Ο Verstappen θέλει επιστροφή των V10

Ο Max Verstappen συμφώνησε με τον πρόεδρο της FIA ότι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες V10, με τη μελωδική λαλιά τους, θα πρέπει να επιστρέψουν στη Formula 1.

Τον Φεβρουάριο, ο Mohammed Ben Sulayem δήλωσε ότι θα ήθελε να δει τη Formula 1 να εξετάζει την επιστροφή στους κινητήρες V10 και ότι η μονάδα ισχύος θα πρέπει να λειτουργεί με βιώσιμα καύσιμα.

Η συγκεκριμένη διάταξη κινητήρων δεν έχει χρησιμοποιηθεί στη Formula 1 από το 2005 και, αν και η επιστροφή της θα ήταν πολύ δημοφιλής στους φιλάθλους, ο Verstappen διαφωνεί με το γεγονός ότι ο πρόεδρος εξέφρασε τη γνώμη του δημόσια.

«Πάντα θεωρώ ότι είναι καλύτερο να μην φωνάζουμε τόσα πολλά πράγματα. Είναι καλύτερο να προσπαθούμε να λύσουμε τα πράγματα πίσω από τα παρασκήνια - αυτό θα ήταν καλύτερο για όλους», ανέφερε ο τετραπλός παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ο Sulayem έκανε τα σχόλιά του μετά την εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας σεζόν, όπου κάθε ομάδα αποκάλυψε τη νέα της εμφάνιση για το 2025 μπροστά σε ζωντανό κοινό στο Λονδίνο.

Ο πρόεδρος της FIA δήλωσε ότι αυτό «προκάλεσε πολλές θετικές συζητήσεις για το μέλλον του αθλήματος», κάτι που τον ώθησε να σκεφτεί την επιστροφή των V10 για την επόμενη σειρά κανονισμών κινητήρων μετά το 2026.

«Πρέπει να εξετάσουμε διάφορες κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένου του εκκωφαντικού ήχου των V10 που λειτουργούν με βιώσιμο καύσιμο. Όποια κατεύθυνση κι αν επιλέξουμε, πρέπει να υποστηρίξουμε τις ομάδες και τους κατασκευαστές για να διασφαλίσουμε τον έλεγχο του κόστους στην έρευνα και την εξέλιξη».

Οι τεχνικοί κανονισμοί αναθεωρούνται για τη σεζόν του 2026, με τα αυτοκίνητα να τροφοδοτούνται από έναν V6 υβριδικό κινητήρα που θα λειτουργεί με πλήρως συνθετικό καύσιμο.

Αυτό έχει προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές κινητήρων στο πρωτάθλημα, καθώς η Audi κάνει το ντεμπούτο της ως εργοστασιακή ομάδα το 2026, ενώ η Cadillac αρχικά εντάσσεται ως ομάδα πελάτης της Ferrari με σκοπό να αναπτύξει τη δική της μονάδα ισχύος για το 2028, ενώ η Toyota, που συνεργάζεται με τη Haas, δεν αποκλείεται να επιστρέψει, επίσης με εργοστασιακή συμμετοχή.

Η επόμενη χρονιά σηματοδοτεί παράλληλα μια νέα εποχή για την Red Bull, η οποία ξεκινά μια τεχνική συνεργασία με την Ford και ο Christian Horner συμφώνησε με τον Ben Sulayem ότι η F1 θα πρέπει να εξετάσει την πιθανότητα επιστροφής των V10.

Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68

Τα πασαλάκια της ντροπής: Όταν η ανομία γίνεται κουλτούρα 

Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου

Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας

Γιατί όλοι παίζουμε «Survivor» στους δρόμους της Κύπρου;