
Η Hyundai N δεν περιορίζεται στα ηλεκτρικά

Σχέδια της Κορεάτικης φίρμας για νέες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η N, η σπορ υποδιεύθυνση της Hyundai που ανταγωνίζεται τα BMW M και VW R, δεν σκοπεύει να περιοριστεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής της, Joon Park. Παρόλο που η γκάμα της αποτελείται σήμερα μόνο από την ηλεκτρική Ioniq 5 N και την επερχόμενη Ioniq 6 N, το μέλλον δεν θα είναι απαραίτητα αμιγώς ηλεκτρικό.
Η N ξεκίνησε δυναμικά με τις βενζινοκίνητες i30 N (2017) και i20 N (2021), όμως μετά την έλευση της Ioniq 5 N το 2023, τα δύο hatchbacks αποσύρθηκαν από την αγορά. Σύντομα, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, θα παρουσιαστεί η ηλεκτρική Ioniq 6 N, ωστόσο ο Park ξεκαθαρίζει: «Δεν περιοριζόμαστε μόνο στα EV. Υπάρχει η εντύπωση πως η Hyundai N κινείται αποκλειστικά στον ηλεκτρικό κόσμο, αλλά αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.»
Ο Park δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα μοντέλα, αλλά επανέλαβε πως η Hyundai συνολικά σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα της με περισσότερα υβριδικά και ένα νέο EV με range-extender για τις ΗΠΑ το 2026. Όπως τόνισε, «για την N, οι λέξεις-κλειδιά είναι φαντασία και τόλμη».
Στο παρελθόν, η Hyundai N έχει εξερευνήσει εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως το υδρογόνο. Το Vision N 74 concept του 2022, με 670 ίππους και αυτονομία 600 χλμ., αποτέλεσε ένα εντυπωσιακό πειραματικό project, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει επιβεβαιωθεί η παραγωγή του.
Το μήνυμα της Hyundai είναι σαφές: η N παραμένει δεσμευμένη στην υψηλή απόδοση, ανεξαρτήτως του τύπου κινητήρα – είτε αυτός είναι ηλεκτρικός, υβριδικός ή παραδοσιακός θερμικός.