GP Γαλλίας-FP1: O Bottas επικεφαλής

Ο Valtteri Bottas σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Γαλλίας, όπου η Mercedes σημείωσε το «1-2», εμπρός από τις δύο Red Bull.

Η εξοικείωση των οδηγών με την πίστα για πρώτη φορά έπειτα από δύο χρόνια δεν ήταν χωρίς επεισόδια, αφού είδαμε πολυάριθμες εξόδους και τετ-α-κέ. Μάλιστα, ο Bottas τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του στα κίτρινα kerb στην έξοδο της 2ης στροφής, γεγονός που έκανε την ομάδα της Mercedes να κάνει παράπονα στον Michael Masi για την τοποθέτηση αυτών των kerb στο συγκεκριμένο σημείο.

Με την επιστροφή σε πιο φυσιολογικές πίστες, οι Mercedes έδειχναν και πάλι εξαιρετικά ανταγωνιστικές, όντας εμπρός από τις Red Bull. O χρόνος του Bottas ήταν ταχύτατος, 0,3 δλ. πιο γρήγορος από αυτόν που κατάφερε να σημειώσει ο Hamilton. O Max Verstappen είχε ένα άτσαλο πέρασμα από το kerb της στροφής 11, όπου ενδεχομένως να τραυμάτισε το δάπεδο της Red Bull του, ενώ είχε παράπονα για εκτεταμένη υποστροφή.

O Sergio Perez δέχθηκε ένα αρκετά υψηλό πρόστιμο, υπερβαίνοντας το όριο ταχύτητας του pit lane (στα 60 χ.α.ώ. αυτό το σαββατοκύριακο), κατά 16,5 χ.α.ώ. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull, όπως και ο Pierre Gasly θα έχουν φρέσκιες μονάδες ισχύος της Honda αυτό το σαββατοκύριακο, ενώ οι ομάδες της Mercedes και της Ferrari τοποθέτησαν καινούργιες μονάδες στο Μπακού.

Καινούργιες μονάδες Renault θα έχουν στο Γαλλικό GP και οι οδηγοί της Alpine, η οποία πραγματοποίησε πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε, με τους οδηγούς της να καταλαμβάνουν την 5η και 7η θέση. Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren, η οποία έχει φέρει αναβαθμισμένη πίσω αεροτομή και πτερύγια στο εμπρός μέρος του monocoque. Επίσης και οι δύο οδηγοί της AlphaTauri βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα. Η ιταλική ομάδα έχει παρουσιάσει μεριές αναβαθμίσεις στο δάπεδο του μονοθεσίου της εμπρός από τους πίσω τροχούς.

Ο Yuki Tsunoda προκάλεσε μια επικίνδυνη κατάσταση στις τελευταίες στιγμές της διαδικασίας, καθώς εξήλθε από τα pits με πολύ αργό ρυθμό και ενώ περνούσε δίπλα του ο Stroll με πάρα πολλά χιλιόμετρα. Στη συνέχεια και ο Hamilton αναγκάστηκε να αποφύγει το αργό μονοθέσιο του Ιάπωνα.

Κακή ημέρα είχε η Ferrari, αφού κανένας εκ των οδηγών της δεν κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, ενώ ο Carlos Sainz δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο με τη μαλακή γόμα, αφού κατέστρεψε το συγκεκριμένο σετ με μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα στη 2η στροφή, στο μέσο περίπου της διαδικασίας. Από το μονοθέσιο της Ferrari (το οποίο φέρει καινούργια εμπρός αεροτομή) απουσιάζουν τα λογότυπα του σπόνσορα Mission Winnow (θυγατρική εταιρεία της Philip Morris) και εμφανίστηκαν αυτά της AWS.

Αντίστοιχα, μια επαφή με τις μπαριέρες είχε ο Sebastian Vettel, ύστερα από μια έξοδο στην ταχύτατη παρατεταμένη στροφή 11. Οι Aston Martin δεν έδειχναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σήμερα.

 

Ο Mick Schumacher επίσης είχε μια μικρή έξοδο στη στροφή 11 ακουμπώντας ελαφριά τις μπαριέρες με το εμπρός μέρος της Haas, ενώ αρκετά παράπονα υπήρχαν όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά του Nikita Mazepin, ο οποίος εμπόδισε τους Sainz και Vettel σε διαφορετικές φάσεις της διαδικασίας._Φ.Λ.