Tα μελλοντικά σχέδια της Ferrari
Τι σχεδιάζει για την καινούργια μονάδα ισχύος που θα παρουσιάσει το 2022 η Ferrari, η πιθανή απουσία του Binotto από το GP Στυρίας και μερικές ακόμη λεπτομέρειες για τον καινούργιο CEO του Maranello, Benedetto Vigna.
To 2022, οι Κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα παραδώσουν στην FIA για ομολογκασιόν το σχεδιασμό της μονάδας που θα χρησιμοποιούν για την επόμενη τριετία, αφού οι κανονισμοί παγώνουν την εξέλιξη σε αυτό τον τομέα.
Οπότε, είναι πολύ σημαντικό η μονάδα του 2022 να είναι ανταγωνιστική, διότι θα καθορίσει τα αποτελέσματα της επόμενης τριετίας. Η Ferrari το γνωρίζει πολύ καλά αυτό. Εδώ και καιρό κυκλοφορεί στον Ιταλικό Τύπο η φήμη ότι η Ferrari θα ακολουθήσει το 2022 το παράδειγμα των Mercedes και Honda όσον αφορά την αρχιτεκτονική της μονάδας.
Το τούρμπο των Mercedes και Honda εχουν διαχωρισμένο στρόβιλο και συμπιεστή, με τον τελευταίο είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος του κινητήρα. Τα δύο τμήματα του τούρμπο ενώνονται με έναν άξονα, επάνω στον οποία κάθεται και η MGU-H, ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος συλλέγει ενέργεια όταν το τούρμπο περιστρέφεται σε υψηλότερο ρυθμό από αυτόν που απαιτείται για να συμπιέσει τον αέρα που τροφοδοτείται στον θάλαμο καύσης των κυλίνδρων του V6.
Το σύνολο αυτό είναι τοποθετημένο στην γωνία V που δημιουργούν οι δύο σειρές κυλίνδρων του κινητήρα εσωτερικής καύσης. H Mercedes χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική από το 2014 και η Honda από το 2015. Η Renault έχει ανεπίσημα επιβεβαιώσει ότι θα υιοθετήσει και αυτή την εν λόγω αρχιτεκτονική το 2022.
Η Ferrari αποφασίζει εναντίον του διαχωρισμένου τούρμπο για το 2022
Ωστόσο, ο Βρετανικός ειδικός Τύπος, αναφέρει ότι η μονάδα ισχύος της Ferrari δεν πρόκειται να φέρει διαχωρισμένο τούρμπο το 2022. Ο μυστικός συμβιβασμός με την FIA για τον τρόπο χρήσης της μονάδας ισχύος το 2019 (και 2018) και οι περιορισμοί που παρουσιάστηκαν από τη Διεθνή Ομοσπονδία έκαναν την ιταλική μονάδα να χάσει ανταγωνιστικότητα. Τότε, η Ferrari ξεκίνησε παράλληλη εξέλιξη δύο σχεδιαστικών φιλοσοφιών για το 2022, έτος το οποίο αποτελεί την τελευταία ευκαιρία της να ανακτήσει το χαμένο έδαφος για την επόμενη τριετία.
Το πρώτο εκ των δύο εγχειρημάτων αποτελεί εξέλιξη του φετινού κινητήρα και μέχρι πρότινος, παρήγαγε τα καλύτερα αποτελέσματα στα δυναμόμετρα. Ωστόσο, πρόσφατα έγινε μια ανακάλυψη στο άλλο, πιο φιλόδοξο εγχείρημα, που άλλαξε τις ισορροπίες. Επικεφαλής του πιο φιλόδοξου εγχειρήματος είναι ο Wolf Zimmermann.
O Zimmermann είναι επικεφαλής του προγράμματος των προηγμένων εγχειρημάτων και πρωτοποριακών λύσεων, με προϋπηρεσία στην AMG, την αυτοκινητοβιομηχανία της Lotus, καθώς και την AvL, την αυστριακή εταιρεία εξέλιξης δοκιμών και προσομοιώσεων που συνεργάζεται με αρκετούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στην F1.
Παρά το γεγονός ότι η Ferrari εξέτασε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο του διαχωρισμένου τούρμπο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αποφάσισε εναντίον της χρήσης του για τον κινητήρα του 2022. Μεταξύ των καινοτομιών που θα υιοθετηθούν όμως, είναι η διάταξη του intercooler (που ψύχει τον συμπιεσμένο αέρα πριν αυτός εισέλθει στο θάλαμο καύσης) αλλά και στο ηλεκτρικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Η πραγματική καινοτομία ίσως όμως να αφορά την καύση του μίγματος εντός του κυλίνδρου. Οι Κατασκευαστές αναζητούν ταχύτερη ανάφλεξη και μέσω προηγμένων συστημάτων ψεκασμού, δημιουργούν στροβιλισμούς στη διοχέτευση του μίγματος εντός του θαλάμου καύσης, έτσι ώστε να επιτυγχάνουν ταχύτερη ανάφλεξη ακόμη και στα άκρα του, μεγιστοποιώντας το όριο πίεσης καυσίμου 500 bar που ορίζουν οι κανονισμοί.
Παρ’ ότι ο σχεδιασμός της μονάδας ισχύος της Ferrari δε θα έχει διαχωρισμένο τούρμπο, οι καινοτομίες στο intercooler και το θάλαμο καύσης αναμένεται να επιτρέψουν τον περιορισμό των συνολικών διαστάσεων του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αντίστοιχη μείωση των διαστάσεων του V6 πραγματοποίησε φέτος και η Honda, με μια επίστρωση στα τοιχώματα των κυλίνδρων που προήλθε από το τμήμα μοτοσικλετών της ιαπωνικής εταιρείας. Η ‘επίστρωση Kumamoto’ (ονομασμένη από το το εργοστάσιο από το οποίο προήλθε) μειώνει τις τριβές και τη θερμοκρασία.
Εκτός από το γεγονός ότι η Honda έχει τη δυνατότητα πλέον να πιέσει τον κινητήρα περισσότερο για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, είχε τη δυνατότητα επίσης να μειώσει τις διαστάσεις του μπλοκ, μειώνοντας το πάχος του μεταξύ των κυλίνδρων και κατά συνέπεια την απόσταση μεταξύ τους.
Απών στη Στυρία ο Binotto;
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Mattia Binotto δε θα βρίσκεται στην πίστα του Red Bull Ring για το GP Στυρίας, τον πρώτο εκ των δύο αγώνων που θα διεξαχθούν στην Αυστρία. Ήδη ο Binotto δε βρισκόταν στο pit wall στο Αζερμπαϊτζάν, με τον 26χρονο Αγγλο-Ινδό Ravin Jain να καταλαμβάνει τη θέση του, ως υπεύθυνος της στρατηγικής αγώνα. Στο Αζερμπαϊτζάν ήταν παρών και ο Enrico Cardile, επικεφαλής του τμήματος πλαισίου.
Η Ferrari είχε ανακοινώσει ότι ο Binotto δε θα ταξιδέψει σε όλα τα Grand Prix φέτος, καθώς θα επιβλέπει διάφορες διαδικασίες τόσο προσαρμογής στους κανονισμούς περιορισμού εξόδων που θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου καθώς και την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2022.
Το νέο πρόσωπο
Η Ferrari ανακοίνωσε την πρόσληψη του Benedetto Vigna για τη θέση του CEO. Γεννημένος στην Pietrapertosa της Potenza, ο 52χρονος θα αναλάβει καθήκοντα την 1η Σεπτεμβρίου. Έχει σπουδάσει πυρηνική φυσική στο Πανεπιστήμιο της Πίζας, απ’ όπου αποφοίτησε με διακρίσεις το 1993.
Έχει εφεύρει έναν αισθητήρα τρισδιάστατης κίνησης ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί σε αερόσακους αυτοκινήτων παραγωγής. Με περαιτέρω βελτιώσεις, ο ίδιος αισθητήρας χρησιμοποιήθηκε και στην κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών Nintendo Wii.
Στην καριέρα του έχει αποκτήσει εμπειρία και με τους ημιαγωγούς, τεχνολογία που μεταμορφώνει την αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια. Ένα από τα καθήκοντά του θα είναι να φέρει τη Ferrari στον κόσμο εφαρμογής τεχνολογιών τελευταίας γενιάς._Φ.Λ.