Το επόμενο GTI είναι ηλεκτρικό – και θα είναι Τέρας

Η Volkswagen περνάει το εμβληματικό Golf GTI στην ηλεκτρική εποχή, με το πρώτο ηλεκτρικό GTI να βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη – και, σύμφωνα με τον CEO της VW, Thomas Schäfer, θα είναι «ένα τέρας».

Το νέο GTI θα κάνει πρεμιέρα προς το τέλος της δεκαετίας, βασισμένο στη νέα αρχιτεκτονική SSP του VW Group – μία αρθρωτή πλατφόρμα που θα υποστηρίζει EVs από Skoda μέχρι Bentley. Μέχρι τότε, η τρέχουσα γενιά του Golf θα συνεχίσει να εξελίσσεται.

Απόδοση & χαρακτήρας GTI

Το ηλεκτρικό Golf GTI θα παραμείνει προσθιοκίνητο, παρά το γεγονός ότι το συγγενικό ID.3 GTX έχει πίσω κίνηση με ισχύ 322 ίππων – δηλαδή 80 περισσότερους από το σημερινό GTI των 2.0 λίτρων. Ωστόσο, λόγω της απόλυτης διαχείρισης ροπής που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, είναι πολύ πιθανό το e-GTI να πλησιάσει – αν όχι να ξεπεράσει – την ισχύ αυτή.

Στο πλάνο βρίσκεται και η ηλεκτρική έκδοση του Golf R, με τετρακίνηση και ακόμα περισσότερη ισχύ, πιστή στο «R» DNA.

 

Ήδη τρέχουν πρωτότυπα – και εντυπωσιάζουν

Ο Schäfer αποκάλυψε ότι έχει ήδη οδηγήσει πρωτότυπα του νέου GTI: «Έχουμε δοκιμάσει μερικά αυτοκίνητα με τη νέα διάταξη – και είναι απλά εντυπωσιακά. Ο χειρισμός, η αίσθηση, ο ήχος... όλα μπορούν να γίνουν σωστά. Μπορείς να κάνεις ένα ηλεκτρικό Golf πραγματικά συναρπαστικό.»

Απέφυγε να σχολιάσει αν το GTI θα έχει τεχνητό ήχο κινητήρα ή εικονικές αλλαγές ταχυτήτων όπως το Hyundai Ioniq 5 N, αλλά τόνισε ότι το στήσιμο της ανάρτησης παραμένει κεντρικό στοιχείο, για να προσφέρει την γνωστή αίσθηση GTI: άνεση και ακρίβεια.

Το ID.2 GTI ανοίγει τον δρόμο

Το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch της VW θα είναι το ID.2 GTI, που έχει ήδη παρουσιαστεί ως concept. Αυτό θα αποτελέσει και το σημείο αναφοράς για το μεγαλύτερο Golf GTI.

«Ξεκινήσαμε λέγοντας στις ομάδες εξέλιξης ότι πρέπει να είναι περήφανες για το GTI του μέλλοντος – και έχουν αγκαλιάσει την ιδέα», λέει ο Schäfer.

Ο σχεδιασμός είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο

Το αυτοκίνητο δεν υπάρχει ακόμα ως φυσικό πρωτότυπο, αλλά ήδη «υπάρχει ψηφιακά»: «Ξέρουμε πώς θα είναι, μπορούμε να καθίσουμε εικονικά μέσα του, οι διαστάσεις έχουν οριστικοποιηθεί. Μένει να περάσουμε από αρκετά στάδια εξέλιξης για να φτάσουμε στην τελική μορφή.»

Η νέα αρχιτεκτονική SSP θα επιτρέπει μεγάλη ευελιξία: διαφορετικά μεγέθη αυτοκινήτων, αλλά κοινά βασικά εξαρτήματα για μέγιστη οικονομία κλίμακας – από τα mainstream μοντέλα έως τα super-premium.

Από το 1976 στο 2030: ίδιο πνεύμα, άλλη εποχή

Ο Schäfer δήλωσε πως το αγαπημένο του GTI παραμένει το πρώτο – αυτό με τον ατμοσφαιρικό 1.6 και τους 108 ίππους – γιατί "ήταν ένας gamechanger που ξεκίνησε ως πείραμα".

Και τώρα, 54 χρόνια μετά, το νέο GTI έρχεται με 300+ ηλεκτρικούς ίππους, έτοιμο να γράψει τον επόμενο θρύλο – αυτή τη φορά, χωρίς σταγόνα βενζίνης.

Ο Norris λέει όχι στο ποτό, μα τον κυνηγούν φαντάσματα | SpeedΖone Podcast EP74

Διαβάστε εδώ: Όποιος προλάβει να δει F1 στην Ευρώπη, πρόλαβε

Διαβάστε ακόμη: Μια αστραπή στον ουρανό, που κανείς δεν μπορεί να σβήσει