Νέο Baby Juke: Η Nissan ρίχνει την τιμή στο ρεύμα

Η Nissan αναπτύσσει ένα νέο προσιτό ηλεκτρικό crossover για την ευρωπαϊκή αγορά, αξιοποιώντας κοινοπραξία με Renault και Dacia.

Η Nissan ετοιμάζει ένα νέο μικρό ηλεκτρικό crossover, που προορίζεται να ανταγωνιστεί το Dacia Spring και το επερχόμενο Volkswagen ID.1. Το μοντέλο αυτό, που πιθανόν θα φέρει τη σχεδιαστική ταυτότητα της σειράς Juke, αναμένεται να λανσαριστεί στα τέλη του 2026 και θα βασιστεί σε συνεργασία με τις Renault και Dacia, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας συμμαχίας τους. Η παραγωγή θα γίνει στη Σλοβενία, στο εργοστάσιο του ομίλου Renault στο Novo Mesto, ώστε να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα και να αποφευχθούν οι αυξανόμενοι δασμοί για τα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.

Η τιμή του νέου μοντέλου στοχεύει να ξεκινά κάτω από τα 20.000 ευρώ, προσφέροντας μια ελκυστική λύση για όσους αναζητούν ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Το Dacia Spring, για παράδειγμα, ξεκινά σήμερα από περίπου 17.500 ευρώ, και το νέο Nissan θα βρίσκεται λίγο πιο πάνω, με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη αυτονομία.

Το νέο μικρό Nissan θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Renault Twingo, την Ampere Small, η οποία έχει σχεδιαστεί για να επιταχύνει την ανάπτυξη μοντέλων με χαμηλό κόστος. Το συνολικό μήκος θα είναι γύρω στα 3,75 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο θα φτάνει τα 2,5 μέτρα – επαρκές για να φιλοξενήσει την μπαταρία και να προσφέρει αξιοπρεπείς χώρους για την κατηγορία.

Η μπαταρία θα είναι τεχνολογίας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού), η οποία δεν περιλαμβάνει ακριβά στοιχεία όπως το κοβάλτιο, μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Παρότι οι LFP μπαταρίες έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις NMC, αυτό αντισταθμίζεται με πιο πυκνή διάταξη κελιών και καλύτερη θερμική διαχείριση. Εκτιμάται ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας θα κυμαίνεται κοντά στις 30 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 320 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP – αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με τα 230 χλμ. του σημερινού Dacia Spring (που διαθέτει μπαταρία 26,8 kWh).

Στο θέμα των επιδόσεων, το Nissan θα ξεπερνά το Spring, το οποίο στην ισχυρότερη έκδοσή του αποδίδει μόλις 65 ίππους. Η Nissan πιθανόν θα προσφέρει επιλογές με 94 και 121 ίππους, με κινητήρες ίδιους με αυτούς του Renault 5, οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογία χωρίς μαγνήτες σπάνιων γαιών και προσφέρουν υψηλή απόδοση.

Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο αναμένεται να ακολουθήσει την αισθητική της Dacia Spring – με πιο παραδοσιακή μορφή, ξεκάθαρους όγκους, ψηλωμένη θέση οδήγησης και SUV στοιχεία, σε αντίθεση με το Twingo που έχει πιο μίνιμαλ και "μονόχωρο" χαρακτήρα. Η σχεδίαση θα προκύψει από την ομάδα της Nissan Design Europe στο Λονδίνο, που έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση μιας ταυτότητας κοντά στο DNA της Nissan.

Το πρότζεκτ καθοδηγείται από την Ampere, τη νέα EV και λογισμικού εταιρεία της Renault, που επιδιώκει ανάπτυξη αυτοκινήτων σε ασυνήθιστα σύντομο χρονικό διάστημα – όπως έγινε και με το νέο Twingo που εξελίχθηκε σε μόλις δύο χρόνια. Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει και συνεργασίες με εξειδικευμένες ομάδες στην Κίνα, οι οποίες επιταχύνουν τη διαδικασία από την ψηφιακή σχεδίαση έως το τελικό μοντέλο.

Το νέο μικρό Nissan είναι κάτι παραπάνω από ένας διάδοχος του ξεχασμένου Pixo. Είναι μια μοντέρνα, τεχνολογικά προηγμένη απάντηση της Nissan στην πρόκληση των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων πόλης στην Ευρώπη – και ίσως ένα καθοριστικό βήμα στην ηλεκτροκίνηση του ευρωπαϊκού στόλου της.