Οδηγώντας: Cupra Formentor 2.0 TSI 310 PS DSG-7 4DRIVE
Καμία έκπληξη για όσους ξέρουν πώς δημιουργούν οι Ισπανοί όταν έχουν το ελεύθερο από τη μητέρα του Group στο Βόλφσμπουργκ.
Aπό τη Βαρκελώνη μέχρι το Βόλφσμπουργκ, όπου το Group αποφασίζει, η απόσταση εξαρτάται από τον τρόπο και το λόγο της μέτρησης. Σε επίπεδο κουλτούρας δεν προκύπτει μέτρηση, και αυτό το ξέρουν οι Γερμανοί και δεν κρύβουν την αμηχανία τους. Άλλωστε, μόνο τυχαία δε στηρίζουν φανατικά τη Skoda, ενώ παιδεύουν τη Seat, που στα χέρια άλλων θα μπορούσε να λάμπει και να εξελιχθεί σε πραγματικό πονοκέφαλο, αλλάζοντας ισορροπίες.
Ο Λούκα Ντε Μέο, που πήγε νύχτα στη Βαρκελώνη με θολή εντολή, όπως αντίστοιχα νύχτα έφυγε για το φωτισμένο Παρίσι και την πρόκληση-πρόσκληση Renault στη μετά Γκον εποχή, άφησε έργο με δύο όψεις. Της συγκρατημένης απογοήτευσης σε σχέση με διάφορα SUV -βούτυρο στο πολύσπορο ψωμί των Τσέχων, με εξαίρεση το Arona-, αλλά και της ευχάριστης έκπληξης. Όπως εκφράζεται από την επιλογή Cupra ως ανεξάρτητου brand, με δείγμα γραφής-σημαία το εντυπωσιακό Formentor, που δένει περίφημα με e-προτάσεις για την πίστα. Σε άσφαλτο και χώμα, με μόνο ρεύμα…
Luca games…
Θυμόμαστε ότι στήριζε τεκμηριωμένα τη στροφή στα SUV, και αν ποτέ τον συναντήσουμε θα ρισκάρουμε να τον ρωτήσουμε αν ήταν άνωθεν εντολή γραμμένη στα γερμανικά τα Ateca και Tarraco, και δεν αναφερόμαστε μόνο στο ηχητικό κομμάτι της ονομασίας, σε σχέση με το δεύτερο. Δε θα σχολιάσουμε τα περί διαθεσιμότητας και τιμών, και σε επίπεδο SUV μόνο το Arona δικαιολογεί το μέγεθός του. Ένας εμπνευσμένος μαρκετίερ ο Ντε Μέο, μετρ στην εικόνα του προϊόντος, ειδικός στην επικοινωνία του, με αμφιλεγόμενη όμως διαδρομή στην εμπορική του διαχείριση.
Μακάρι να μην του στοιχίσει η πρακτική του στην απαιτητική Renault και, μέχρι να φανεί η δουλειά του εκεί ώστε να κριθεί, κρατάμε το θετικό κομμάτι της κληρονομιάς, όπως την άφησε ατόφια και καλά δουλεμένη στους διαδόχους του στη Βαρκελώνη.
Επώνυμο Cupra, όπως Leon και Ibiza που λατρέψαμε, και μέχρις εκεί. Όνομα «Formentor», όπως ονομάζεται η πρώτη πρόταση-«σκέτο Cupra» χωρίς Seat, ως ανεξάρτητος πλέον στην επικοινωνία -και όχι μόνο- κατασκευαστής.
Λάτρης του Leon ο υπογράφων, με πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα με Ibiza, βλέποντας το Formentor-πρωτότυπο στην τελική του εκδοχή και απολαμβάνοντας τις τεχνικές προδιαγραφές, ήξερε πως δε θα απογοητευτεί…
Έντιμοι οι Ισπανοί και ό,τι Cupra ποτέ δε σε πρόδωσε, αφήνοντας στο FR και χώρο για το φαίνεσθαι. Άλλωστε, ακόμα και αν πρόκειται για ένα περίπου SQ2, θα είναι μια χαρά, με τα ερωτηματικά του προβληματισμού να συνδέονται με την τιμή του.
Για τους αυστηρούς, είναι γεγονός πως σήμερα στοιχεία χαρακτήρα χάνει προοδευτικά και αμαχητί η ΒΜW, που δίνει βάρος στον όγκο των πωλήσεων και δεν τα διεκδικεί η Audi, έχοντας το δικό της συνεπές πλάνο. Αφήνουν μάλιστα χώρο στη Mercedes, που μπήκε αστεράτα στα χωράφια τους, με τον αέρα του «επτάκις» στην F1.
Την ίδια ώρα, Ιάπωνες από Toyota μεριά με τα GR τους και Κορεάτες με τα «Ν» τους, κινούνται επιθετικά στον σπορτίφ δρόμο, συνδυάζοντας υποδειγματικά την παρουσία τους στο WRC. Ό,τι δεν καταφέρνει η Skoda, με το Kodiaq RS μάλλον να τους εκθέτει ως μια πιεσμένη έκφραση εκτός πλάνου και μακριά από το χαρακτήρα τους. Αντίστοιχα, στην PSA καθυστερούν να υλοποιήσουν τις εξαγγελίες τους για μια σειρά από ηλεκτρικά με άποψη, ό,τι διαθέτει με (αλλά και χωρίς) ρεύμα σήμερα η Cupra.
Formentor…
Μόνο αν είσαι μπλαζέ, έχοντας ζήσει με τα πάντα όλα, ή υπερβολικά διακριτικός, δεν αντιλαμβάνεσαι τα βλέμματα του θαυμασμού σε ρύθμιση απορίας. Το χρώμα του, το έμβλημα σε απόχρωση κοντράστ, λεπτομέρειες που δεν κρύβουν το στυλ και προδίδουν το ύφος, και είναι ο ήχος του κινητήρα που συμπληρώνει αυτό το διαφορετικό σύνολο με χαρακτήρα. Πρέπει να ξέρεις για να ταυτοποιήσεις, και στη συνέχεια να γνωρίζεις για να οδηγήσεις. Για να προκαλέσεις με ακούσματα αρκεί η ρύθμιση του κινητήρα από το μπουτόν στο τιμόνι, αλλά πάλι οδηγώντας θα το τοποθετήσεις στους πρωταγωνιστές σήμερα, που όλα δείχνουν ίδια. Σήμερα, που πρέπει να συνδυάσεις διάφορα ώστε να έχεις διαθέσιμους 300 για λίγο χρόνο. Εκπαιδεύεσαι στην αγωνία της αξιοποίησης της ηλεκτρικής ενέργειας, και εννοείται πως στιγμιαία απολαμβάνεις.
Το Formentor ξεχωρίζει και προσφέρει ικανοποίηση διαρκείας με αντιδράσεις πολύ υψηλού επιπέδου, κάπου ανάμεσα σε S και RS της Audi, που δε διαχωρίζει τυχαία τους κωδικούς της.
Έχει όμως το δικό του στυλ ο Ισπανός αυτός καλλιτέχνης. Αξιοποίησαν χρυσάφι από το Ίνγκολσταντ, αλλά ρύθμισαν αλλιώς. Σε προσκαλεί να το φορέσεις και σε προκαλεί να οδηγείς. Η βόλτα της περιέργειας για αξιολόγηση γνωριμίας εξελίσσεται σε τέλεια σχέση, στην αντίστοιχη υψηλού επιπέδου διαδρομή. Κάνεις μάλιστα πρόστυχες σκέψεις με αυτό το Cupra, που εκφράζει την τέλεια μηχανή για τον Πραγματικό Οδηγό με έναν δικό του τρόπο, που είτε μας έλειψε είτε ουδέποτε γνωρίσαμε…
Η εξέλιξη με τον τρόπο το σωστό…
Πρόκειται για ένα ΒΜW με μηχανικά μέρη της Audi, θα σχολιάσει ο λάτρης της μυθοπλασίας, που ταιριάζει στην περίπτωση. Να συμπληρώσουμε, λοιπόν, μηχανικά μέρη δουλεμένα από Ισπανούς που ξέρουν πώς να ταιριάξουν το casual ακριβό ντύσιμο και το σωστό παπούτσι οδήγησης. Απεχθάνονται τα βαριά με χοντρό πάτο, δεν τους ταιριάζουν τα αθλητικά και θέλουν να διαχειρίζονται με στυλ το καθαρόαιμο που δεν το πληγώνει ο δήθεν εκσυγχρονισμός.
Τιμόνι ακριβείας συνδεδεμένο με την τέλεια θέση οδήγησης, κιβώτιο κλάσης Α45 που εσύ επιλέγεις, φρένα που σε ξεπερνούν και για τη συνέχεια οφείλεις να προσαρμοστείς. Στο βάθος του κινητήρα, που λειτουργεί ως ένας πιο γεμάτος και με ζωντάνια από χαμηλά μέχρι πολύ ψηλά ο 3λιτρος ατμοσφαιρικός και στο σύνολο ανάρτηση-μετάδοση, ό,τι ακριβώς μειώνει στο χέρι σου και το βάρος του αμαξώματος των 4,5 μέτρων. Η καλά δουλεμένη ανάρτηση διαφοροποιεί και την απόσταση από το έδαφος. Οδηγώντας και ξετυλίγοντας το κουβάρι, ανταποδίδοντας με ευγένεια τα στοιχεία αρχοντιάς της μηχανής, αναρωτιέσαι πού μεταδίδεται η κίνηση -τόσο τετράγωνο-, ενώ αναζητάς τα κιλά του κατηφορίζοντας. Το αμάξωμα με αντιδράσεις καλού Avant RS4 σβήνει ό,τι ξέρεις για εξελιγμένα SUV με ισχυρούς κινητήρες, και δεν τίθεται θέμα. Το θέλεις!
Χωρίς τον έλεγχο του ενθουσιασμού…
Αυτό το Seat, Cupra κατά τον Λούκα και με εντολή Δάνδουρα, που για να το αποκτήσεις θέλεις 46 χιλ. ευρώ, είναι όπως θα ήθελες, και δεν είναι η καλή Χ2 με το «Μ» στον κωδικό της. Γεγονός πως ακριβώς τέτοιο σύνολο, με αυτές τις ρυθμίσεις, δεν παράγεται στο Ίνγκολσταντ – άλλωστε δεν έχουν λόγο να το κάνουν, ενώ είναι εκτίμησή μας πως δεν μπορεί να προκύψει ούτε ως όνειρο στο Τορίνο. Σε σχέση με την αξιοπιστία του, και όχι μόνο.
Α Paris? Ποτέ μη λες ποτέ… Γεγονός πως αυτή η ζαριά εκεί στη Renault είναι η τελευταία για έναν μεγάλο, όπως είναι… ο Λουκά Ντε Μεό, πλέον._ Σ. Χ.