
H Pirelli έρχεται στο MotoGP

Η Michelin ολοκληρώνει τον κύκλο της στο MotoGP στα τέλη του 2026 παραδίδοντας τη σκυτάλη στην Pirelli.
Η Pirelli θα είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP από το 2027 έως το 2031, αμέσως μετά τη λήξη της τρέχουσας συμφωνίας του θεσμού με την Michelin.
Για πολλούς, η απόφαση αυτή είναι και η λογικότερη για την ιταλική μάκα, η οποία προμηθεύει με ελαστικά τις μοτοσικλέτες των κατηγοριών Moto2 και Moto3 ήδη από πέρυσι, καθώς και εκείνες του World Superbike στα πλαίσια μιας μακροχρόνιας συνεργασίας που ξεκίνησε το 2004.
Αποτελώντας τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 από το 2011, η Pirelli αποφάσισε από φέτος να μην συνεχίσει τη συνεργασία της με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μετά το 2024.
Η ανακοίνωση έλευσης της Pirelli στο MotoGP (και στην MotoE) αποτέλεσε έκπληξη για τους περισσοτέρους, καθώς η Michelin -η οποία είναι ο μοναδικός πάροχος ελαστικών στο MotoGP από το 2016 διαδεχόμενη την Bridgestone- είχε ξεκινήσει να εργάζεται πάνω σε νέες γόμες ελαστικών εν όψει της νέας εποχής του MotoGP που ξεκινά το 2027.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη σειρά αγώνων την οποία αφήνει πίσω της η Michelin τα τελευταία χρόνια, έχοντας αντικατασταθεί από την Hankook για τα μονοθέσια της Gen3 της Formula E που είδαν τα φώτα της δημοσιότητας στα τέλη του 2022. Ωστόσο, η γαλλική μάρκα εξακολουθεί να προμηθεύει με ελαστικά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του πρωταθλήματος SportsCar IMSA καθώς και εκείνα της κορυφαίας κατηγορία Hypercar του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής.
Γιατί φεύγει η Michelin από το MotoGP
Η Michelin ξεκαθάρισε ότι η συμφωνία της με το MotoGP τερματίζεται επειδή η Dorna ήθελε να έχει τον ίδιο προμηθευτή για όλες τις σειρές αγώνων, κάτι με το οποίο η γαλλική μάρκα διαφώνησε.
«Συζητούσαμε την ανανέωση της συμφωνίας με την Dorna εδώ και αρκετούς μήνες. Μετά όμως αποφάσισαν να έχουν έναν προμηθευτή για όλες τις κατηγορίες – τις MotoGP, Moto2, Moto3, MotoE, αλλά και τις junior όπως το Rookies Cup και τα Talent Cups», δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος ελαστικών της Michelin στους δύο τροχούς, Piero Taramasso.
«Για στρατηγικούς λόγους, αποφάσισαν ότι το να έχουμε έναν προμηθευτή ήταν καλύτερο από δύο. Όμως εμφάς δεν μας ενδιέφερε να έχουμε παρουσία σε άλλες κατηγορίες εκτός των MotoGP και MotoE.
«Το MotoGP είναι η κορυφή των αγώνων μοτοσικλέτας, με τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο και μοτοσυκλέτες ικανές να ξεπεράσουν τα 300 χλμ./ώρα. Αυτή η κατηγορία σου επιτρέπει να αποκτήσεις εμπειρία και πολλά δεδομένα και είναι πολύ χρήσιμο στην ανάπτυξη και εμπορικών ελαστικών. Και αυτό που κάνεις στο MotoGP, δεν μπορείς να το κάνεις σε καμία άλλη κατηγορία.
«Η κατηγορία MotoE, από την άλλη, ήταν η πλατφόρμα μας για να δουλέψουμε πάνω στα βιώσιμα υλικά, και ήταν λογικό να το κάνουμε αυτό με ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Από τότε που μπήκαμε στη MotoE, καταφέραμε να ενσωματώσουμε περισσότερο από 50% βιώσιμα υλικά στα ελαστικά. Για εμάς, λοιπόν, αυτά τα δύο πρωταθλήματα ήταν απόλυτα εναρμονισμένα με τη στρατηγική του ομίλου Michelin.
«Το να αναλάβουμε και τις υπόλοιπες κατηγορίες για εμάς δεν είχε νόημα, και γι’ αυτό δεν θέλαμε να συνεχίσουμε. Εξάλλου, το να μπορούμε να επικεντρωθούμε μόνο σε δύο πρωταθλήματα σημαίνει ότι θα μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες. Αν, αντί αυτού, διασκορπίσεις τους πόρους σου, κινδυνεύεις να ρίξεις την ποιότητα των υπηρεσιών και των ελαστικών. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που αποφασίσαμε να φύγουμε».
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68
Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου
Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας