Jeep Renegade 1.3Τ 4xe Trailhawk (€39.900)

Plug-in υβριδική τεχνολογία ακόμα και στο σκληροπυρηνικό Renegade Trailhawk; Με τον χαρακτηριστικό κωδικό «4xe» να το συνοδεύει, περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και μία συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 11,4 kWh, που συνδυάζονται με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 MultiAir3 και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Πως λειτουργεί στην πράξη;

Ως Trailhawk απέχει 210 χλστ. από το έδαφος, ενώ είναι εφοδιασμένο με συγκεκριμένες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, όπως και με M+S ελαστικά διάστασης 235/55 R17. Εξίσου σπαρτιάτικο και μάχιμο είναι και στο εσωτερικό του, με ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 330 λίτρων μπορεί να φτάσει έως τα 1.277 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

 

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Θυμίζουμε ότι το πορτ μπαγκάζ σε μη υβριδική έκδοση είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, συγκεκριμένα 351 με 1.297 λίτρα. Παρά τον «πολεμικό» χαρακτήρα του, εφοδιάζεται με το σύστημα infotainment UCONNECT, με οθόνη αφής 8,4 ιντσών και πλήρη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και Phone Mirroring, ενώ στον πίνακα οργάνων συναντάμε μία έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών.

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Αναλύοντας

Επί του προκειμένου έχουμε την plug-in εκδοχή του, που συνδυάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 απόδοσης 130 ή 180 ίππων (στη έκδοση της δοκιμής μας) και 270 Nm ροπής. Σημειώστε, λοιπόν, δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρόσθιο άξονα που είναι συνδεδεμένος με το βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια, και έναν στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), που αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Παράλληλα, μία μπαταρία λιθίου 400 Volt, χωρητικότητας 11,4 kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα.

Η συνολική απόδοση ανάλογα με την έκδοση είναι 190 ή 240 ίπποι (όπως στην έκδοση της δοκιμής μας), ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-Save) μέσα από τρία χαρακτηριστικά μπουτόν. Το Hybrid είναι το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί, τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας, ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP), ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Στο Electric, το σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια -αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία Hybrid. Η λειτουργία Electric είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα.

Το E-SAVE διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες, που ονομάζονται «Passive E-SAVE» (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας) και «Active E-SAVE» (φορτίζει την μπαταρία έως το 80% μέσω της λειτουργίας του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας).

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Οδηγώντας εντός και εκτός δρόμου

Η συγκεκριμένη έκδοση, παρά τα 1.770 κιλά που ζυγίζει, διαθέτει κορυφαίες επιδόσεις. Συγκρίνοντας με το 9τάχυτο αυτόματο 1.3Τ των 180 ίππων, η υβριδική έκδοση χρειάζεται 7,1 δλ. για το «0-100», έναντι 8,5 της συμβατικής. Ταυτόχρονα, το 1.3T PHEV 4xe επιτυγχάνει αισθητά μειωμένη μέση κατανάλωση (8 λίτρα/100 χλμ.), όταν με την «απλή» έκδοση (και σημαντικά ελαφρύτερη -1.430 κιλά) είχαμε καταναλώσει κατά μέσο όρο 11,5 λίτρα/100 χλμ. Εννοείται πως το μεγάλο κέρδος του υβριδικού μοντέλου είναι ότι στις μικρές διαδρομές η χρήση καυσίμου μπορεί να εκμηδενιστεί αν διατηρείς φορτισμένη την μπαταρία.

Την ίδια ώρα, διατηρούνται οι εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου. Το σύστημα Jeep Active Drive Low συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain, το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία Hill Descent Control και διαθέτει πέντε επιλογές οδήγησης. Η λειτουργία Auto είναι ιδανική για κίνηση στην άσφαλτο και βατές εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ στη Sport η έμφαση δίνεται στη μέγιστη απόδοση και στην οδηγική απόλαυση. Εκτός από τη χαρτογράφηση των κινητήρων, επενεργεί επίσης στη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων. Αντίστοιχα, στις λειτουργίες Snow και Sand/Mud προσαρμόζεται το αυτοκίνητο ώστε να κινηθεί στις αντίστοιχες επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, ενώ η Rock, διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση Trailhawk, συνδυάζεται αποκλειστικά με την επιλογή 4WD Low και παρέχει τη μέγιστη πρόσφυση σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές που πιθανώς απαιτούν και την υπέρβαση εμποδίων, όπως μεγάλων βράχων.

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με δύο προγράμματα για το σύστημα τετρακίνησης. Το 4WD Lock εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες. Οδηγώντας το, και σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η απόκριση του πίσω ηλεκτροκινητήρα παρέχει άμεσα ροπή, ενώ ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Το 4WD Low αφορά ακραίες συνθήκες όπου αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη. Στην έκδοση Trailhawk, μάλιστα, όπως αυτή της δοκιμής μας, η επιλογή Rock του Selec-Terrain μπορεί να επιλεγεί μόνο σε συνδυασμό με το 4WD Low – τα «κοντά», όπως λέμε χαρακτηριστικά.

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Στην πράξη, με όλα τα παραπάνω όπλα στη φαρέτρα του, με την απόσταση από το έδαφος να είναι στα 210 χλστ. και τα ελαστικά του να είναι M+S, νιώθεις ότι δεν υπάρχει τερέν που δε θα το περάσει, και μάλλον αυτή η αίσθησή σου επιβεβαιώνεται. Ακόμα και στις υπερβολικά κακοτράχαλες διαδρομές, το σύνολο δε μεταφέρει θορύβους και κραδασμούς στην καμπίνα, με τη συνταγή «γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω» να δουλεύει εξαιρετικά ακόμα και στην πίεση, ενώ κινητήρας, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων συνεργάζονται καλά.

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

 

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

JEEP RENEGADE 1.3T PHEV 4xe TRAILHAWK 240 PS

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.332 κ.εκ.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 240 ίπποι

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 180 ίπποι/5.750 σ.α.λ.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 60 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 270 Nm/1.850 σ.α.λ.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 250 Nm

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 36,5 λίτρα

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ 11,4 kWh

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛ. ΚΙΝΗΣΗ 50 χλμ.

ΚΙΝΗΣΗ Υβριδικό σύστημα 4xe

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.236×1.805×1.718 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.570 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ 330-1.277 λίτρα

ΒΑΡΟΣ 1.770 κιλά

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ 210 χλστ.

ΓΩΝΙΕΣ OFF-ROAD 28 (προσέγγισης), 28 (διαφυγής), 18 (ράμπας) μοίρες

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 199 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 8 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 46 γρ./χλμ.

TIMH €39.900 

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS