Πρώτες φωτογραφίες του νέου Range Rover

Με τεχνολογία αιχμής, ασυναγώνιστη αυτονομία και ικανότητες που ξεπερνούν ακόμη και τις V8 εκδόσεις του.

Η Land Rover ολοκλήρωσε έναν δεύτερο γύρο δοκιμών σε ακραίες χειμερινές συνθήκες για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover, λίγο πριν από την επίσημη παρουσίασή του αργότερα μέσα στο 2025.

Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών στο παγωμένο Arjeplog της Σουηδίας, επικεντρώθηκαν κυρίως στη λειτουργία του νέου συστήματος θερμικής διαχείρισης: πόσο καλά διατηρείται η ζέστη στην καμπίνα και πώς επηρεάζεται η ταχύτητα φόρτισης στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Παράλληλα, τα πρωτότυπα κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν απότομα ανηφορικά και κατηφορικά παγωμένα εδάφη, ελέγχοντας την αποδοτικότητα της λειτουργίας "one-pedal driving", όπου το αυτοκίνητο επιβραδύνει μέσω της ανάκτησης ενέργειας μόλις αφήσεις το γκάζι.

Όπως εξήγησε ο επικεφαλής μηχανολόγος της JLR, Thomas Müller, «Οι απαιτητικές και απρόβλεπτες συνθήκες, όπως αυτές στη Σουηδία, είναι κρίσιμες για να διασφαλίσουμε την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα του Range Rover Electric στον πραγματικό κόσμο.»

Η JLR επιβεβαίωσε επίσης ότι το μοντέλο θα διαθέτει μπαταρία 117kWh, με 344 κυψελίδες τύπου prismatic και αρχιτεκτονική 800V, σχεδιασμένη και συναρμολογημένη από την ίδια την εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τα νούμερα αυτονομίας, αναμένεται να ξεπερνά τα 480 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

Πέρα από τα κρύα κλίματα, το Range Rover Electric έχει ήδη δοκιμαστεί και σε υπερβολική ζέστη, στους αμμόλοφους του Big Red στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με θερμοκρασίες που άγγιξαν τους 50°C. Εκεί δοκιμάστηκε το νέο σύστημα Intelligent Torque Management, το οποίο αντικαθιστά το παραδοσιακό ABS-based traction control και επιτρέπει άμεση προσαρμογή της ροπής σε κάθε μοτέρ σε μόλις 1 millisecond (από 100ms στα συμβατικά συστήματα).

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: ακόμη και μετά από πέντε συνεχόμενες προσπάθειες ανόδου σε λεπτή άμμο, τα αυτοκίνητα δεν έδειξαν καμία πτώση στην απόδοση.

Σύμφωνα με τον Müller, οι προκλήσεις σε συνθήκες καύσωνα είναι μεγάλες, καθώς το σύστημα πρέπει να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας δροσερή και παράλληλα να προστατεύει τη μπαταρία από υπερθέρμανση. Παρόλα αυτά, το ηλεκτρικό Range Rover φάνηκε να τα καταφέρνει εξίσου καλά - και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα καλύτερα - σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Όλα τα πρωτότυπα στις φωτογραφίες εμφανίζονται χωρίς καμουφλάζ, βαμμένα σε απόλυτο μαύρο, μια κίνηση που η JLR εξηγεί πως έγινε για να δείξει την ποιότητα κατασκευής ήδη από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης. Σχεδιαστικά, το Range Rover Electric διατηρεί το γνώριμο "μοντέρνο και καθαρό" ύφος της σειράς, με ελάχιστες οπτικές διαφοροποιήσεις από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή plug-in hybrid.

Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, η JLR υπόσχεται ότι το ηλεκτρικό Range Rover θα έχει τις ίδιες - και σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερες - ικανότητες εκτός δρόμου από τα θερμικά αδέρφια του, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας διέλευσης σε νερά βάθους έως και 850mm.

Πιθανολογείται ότι θα χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες για κορυφαία τετρακίνηση και δυναμικό torque vectoring, ενώ οι συνολικές επιδόσεις αναμένεται να είναι εφάμιλλες ή και ανώτερες από εκείνες της V8 έκδοσης των 523 ίππων.

Ο Oscar δεν υψώνει τη φωνή -μόνο τον πήχη | SpeedΖone Podcast EP73

Διαβάστε εδώ: Το παιδί που ξύπνησε τη ψυχή ενός θρύλου

Διαβάστε ακόμη: Ο ήρωας της αφίσας των παιδικών μου ονείρων