
Όταν η Suzuka δάκρυσε από περηφάνια

Ο Yuki Tsunoda μπορεί να φέρει στη Suzuka μνήμες από στιγμές που συγκλόνισαν το ιαπωνικό έθνος ή να καταρριφθεί από τις ίδιες τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει, με την αμείλικτη αποφασιστικότητα των καμικάζι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Μπορεί οι Ιάπωνες να έχουν μάτια μόνο για τη Honda όταν πρόκειται για τη Formula 1, ωστόσο, εκείνο το αλησμόνητο απόγευμα του 1990, ο σαγηνευτικός ήχος του Lamborghini V12, που κουβαλούσε το μονοθέσιο το οποίο πιλόταρε ένας δικός τους ήρωας, πότισε τη ψυχή κάθε θεατή που βρέθηκε στην πίστα της Suzuka με νέκταρ.
Για εμένα προσωπικά, που δεν είμαι ούτε Ιάπωνας ούτε βρισκόμουν στην πίστα, τα τηλεοπτικά πλάνα της κούρσας ήταν αρκετά για να μου φέρουν δάκρυα στα μάτια.
Ήταν μια μοναδική στιγμή στα χρονικά του λατρεμένου μας αγωνίσματος, όπως επίσης και ένα συναίσθημα που μέχρι σήμερα με γεμίζει δέος, καθώς αυτή ήταν η πρώτη φορά που βλέπαμε έναν Ιάπωνα πιλότο στο βάθρο της Formula 1 – και μάλιστα σε πάτριο έδαφος.
Ο μικρόσωμος Aguri Suzuki τερμάτισε τρίτος με τη μικρή –και ασήμαντη για τους περισσότερους– γαλλική ομάδα της Larrousse, η οποία έφερε στην ουρά της τον προαναφερθέντα αγγελόφωνο κινητήρα που εκστασίασε τα πλήθη.
Ύστερα από τόσες και τόσες προσπάθειες, τις οποίες ξεκίνησε η Honda το μακρινό 1964, η σημαία του ανατέλλοντος ηλίου κυμάτιζε επιτέλους περήφανη στο βάθρο των νικητών και αυτό επισφράγισε την πραγματοποίηση ενός μεγάλου οράματος για τη χώρα.
Για να μπορέσει κανείς σήμερα να εκτιμήσει το μέγεθος του συγκεκριμένου άθλου του Suzuki, θα πρέπει να αναλογιστεί πως η ομάδα της Larrousse ήταν πέντε φορές πιο αδύναμη από μια σημερινή Haas ή Sauber. Και παρά το γεγονός ότι ο Ιάπωνας πιλότος – που αργότερα έχαιρε εκτίμησης από τον ίδιο τον Schumacher – επωφελήθηκε από τις εγκαταλείψεις άλλων πιλότων για να βρεθεί στο βάθρο, η ανατριχίλα που προκάλεσε στο ιαπωνικό έθνος (και όχι μόνο) παραμένει ανεξίτηλη στη μνήμη όσων είχαν την τύχη να τη ζήσουν.
Όταν ο Kamui Kobayashi έγραψε ξανά ιστορία 22 χρόνια αργότερα, γινόμενος ο δεύτερος Ιάπωνας που ανέβηκε στο βάθρο του Ιαπωνικού GP (επίσης τρίτος με τη Sauber), ο κόσμος της F1 πανηγύρισε και πάλι μαζί με το ιαπωνικό έθνος. Πόσο μάλλον, γιατί η οδήγηση του «καμικάζι Kamui» – που εξουδετέρωσε πολλούς αντιπάλους του στη φουρκέτα της Suzuka – περιλάμβανε ακροβατικά πρώτης τάξης, τα οποία γέμισαν με νοσταλγία όσους είχαν ακούσει για τα ανδραγαθήματα των πιλότων των καταδιωκτικών Mitsubishi Zero του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Εάν ο Yuki Tsunoda καταφέρει αυτή την Κυριακή στη Suzuka να γίνει ο τρίτος Ιάπωνας που γράφει ιστορία για τη χώρα του σε πάτριο έδαφος, τότε όχι μόνο θα κλέψει από τη φήμη των τολμηρών εκείνων ψυχών που πιλόταραν τα «Zero» (μόνο ένας καμικάζι θα δεχόταν να πιλοτάρει την δύστροπη, απρόβλεπτη και επικίνδυνη RB21 της Red Bull!) αλλά θα δώσει σε όλους εμάς την ευκαιρία να γιορτάσουμε το γεγονός με ένα έθνος που αγαπά τη Formula 1 με απύθμενο πάθος._Δημήτρης Γιόκκας
Παρακολουθήστε εδώ: Στο κλουβί με το λιοντάρι παρά ομόσταβλος του Max - SpeedZone EP70