαδικασία εκκίνησης.
Συνεπώς, από την 1η Αυγούστου, κατά τη διάρκεια ενός pit stop, θα πρέπει να παρεμβάλλεται διάστημα 0,15 δλ. από τη στιγμή που παρατηρείται ότι τα μπουλόνια έχουν βιδωθεί, έως την ώρα που δίνεται σήμα στους μηχανικούς που χειρίζονται τους γρύλους να κατεβάσουν το μονοθέσιο στο έδαφος. Επίσης, 0,2 δλ. θα πρέπει να παρεμβάλλονται από τη στιγμή που οι χειριστές των γρύλων ξεκινήσουν να απελευθερώνουν το μονοθέσιο, μέχρι τη στιγμή που ο φωτεινός σηματοδότης δώσει το πράσινο φως στον οδηγό να ξεκινήσει. Aν το σήμα σε κάποια από αυτές τις δύο διαδικασίες έρθει νωρίτερα από το χρονικό περιθώριο που έχει ορίσει η FIA, η εντολή θα πρέπει να θεωρείται άκυρη από το σύστημα και θα απαιτείται επανάληψή της.
Για τη διαδικασία εκκίνησης στους αγώνες, η FIA έχει ορίσει ένα χρονικό περιθώριο ανθρώπινης αντίδρασης για να αποφύγει το ενδεχόμενο οι ομάδες να χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα συστήματα εκκίνησης. Αν κάποιος οδηγός αντιδράσει στην εκκίνηση σε μικρότερο χρονικό διάστημα από αυτό που έχει ορίσει η FIA, η εκκίνησή του θεωρείται πρόωρη και αναφέρεται στους αγωνοδίκες για επιβολή ποινής. Το χρονικό περιθώριο που έχει ορίσει η FIA δεν έχει κοινοποιηθεί στις ομάδες (αλλά βρίσκεται στην περιοχή των 0,15 – 0,2 δλ.), για να διασφαλιστεί ότι δε θα ρυθμίσουν αυτοματοποιημένα συστήματα να λειτουργούν με βάση αυτό.
Η FIA έδωσε χρονική προθεσμία τριών Grand Prix στις ομάδες, ώστε να έχουν το χρόνο, αν χρειαστεί να τροποποιήσουν τις διαδικασίες των pit stop τους, να το κάνουν με ασφαλή τρόπο. Οι αλλαγές αναμένεται να επιβραδύνουν τη διαδικασία των pit stop κατά 0,2 – 0,3 δευτερόλπετα._Φ.Λ.
Ταχύτερα pit stop του 2021 μέχρι στιγμής | ||||
Α/Α | Ομάδα | Οδηγός | GP | Χρόνος |
1 | Red Bull | Verstappen | Μπαχρέιν | 1,93 |
2 | Red Bull | Verstappen | Αζερμπαϊτζάν | 1,98 |
3 | Red Bull | Verstappen | Πορτογαλίας | 1,98 |
4 | Red Bull | Perez | Μπαχρέιν | 2,00 |
5 | Red Bull | Verstappen | Μονακό | 2,02 |
6 | Red Bull | Perez | Γαλλίας | 2,04 |
7 | Aston Martin | Stroll | Πορτογαλίας | 2,08 |
8 | Williams | Russell | Αζερμπαϊτζάν | 2,13 |
9 | Alfa Romeo | Raikkonen | Αζερμπαϊτζάν | 2,13 |
10 | Aston Martin | Stroll | Ισπανίας | 2,16 |