Ενενήντα χρόνια Skoda Superb

Πριν από ενενήντα χρόνια, τον Μάρτιο του 1935, η Skoda Auto ξεκίνησε την παραγωγή του Superb στο εργοστάσιό της στο Mlada Boleslav.

Το μοντέλο έγινε γρήγορα συνώνυμο μιας άνετης, εκλεπτυσμένης και δυναμικής οδηγικής εμπειρίας, ακόμη και σε κακό οδόστρωμα. Εντυπωσίασε με το ευρύχωρο εσωτερικό του – προσφέροντας θέσεις για έως και επτά επιβάτες – τον πλούσιο εξοπλισμό και την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του. Η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι το 1949. Το 2001, το θρυλικό όνομα επέστρεψε με την πρώτη σύγχρονη γενιά του Skoda Superb. Τώρα στην τέταρτη γενιά του, το Superb διατίθεται ως Hatch ή Estate, με επιλογή κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις, το Superb Estate iV και το Superb Hatch iV, προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν εάν το αυτοκίνητό τους θα είναι προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο.

Τεχνική καινοτομία και πρόοδος: 1934-1949

Την άνοιξη του 1934, η Skoda παρουσίασε μια νέα γενιά οχημάτων που διέθεταν πλαίσιο τύπου σκάλας και ανεξάρτητη ανάρτηση. Μέχρι τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, η εταιρεία είχε αποφασίσει να ονομάσει τη ναυαρχίδα της «Superb», απευθυνόμενη στους πιο απαιτητικούς πελάτες. Η παραγωγή της σειράς ξεκίνησε στο Mlada Boleslav τον Μάρτιο του 1935. Το πρώτο μοντέλο, το Skoda 640 Superb, κινούνταν από έναν εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 55 ίππων. Από την αρχή, το Superb διέθετε υδραυλικά φρένα και ένα σύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα 12V. Το αποκορύφωμα της γκάμας ήταν ένας κινητήρας V8 4,0 λίτρων με απόδοση 96 ίππων. Προσφέροντας γενναιόδωρο χώρο για έως και επτά επιβάτες και τις αποσκευές τους, το Superb ήταν διαθέσιμο με διάφορα μήκη μεταξονίου και στυλ αμαξώματος. Μέχρι το τέλος της παραγωγής το 1949, είχαν κατασκευαστεί περίπου 890 επιβατικά αυτοκίνητα και 1.630 στρατιωτικά παράγωγα, περιλαμβανομένης μιας μοναδικής έκδοσης 4×4.

Skoda Superb

Η κληρονομιά του Superb: Τέσσερις γενιές καινοτομίας

Το Superb αντικατοπτρίζει τη συνεχή μεταμόρφωση της Skoda κατά τη διάρκεια της 130χρονης ιστορίας της. Μετά από μια παύση 50 ετών, το όνομα αναβίωσε τον Σεπτέμβριο του 2001 με την παρουσίαση της πρώτης σύγχρονης γενιάς Skoda Superb. Αυτό το σεντάν προσέφερε εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους και διέθετε μια γκάμα κινητήρων απόδοσης από 85 kW έως 193 hp, περιλαμβανομένου ενός κορυφαίου V6 2,8 λίτρων με αυτόματο κιβώτιο Tiptronic και προβολείς bi-xenon για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Οι επόμενες γενιές, που κυκλοφόρησαν το 2008, το 2015 και πιο πρόσφατα το 2023, ανέπτυξαν περαιτέρω την κληρονομιά του Superb. Η δεύτερη γενιά εισήγαγε μια πιο πρακτική έκδοση Hatch και, για πρώτη φορά, μια έκδοση Estate, προσφέροντας πιο ισχυρά και ταυτόχρονα αποδοτικά κινητήρια σύνολα και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Η τρίτη γενιά συνέχισε αυτή την πορεία, ενσωματώνοντας προηγμένες τεχνολογίες και καινοτόμο σχεδιασμό. Η δημοτικότητα του Superb έχει αυξηθεί σημαντικά σε όλες τις γενιές. Στην πρώτη σύγχρονη γενιά, που παρήχθη από το 2001 έως το 2008, πωλήθηκαν 137.000 μονάδες. Ο διάδοχός της, που παρουσιάστηκε το 2008 και ήταν διαθέσιμος για πρώτη φορά τόσο ως σεντάν όσο και ως Estate, πέτυχε 618.000 πωλήσεις, με το 65% των πελατών να επιλέγουν το σεντάν. Η τρίτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 2015, συνέχισε αυτή την ισχυρή πορεία, με 805.000 πωλήσεις, το 56% των οποίων ήταν Estate μοντέλα.

Στην τέταρτη σύγχρονη γενιά του, το Superb συνεχίζει να θέτει νέα σημεία αναφοράς. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των αμαξωμάτων Hatch και Estate, με βενζίνη, ντίζελ, ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Τα τελευταία plug-in υβριδικά μοντέλα προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Εξοπλισμένο με τεχνολογίες αιχμής, βιώσιμα υλικά και έξυπνες λύσεις, όπως τα Smart Dials, το νέο Superb είναι σχεδιασμένο για σύγχρονη κινητικότητα.

Παρακολουθήστε εδώ: Στο κλουβί με το λιοντάρι παρά ομόσταβλος του Max - SpeedZone EP70