Αναβίωση για το Abarth 1000 SP
Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν το Abarth 1000 SP. Η ιστορία του ξεκινά στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ‘50, όταν η Alfa Romeo και η Abarth συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν από κοινού ένα σπορ αυτοκίνητο με χαμηλό βάρος και κινητήρα… λελογισμένου κυβισμού.
Το όλο εγχείρημα ανέλαβε ο Mario Colucci, ένας γνωστός την εποχή εκείνη μηχανικός από το Μιλάνο και υπάλληλος της Alfa Romeo. Και κάπως έτσι πήρε σάρκα και οστά το 1958 μία… Alfa Romeo που βασίζονταν στο Abarth 1000, χρησιμοποιώντας για την περίσταση ένα σωληνωτό πλαίσιο, σε συνδυασμό με έναν κινητήρα που βασίζονταν στον 4κύλινδρο της Sprint Veloce, αλλά με χαμηλότερο κυβισμό.
Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή δημιουργία των Alfa Romeo και Abarth έφερε την υπογραφή του οίκου Bertone, σε σχέδιο που δημιούργησε ο Franco Scaglione.
Στο τέλος αυτής της συνεργασίας των Alfa Romeo και Abarth, ο Carlo Abarth προσέλαβε τον Mario Colucci ως τεχνικό διευθυντή στην εταιρεία του, και το 1966 ανέθεσε στον Ιταλό μηχανικό το φιλόδοξο έργο δημιουργίας του Abarth 1000 SP – το όνομα του αυτοκινήτου υποδηλώνει τόσο τον κινητήρα, που προέρχεται από το ταπεινό Fiat 600, όσο και την κατηγορία Sport Prototipo, η οποία περιελάμβανε κατασκευές που παράγονταν σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων ειδικά για αγώνες.
Όντας ένα ελαφρύ αγωνιστικό όχημα με σωληνωτό πλαίσιο, το Abarth 1000 SP κατάφερε να αποσπάσει μια σειρά διεθνών διακρίσεων με την πρώτη νίκη στην κατηγορία του να έρχεται τον Σεπτέμβριο του 1966, στα 500 χλμ. του Nurburgring.
Αναβιώνοντας το Abarth 1000 SP
Αποτελώντας ένα μοντέλο-ορόσημο στην αγωνιστική ιστορία της Abarth, το Centro Stile αποφάσισε να κατασκευάσει φέτος τη σύγχρονη εκδοχή του, υιοθετώντας μια εντυπωσιακή για την περίσταση σιλουέτα με εξαιρετική αναλογία βάρους/ίππο.
Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία το σύγχρονο Abarth 1000 SP «σέβεται τρεις βασικές αρχές στον τομέα του σχεδιασμού που βρήκαν εφαρμογή στο μοντέλο της δεκαετίας του ’60». Η πρώτη από αυτές αφορά τις λιτές γραμμές, το συμπαγές μέγεθος και το περιορισμένο βάρος και η δεύτερη την αεροδυναμική, όπου οι σύγχρονες τεχνολογίες έχουν καταστήσει δυνατό τον συνδυασμό των εμβlηματικών γραμμών του «αρχικού» Abarth 1000 SP με έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας.
Τέλος, η τρίτη αρχή αφορά την εργονομία, που στόχο έχει τη βελτίωση της εμπειρίας οδήγησης.
Δομικά, το νέο Abarth 1000 SP βασίζεται σε ένα υβριδικό σασί, όπως το αποκαλούν οι δημιουργοί του, το οποίο υιοθετεί ένα πλαίσιο από carbon και ένα δεύτερο στο εμπρός μέρος, το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο.
Στο κέντρο του αμαξώματος βρίσκεται εγκατεστημένος ένας 4κύλινδρος κινητήρας με τούρμπο, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1.747 κ.εκ. αποδίδοντας 240 ίππους. Στον τομέα των αναρτήσεων, η Abarth κάνει λόγο για μια τριγωνική διάταξη στο εμπρός άξονα και μια ανεξάρτηση στον πίσω, με γόνατα Μακφέρσον.
Η ιταλική εταιρεία έχει κατασκευάσει ένα μόλις αντίτυπο της σύγχρονης εκδοχής του Abarth 1000 SP με στόχο τη συμμετοχή του από το φθινόπωρο και μετά σε διάφορες εκδηλώσεις με vintage αυτοκίνητα.