F1: Νίκη του Perez ύστερα από έναν άκρως δραματικό αγώνα στο Μπακού!
O Sergio Perez κέρδισε έναν επεισοδιακό -γεμάτο δράμα- αγώνα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, έχοντας κληρονομήσει την τελευταία στιγμή την αρχηγεία από τον Max Verstappen, για να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη με την ομάδα της Red Bull-Honda.
Η κούρσα στο Μπακού ήταν άκρως δραματική και περιελάβανε δύο μεγάλα ατυχήματα τα οποία συνέβησαν στην κύρια ευθεία της πίστας, ύστερα από απώλειες ελαστικών στα μονοθέσια των Stroll και Verstappen, που έφεραν κυριολεκτικά τα πάνω κάτω.
Η Red Bull ετοιμαζόταν να πετύχει το πρώτο της 1-2 στη χρονιά (έχοντας νικήσει σήμερα τη μάχη των pits απέναντι στη Mercedes) προτού το όνειρό της γκρεμιστεί, πέντε μόλις γύρους πριν από το τέλος, λόγω απώλειας στο πίσω αριστερό ελαστικό του Max Verstappen, που έστειλε τον ίδιο με τρομερή σφοδρότητα στον τοίχο, τη στιγμή που ο 23χρονος Ολλανδός βρισκόταν επικεφαλής του αγώνα. H Pirelli πιστεύει πως οι δύο απώλειες ήταν αποτέλεσμα ακαθαρσιών που άρπαξαν τα ελαστικά της στην πίστα, αλλά αυτό δεν ικανοποίησε τους πάντες...
Ο Perez κληρονόμησε έτσι την αρχηγεία της κούρσας, η οποία διακόπηκε αμέσως μετά το ατύχημα με κόκκινη σημαία. Η δουλειά του 31χρονου Μεξικανού πιλότου όμως δεν είχε τελειώσει εκεί, αφού οι αγωνοδίκες πήραν την απόφαση να δώσουν επανεκκίνηση. Όχι όμως την συνηθισμένη επανεκκίνηση που βλέπουμε μετά από διακοπή, αλλά κανονική εκκίνηση από στάση. Για δύο μόλις γύρους δράσης!
Έχοντας τον Hamilton και τη Mercedes στην ουρά του, ο Perez γνώριζε πως έπρεπε να καλύψει τα νότα του και να κρατηθεί μακριά από λάθη, όπως και μακριά από τους επικίνδυνους τοίχους της street πίστας του Μπακού.
O Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τον Perez στα πρώτα μέτρα της νέας εκκίνησης αλλά, φτάνοντας στην πρώτη στροφή, ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής μπλόκαρε τους τροχούς του και κατέληξε στον δρόμο διαφυγής. O Βρετανός πάτησε κατά λάθος ένα κουμπί στο τιμόνι που αφορά την προετοιμασία των φρένων κατά τον αναγνωριστικό γύρο (τα βοηθά να μπουν σε θερμοκρασία) με αποτέλεσμα να έχει μόνο φρένα στον μπροστινό άξονα σαν επιβράδυνε για την πρώτη στροφή.
Ο Sebastian Vettel, που είχε έναν εξαιρετικό αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή με την Aston Martin (κατάφερε στην προηγούμενη επανεκκίνηση να προσπεράσει τους Leclerc και Gasly) ήταν ο μόνος που είχε για το τέλος του αγώνα (για τη νέα εκκίνηση) ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών στο μονοθέσιο του και με την έξοδο του Hamilton τερμάτισε τελικά στη δεύτερη θέση. Το σημερινό ήταν το πρώτο βάθρο στην ιστορία της Aston Martin.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο επίσης εξαιρετικός Pierre Gasly με την Alpha Tauri, εξασφαλίζοντας την τελευταία θέση στο βάθρο ύστερα από μια εντυπωσιακή «τροχό με τροχό» μάχη με τη Ferrari του Charles Leclerc, την οποία απολαύσαμε μετά τη νέα εκκίνηση. Ο Leclerc, που ξεκίνησε την κούρσα από το pole position, γλίστρησε σύντομα πίσω από τη Mercedes του Hamilton και τις δύο Red Bull, δίνοντας από εκεί πια τη δική του μάχη για διάκριση και παλεύοντας με τις πολύ γρήγορες Aston Martin και Alpha Tauri._Δ.Γ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 3:33.686 | 25 | |
2 | +1.385s | 18 | |
3 | +2.762s | 15 | |
4 | +3.828s | 12 | |
5 | +4.754s | 10 | |
6 | +6.382s | 8 | |
7 | +6.624s | 6 | |
8 | +7.709s | 4 | |
9 | +8.874s | 2 | |
10 | +9.576s | 1 | |
11 | +10.254s | 0 | |
12 | +11.264s | 0 | |
13 | +14.241s | 0 | |
14 | +14.315s | 0 | |
15 | +17.668s | 0 | |
16 | +42.379s | 0 | |
17 | DNF | 0 | |
18 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΛΟΤΩΝ
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 105 | |
2 | GBR | MERCEDES | 101 | |
3 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 69 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 66 | |
5 | MON | FERRARI | 52 | |
6 | FIN | MERCEDES | 47 | |
7 | ESP | FERRARI | 42 | |
8 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 31 | |
9 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 28 | |
10 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 26 | |
11 | ESP | ALPINE RENAULT | 13 | |
12 | FRA | ALPINE RENAULT | 12 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 9 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 8 | |
15 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
16 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
17 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
18 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
19 | RAF | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |