Ο Lando Norris νίκησε στον πιο παράξενο – και ίσως πιο «εγκεφαλικό» – αγώνα Μονακό των τελευταίων χρόνων, παίρνοντας τη δεύτερη νίκη του για το 2025 και μειώνοντας τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Oscar Piastri.
Τρεις αλλαγές ελαστικών, ένα... παιχνίδι σκακιού
Με έναν σπάνιο κανονισμό που απαιτούσε χρήση τριών διαφορετικών γομών, οι οδηγοί έπρεπε να κάνουν δύο στάσεις στα πιτ, κάτι που μετέτρεψε το Grand Prix σε παρτίδα σκακιού. Ο Norris, ξεκινώντας από την pole, κράτησε πίσω του τον Charles Leclerc και τον Piastri, αποφεύγοντας κακοτοπιές και ευνοώντας την καθαρή ροή του αγώνα.
Ο Verstappen έμεινε τέταρτος, ποντάροντας σε κάποιο red flag στο τέλος, το οποίο ποτέ δεν ήρθε.
Η εκκίνηση και το... πρώτο δράμα
Ο Norris μπλόκαρε ελαφρώς τα φρένα του στην 1η στροφή για να κρατήσει την πρωτοπορία, ενώ ο Verstappen προσπάθησε να περάσει τον Piastri γύρω-γύρω αλλά ο Αυστραλός του έκλεισε την πόρτα.
Πιο πίσω, ο Gabriel Bortoleto χτύπησε τον τοίχο στην έξοδο του Portier μετά από μονομαχία με τον Andrea Kimi Antonelli, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC). Κάποιοι μεσαίοι οδηγοί – Tsunoda, Gasly, Bearman – μπήκαν νωρίς για αλλαγή, όμως το στοίχημα του Gasly τελείωσε άδοξα, όταν καρφώθηκε στην πλάγια του Tsunoda στη Nouvelle Chicane.
Ο Gasly είπε απλά «δεν είχα φρένα» και εγκατέλειψε κουτσαίνοντας στα τρία λάστιχα.
Πρώτος γύρος στρατηγικών
Ο Liam Lawson προστάτευσε τον Isack Hadjar ώστε να κάνει ένα φτηνό πιτ στοπ. Αυτό ανάγκασε τους πρωτοπόρους να ανεβάσουν ρυθμό για να διατηρήσουν το "pit gap".
Ο Norris μπήκε πρώτος στον 20ό γύρο για σκληρή γόμα, ο Piastri ακολούθησε, προσπαθώντας να κάνει undercut στον Leclerc, όμως ο Μονεγάσκος απάντησε άμεσα και διατήρησε τη θέση του.
Ο Verstappen πόνταρε και πάλι σε κάποια ουρανοκατέβατη ουδετεροποίηση, αλλά μπήκε τελικά στον 29ο γύρο χωρίς αποτέλεσμα — έμεινε στην 4η θέση.
Στο μεταξύ, ο Hamilton είχε ήδη ανέβει από 7ος σε 5ος και συνέχιζε δυνατά.
Το φινάλε με αγωνία
Οι τελευταίες αλλαγές έγιναν γύρω στον 49ο γύρο: Piastri πρώτος, Leclerc στον 50ό, Norris στον 51ο. Ο Verstappen συνέχισε έξω, ψάχνοντας και πάλι για θαύμα.
Το αποτέλεσμα; Ο Ολλανδός καθυστερούσε, φρενάροντας ουσιαστικά τους Norris, Leclerc και Piastri, οι οποίοι τον πλησίασαν επικίνδυνα. Για 10+ γύρους ο Norris ένιωσε την ανάσα του Leclerc στον αυχένα, με την πίεση να χτυπά κόκκινο.
Τελικά, ο Verstappen μπήκε στον προτελευταίο γύρο για τη δεύτερη αλλαγή, αφήνοντας τον Norris να πάρει καθαρά τη νίκη.
Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές
-
Hadjar τερμάτισε εξαιρετικά 6ος, με τον Lawson να του έχει φτιάξει το έδαφος από νωρίς.
-
Ο Ocon (Haas) πήρε την 7η θέση με πολύ καλή στρατηγική.
-
Albon και Sainz έκλεισαν τη δεκάδα, κρατώντας πίσω τους Mercedes.
Η Mercedes είχε δύσκολο αγώνα: Ο Russell, ενοχλημένος από το «μπλοκάρισμα» του Albon, τον πέρασε κόβοντας τη στροφή – επίτηδες! Οι αγωνοδίκες του έριξαν drive-through και όχι απλό ποινή χρόνου, τιμωρώντας τον για την «πονηριά».
Ο Alonso εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα, παρκάροντας αξιοπρεπώς στη Rascasse για να μη διακόψει τον αγώνα.
Βαθμολογία
Ο Norris πλησίασε μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Piastri, ενώ ο Verstappen έχασε κι άλλο έδαφος και βρίσκεται 25 πόντους πίσω από τον Αυστραλό.
Αποτελέσματα Αγώνα – F1 Monaco GP
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Διαφορά | Στάσεις | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | L. Norris | McLaren | 78 | – | 2 | 25 |
2 | C. Leclerc | Ferrari | 78 | +3.131s | 2 | 18 |
3 | O. Piastri | McLaren | 78 | +3.658s | 2 | 15 |
4 | M. Verstappen | Red Bull | 78 | +20.572s | 2 | 12 |
5 | L. Hamilton | Ferrari | 78 | +51.387s | 2 | 10 |
6 | I. Hadjar | Racing Bulls | 77 | +1 γύρος | 2 | 8 |
7 | E. Ocon | Haas | 77 | +1 γύρος | 2 | 6 |
8 | L. Lawson | Racing Bulls | 77 | +1 γύρος | 2 | 4 |
9 | A. Albon | Williams | 76 | +2 γύροι | 2 | 2 |
10 | C. Sainz | Williams | 76 | +2 γύροι | 2 | 1 |
Επόμενος σταθμός: Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη, το επόμενο Σαββατοκύριακο. Με μόλις 3 πόντους να χωρίζουν Norris και Piastri, όλα παίζονται.
Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο