Lancia Fulvia Coupe
Άφθαρτος παραμένει μέχρι σήμερα ο μύθος της Lancia Fulvia Coupe, που αγαπήθηκε όσο λίγες δημιουργίες του καιρού της.
Η κουπέ έκδοση της σειράς Fulvia παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1965 στη Γενεύη. Eμπνευστής των νεανικών της γραμμών ήταν ο Πιέρο Καστανιέρο, ο άνθρωπος που «υπέγραψε» επίσης τις τετράθυρες Fulvia και τις παλαιότερες Flavia. Αρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρες 1,2 λίτρων και ισχύ 79 ίππων, οι οποίοι την «συνόδευαν» μέχρι το 1969. Σε αυτές τις εκδόσεις έκαναν την πρώτη εμφάνισή τους το 1966 τα διακριτικά HF (ακρωνύμια της φράσης «άλτα φιντελιτά», που σημαίνει «υψηλή πιστότης»), τα οποία είχαν σκοπό είχαν να υποδηλώσουν την βελτίωση ως προς την μείωση του βάρους της και την ενίσχυση της ιπποδύναμης. Το αποτέλεσμα ήταν επιτυχημένο, αφού έδωσε στο αυτοκίνητο ισχύ 8 ακόμη ίππων. Τον επόμενο χρόνο ο κυβισμός της Coupe ανέβηκε στα 1,3 λίτρα (S) και το 1968, στο Τορίνο, παρουσιάστηκε η ΗF των 1.584 κ.εκ. με τους 115 ίππους. Eξελισσόμενη συνέχεια και υφιστάμενη βελτιώσεις, η σπορ Ιταλίδα ολοκλήρωσε την ένδοξη σταδιοδρομία της το 1976 με τις εκδόσεις Coupe 3 Montecarlo ; Safari, που παρουσιάστηκαν τρία χρόνια νωρίτερα στην έκθεση του Λονδίνου.
Η Fulvia στους αγώνες
Αμέτρητα είναι τα ράλλυ στα οποία συμμετείχε το αυτοκίνητο, σε επίπεδο διεθνών και εθνικών πρωταθλημάτων. Οι πιο λαμπερές όμως σελίδες της αγωνιστικής του ιστορίας γράφτηκαν από τις 1,6 HF των Κάλστρομ, Λάμπινεν και Μουνάρι. Θα χρειαζόταν ένα ολόκληρο βιβλίο για να αναφερθούμε εφ όλης της ύλης, γι αυτό και θα σας θυμίσουμε τις πιο ξεχωριστές στιγμές: ο πρώτος κέρδισε δύο συνεχόμενες φορές το RAC, ενώ ο δεύτερος νίκησε με αυτές τα ράλλυ της Πορτογαλίας και του Μαρόκο. Όσο για τον Ιταλό, πέρα από τη μεγάλη νίκη του στο χιονισμένο Μόντε το ’72, αξιώθηκε να κατακτήσει στο τιμόνι της την επόμενη χρονιά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε διάταξη V
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.298 (1,3 S) ; 1.584 κ.εκ. (1,6 HF)
ΙΣΧΥΣ: 91 ; 115 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 12,1 χλγμ./4.900 σ.α.λ. ; 16,0 χλγμ./5.100 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 ; 180 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ: 13,5 ; 9,5 δλ.
ΜxΠxΥ: 3,98×1,56×1,32 μ.
ΜETAΞONIO: 2,33 μ.
ΒΑΡΟΣ: 825 ; 930 κιλά
ΖΕΙΣ ΜΟΝΑΧΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ
Η Lancia Fulvia, της οποίας το πρωτότυπο θαυμάσαμε τον Σεπτέμβριο του 2003 στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, δεν έφθασε ως την αλυσίδα παραγωγής. Η εταιρεία προχώρησε σε αυτή την απόφαση, θέλοντας να επιτύχει την όσο το δυνατόν ταχύτερη κερδοφορία, με μοντέλα όπως το Ypsilon και το compact πολυμορφικό Musa, που γνωρίσαμε την ίδια χρονιά στην Γενεύη. Όσοι λοιπόν πιστεύουν πως «η ιστορία, όταν επαναλαμβάνεται, είναι μια φάρσα» μπορούν ίσως να νοιώθουν δικαιωμένοι, καθώς ο μύθος που έχτισε η Fulvia θα παραμείνει ανέγγιχτος, ίσως για πάντα. Σπύρος Χατήρας