GP Γαλλίας-FP2: Ο Verstappen στην κορυφή
Ο Max Verstappen σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο GP Γαλλίας, όντας με τη μαλακή γόμα μόλις 8 χλστ. του δλ. εμπρός από τον καλύτερο χρόνο που έγραψε ο Valtteri Bottas με τη μέση γόμα.
Η Red Bull είχε τη δυνατότητα να κάνει τη μαλακή γόμα ελαστικών να λειτουργήσει άμεσα στον ένα γύρο, σε αντίθεση με την Mercedes. Ο Bottas δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει με τη μέση γόμα, ενώ ο Lewis Hamilton κέρδισε μόλις 0,2 δλ. με την πιο μαλακή γόμα. Ίσως και σε αυτή την πίστα, παρά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες ασφαλτοτάπητα, η Mercedes δυσκολεύεται να φέρει τα μαλακά ελαστικά στις ιδανικές συνθήκες λειτουργίας.
Ο Bottas δήλωσε ότι δε βρίσκει μεγάλη διαφορά απόδοσης μεταξύ μέσης και μαλακής γόμας στον ένα γύρο, αλλά φυσικά, σε περισσότερους γύρους, η μέση γόμα είναι καλύτερη. Ο Bottas φαινόταν να είναι σε πολύ καλή φόρμα σήμερα, ενώ ο Hamilton δήλωσε ότι δεν αισθάνεται πολύ καλά το μονοθέσιο από κάτω του, χωρίς να γνωρίζει το λόγο γιατί. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η σκληρή γόμα ήταν η πιο σταθερή, ενώ σχολίασε ότι η μαλακή καταστρέφεται στο μέσο του γύρου.
Ο Bottas ήταν εξαιρετικά γρήγορος και στις σύντομες προσομοιώσεις αγώνα προς το τέλος της διαδικασίας, ταχύτερος από τον Verstappen, ο οποίος με τη σειρά του βρισκόταν περίπου 0,2 δλ. κατά μέσο όρο εμπρός από τον Hamilton. H Mercedes φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα στο δεύτερο τμήμα της πίστας, όπου δεσπόζει το πρώτο κομμάτι της ευθείας Mistral, ενώ η Red Bull δείχνει ταχύτερη στο 3ο sector, όπου κυριαρχούν οι γρήγορες στροφές.
Εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και το πρωί, πραγματοποίησε η Alpine, καθώς ο Fernando Alonso βρέθηκε στην 4η θέση και ο Esteban Ocon στην 6η. Επίσης, οι χρόνοι των δυο οδηγών της γαλλικής ομάδας στις προσομοιώσεις αγώνα δεν απείχαν πολύ από αυτούς του Hamilton, ιδιαίτερα του Alonso, ο οποίος χρησιμοποιούσε τη σκληρή και όχι τη μέση γόμα όπως ο Βρετανός.
Η Ferrari παρουσίασε αισθητά καλύτερη εικόνα απ’ ότι στην πρωινή διαδικασία, με τον Charles Leclerc στην 5η θέση και τον Carlos Sainz στην 8η. Καλή επίδοση είδαμε και από τον Pierre Gasly (7ος) όπως επίσης και από τις δύο Alfa Romeo. H McLaren έδειξε να κάνει ένα βήμα προς τα πίσω με τον Lando Norris μόλις 10ο και τον Daniel Ricciardo 14ο.
Κακή επίδοση σημείωσε και ο Sergio Perez, ο οποίος ήταν μόλις 12ος με τη δεύτερη Red Bull. O Μεξικανός δήλωσε ότι οι αλλαγές που έκανε στο στήσιμο της RB16B ίσως ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση, ενώ προσέθεσε ότι συνάντησε και μερικούς πιο αργούς συνδυασμούς στη γρήγορη προσπάθειά του. Επίσης, όπως ανέφερε στον ασύρματο ο αρχιμηχανικός του Verstappen, Giampiero Lambiase, ο Perez χρησιμοποιούσε διαφορετικές ρυθμίσεις ισχύος στον V6 της Honda.
H ταχύτητα του ανέμου ήταν αρκετά υψηλή το απόγευμα (περίπου 15 χ.α.ώ.) και ο Verstappen δήλωσε ότι οι απρόβλεπτες ριπές έκαναν πολύ δύσκολη την επίτευξη ενός γρήγορου γύρου.
Αρκετά μεγάλο ζήτημα φαίνεται να έχουν δημιουργήσει τα κίτρινα kerb στο εξωτερικό των κόκκινων/άσπρων στην έξοδο της 2ης στροφής, όπου αρκετά μονοθέσια έχουν αφήσει κομμάτια πίσω τους. Οι μάνατζερ των ομάδων της Mercedes και Red Bull (Ron Meadows και Jonathan Wheatley) ζήτησαν από τον διευθυντή αγώνα, Michael Masi, να τα αφαιρέσει ενόψει του Σαββάτου, καθώς προκαλούν πολύ μεγάλη ζημιά για αρκετά μικρά λάθη. Τα εν λόγω kerb βρίσκονταν εκεί και το 2019._Φ.Λ.