
Το Concept GT XX αποκαλύπτει το μέλλον της Mercedes-AMG

Το Concept GT XX σηματοδοτεί την ηλεκτρική επανάσταση της Mercedes-AMG: 1341 ίπποι, τριπλός κινητήρας, φουτουριστική σχεδίαση και φόρτιση-ρεκόρ στα 850kW.
Η Mercedes-AMG παρουσίασε ένα εντυπωσιακό δείγμα του ηλεκτρικού της μέλλοντος με το νέο Concept GT XX – ένα τετρακίνητο, τετράπορτο πρωτότυπο με 1341 ίππους, επαναστατικό σχεδιασμό, αγωνιστική τεχνολογία και δυνατότητα φόρτισης έως 850kW.
Ηλεκτροκίνηση και επιδόσεις στο κόκκινο
Το GT XX είναι εξοπλισμένο με τρεις ηλεκτροκινητήρες – δύο πίσω και έναν εμπρός – και μια εξελιγμένη μπαταρία 114kWh με σύστημα ψύξης μέσω λαδιού. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός συστήματος 4Matic+ πλήρως μεταβλητής κατανομής.
Η Mercedes στοχεύει σε επιδόσεις-ορόσημα: 0–100km/h σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που μπορεί να φτάσει έως και 360 km/h. Επιπλέον, η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική επιτρέπει ανάκτηση αυτονομίας 400km σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης, εφόσον υπάρξουν στο μέλλον σταθμοί ικανότητας 1000kW.
Πλατφόρμα AMG.EA και chassis-μπαταρία
Το πρωτότυπο είναι χτισμένο πάνω στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα AMG.EA, με τη μπαταρία ενσωματωμένη στο πάτωμα για μέγιστη ακαμψία και προστασία. Το αμάξωμα αποτελείται από συνδυασμό αλουμινίου, χάλυβα και ανθρακονημάτων, ενώ η ανάρτηση περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός, πολύπλοκο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενεργό έλεγχο κλίσεων και τετραδιεύθυνση.
Σχεδίαση: ένα ριζοσπαστικό σαλόνι από το μέλλον
Το GT XX υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία που πρωτοείδαμε στο Vision AMG, με μακρύ καπό, μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα και έντονα κωνικό πίσω μέρος. Ξεχωρίζει η ανανεωμένη μάσκα Panamericana με κοίλο, οβάλ σχήμα και κάθετες γρίλιες, οι λειτουργικοί αεραγωγοί στο καπό, η ιδιαίτερη καμπύλη στην οροφή και τα χωρίς πλαίσιο παράθυρα με αεροδυναμικά χερούλια.
Χαρακτηριστικά πίσω, λείπει το πίσω παράθυρο, ενώ η φωτεινή λωρίδα 730 LED μπορεί να προβάλει μηνύματα. Ένα ενεργό σπόιλερ και ένας μεγάλος διαχύτης συνεργάζονται για τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.
Τα 21 ιντσών τροχοί διαθέτουν κινούμενα πτερύγια που ανοίγουν για ψύξη των φρένων και κλείνουν για μείωση της αντίστασης, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,19.
Καμπίνα εμπνευσμένη από GT3
Το εσωτερικό παντρεύει την πολυτέλεια με τον αγωνιστικό χαρακτήρα. Η ψηφιακή οθόνη οδηγού 10,25” και η κεντρική οθόνη 14” δεσπόζουν στο ταμπλό. Το τιμόνι θυμίζει αυτό της AMG One, ενώ πορτοκαλί φωτιζόμενες γραμμές εμπνέονται από την υψηλή τάση της μπαταρίας. Οι θέσεις έχουν εργονομικές 3D-εκτυπωμένες επενδύσεις.
Ενδιαφέρον προκαλούν τα βιολογικής προέλευσης και ανακυκλωμένα υλικά, όπως δέρμα από ανακυκλωμένα ελαστικά αγώνων GT3 και υφάσματα από βιομεταξωτές ίνες. Η οροφή από ανθρακονήματα είναι ορατή από μέσα, χωρίς επένδυση, ενώ το πάτωμα έχει σχέδιο… σκακιέρας!
Ήχος: Ο ηλεκτρισμός με φωνή V8
Η AMG δεν ήθελε να χάσει την ηχητική ταυτότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της. Έτσι, το GT XX διαθέτει εξωτερικά ηχεία ενσωματωμένα στα φανάρια που δημιουργούν δυναμικό ήχο επιτάχυνσης, προσομοιώνοντας την εμπειρία ενός V8.
Πορεία προς την παραγωγή
Το GT XX είναι ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο, και σύμφωνα με τον CTO της Mercedes, Markus Schäfer, θα επιχειρηθούν ρεκόρ επιδόσεων με αυτό το όχημα πριν παρουσιαστεί η έκδοση παραγωγής του το 2026. Μάλιστα, ένα SUV με παρόμοια τεχνολογία αναμένεται να το ακολουθήσει το 2027.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσίαση έρχεται σε μια περίοδο που άλλοι κατασκευαστές – όπως Ferrari, Lamborghini και Maserati – αναθεωρούν ή καθυστερούν τα σχέδια για ηλεκτρικά performance μοντέλα, λόγω μειωμένου ενδιαφέροντος.
Ο Kubica τους ρήμαξε με το κίτρινο «πειρατικό» της Ferrari | SpeedΖone Podcast EP77