
Το τιμόνι του μέλλοντος έρχεται από τη Mercedes

Η Mercedes φέρνει μια επαναστατική αλλαγή στην οδήγηση με μια τεχνολογία που αλλάζει τα δεδομένα – το μέλλον είναι εδώ.
Η Mercedes-Benz ετοιμάζει μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην αίσθηση της οδήγησης, φέρνοντας την τεχνολογία steer-by-wire στα μοντέλα της από το 2026. Η αρχή θα γίνει με την ανανεωμένη ηλεκτρική ναυαρχίδα της, την EQS, η οποία θα είναι και το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλιστεί με αυτή την τεχνολογία.
Το σύστημα steer-by-wire αντικαθιστά τη μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών με ηλεκτρονικά σήματα, προσφέροντας πιο άμεσες αντιδράσεις και βελτιωμένη αίσθηση κατά την οδήγηση. Σε χαμηλές ταχύτητες, όπως κατά το παρκάρισμα, το σύστημα γίνεται πιο "γρήγορο", μειώνοντας την προσπάθεια που απαιτείται από τον οδηγό.
Και επειδή πλέον δεν χρειάζεται να γυρίζεις το τιμόνι πολλές φορές για πλήρη στροφή, η Mercedes αντικαθιστά το κλασικό τιμόνι με ένα flat-bottomed yoke — μια σχεδίαση παρόμοια με αυτή που είδαμε πρόσφατα στο Lexus RZ. Το νέο σχήμα προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα και καλύτερη ορατότητα των ψηφιακών οθονών.
Το συγκεκριμένο σύστημα συνεργάζεται αρμονικά με το πίσω σύστημα τετραδιεύθυνσης που ήδη προσφέρεται σε μοντέλα όπως η S-Class και η EQS, κάνοντας τους ελιγμούς ακόμα πιο φυσικούς.
Η Mercedes διαβεβαιώνει πως, παρότι αφαιρείται η φυσική σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς, το αυτοκίνητο διαθέτει εφεδρικό σύστημα με ξεχωριστούς αισθητήρες και καλωδιώσεις, για πλήρη ασφάλεια σε περίπτωση αστοχίας του βασικού κυκλώματος.
Ο τεχνολογικός επικεφαλής της εταιρείας, Markus Schäfer, δήλωσε:
«Το steer-by-wire είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς τη μετακίνηση του μέλλοντος και είμαστε υπερήφανοι που θα το παρουσιάσουμε το 2026. Δεν πρόκειται μόνο για το πώς στρίβεις, αλλά για μια ολόκληρη εμπειρία οδήγησης που αλλάζει επίπεδο.»
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι σε συνδυασμό με την αυτονομία επιπέδου 3 — όπου ο οδηγός μπορεί να μην έχει χέρια και μάτια στον δρόμο — το flat τιμόνι προσφέρει ακόμα καλύτερη εμπειρία, ειδικά όταν ο οδηγός… παρακολουθεί την αγαπημένη του σειρά εν κινήσει.
Αν και η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 δεν είναι ακόμη νόμιμη στην Ευρώπη, η Mercedes δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο προς το μέλλον.