
Η Alfa δεν ξεχνά την ψυχή της – Το επόμενο Quadrifoglio δεν θα είναι ηλεκτρικό

Με καρδιά και ήχο – Η Alfa κρατά το Quadrifoglio μακριά από την πρίζα
Η Alfa Romeo αντιμετωπίζει μια μεγάλη πρόκληση: να πείσει τους φανατικούς φίλους της πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διατηρήσουν τον χαρακτήρα των θρυλικών Quadrifoglio. Όμως, μέχρι στιγμής, το κοινό δεν φαίνεται να πείθεται. Οι αντιδράσεις στην ιδέα ενός ηλεκτρικού Quadrifoglio είναι σφοδρές – οι φίλοι της μάρκας ζητούν πραγματικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, όχι σιωπηλά μοτέρ.
Αντίδραση της αγοράς και η αναδίπλωση των κατασκευαστών
Η Alfa δεν είναι η μόνη που το συνειδητοποιεί. Τον Μάρτιο του 2025, η Porsche ανακοίνωσε ότι επανεξετάζει τα σχέδιά της για ένα νέο SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Macan είναι απογοητευτικές. Αντίστοιχα, η Mercedes-AMG παραδέχθηκε πως έχασε πελάτες όταν αντικατέστησε τους V8 με plug-in υβριδικούς τετρακύλινδρους.
Το Quadrifoglio θα παραμείνει βενζινοκίνητο
Ο Cristiano Fiorio, επικεφαλής marketing της Alfa Romeo, ξεκαθαρίζει:
«Όλοι λένε ότι θέλουν μια Alfa Romeo Quadrifoglio. Αυτό είναι ξεκάθαρο […] Το Quadrifoglio είναι η κορυφή της μάρκας – και θα υπάρχει πάντα. Αυτό είναι αυτονόητο.»
Και προσθέτει:
«Προσωπικά, δεν βλέπω ένα ηλεκτρικό Quadrifoglio. Βλέπω ένα Quadrifoglio που έχει τον ήχο ενός πραγματικού κινητήρα. Προς το παρόν. Ίσως σε πέντε χρόνια να αλλάξουν τα πράγματα. Αλλά τώρα, για εμάς, το Quadrifoglio πρέπει να βρυχάται.»
Ο κινητήρας 2.9 V6 μπορεί να επιβιώσει
Στο ερώτημα αν ο υπάρχων 2.9-λίτρων V6 κινητήρας μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro 7 και να χρησιμοποιηθεί στις επόμενες Giulia και Stelvio, ο Fiorio απάντησε με νόημα:
«Αν σας πω ναι ή όχι, θα σας πω ουσιαστικά ποιος κινητήρας θα έχει η Giulia και η Stelvio – αλλά αυτό που λέτε δεν απέχει πολύ από τις σκέψεις μας. […] Αν μιλάμε για μια high-performance έκδοση της Giulia και της Stelvio, δεν μπορώ να φανταστώ δύο, τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους. Ίσως είναι πιο εύκολο με έξι.»
Επιπλέον, ο ίδιος επιβεβαίωσε πως η νέα πλατφόρμα STLA Large μπορεί άνετα να υποστηρίξει διάφορους τύπους κινητήρων:
«Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε για να είναι multi-energy. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να προσαρμοστεί για οποιονδήποτε κινητήρα – δεν σχεδιάστηκε μόνο για ηλεκτροκίνηση.»
Λιγότερη τεχνολογία, περισσότερη οδήγηση
Ο Fiorio άσκησε και κριτική στον υπερβολικό τεχνολογικό εξοπλισμό των σύγχρονων αυτοκινήτων:
«Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν υπερβολικά πολλά. Πάρα πολλά κουμπιά, υπερβολική τεχνολογία. […] Όταν η τεχνολογία σώζει ζωές, τη λατρεύω – αλλά εγώ θέλω την απόλαυση της οδήγησης, όχι την απόλαυση του να παίζεις βιντεοπαιχνίδια ή να βλέπεις ταινίες μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό δεν είναι ο σκοπός της μάρκας μας.»
Ελπίδα για την Alfa υπό τη Stellantis
Παρά τις ανησυχίες για την κατεύθυνση της Alfa Romeo μετά τη συγχώνευση με τον όμιλο Stellantis – ο οποίος συχνά προωθεί την ομοιομορφία και την ηλεκτροκίνηση – οι δηλώσεις του Fiorio προσφέρουν ελπίδα. Αν τα πλάνα του υλοποιηθούν, η επόμενη Giulia ίσως καταφέρει να κάνει στην BMW M5 ό,τι έκανε η προηγούμενη στην M3.
Και όπως λέει και ο ίδιος, το Quadrifoglio θα συνεχίσει να έχει «τον ήχο ενός πραγματικού κινητήρα».
Πέταξε ο Max, αψηφώντας τους νόμους της φυσικής | Speedzone Podcast EP71