
I Campioni in Rosso

Δύο ιταλικές ομάδες, η μία στη F1 και η άλλη στο MotoGP, υποδέχονται στις τάξεις τους για το 2025 δύο παγκόσμιους πρωταθλητές. Το πώς θα τους «διαχειριστούν» θα αποδειχθεί το κλειδί για τη συνέχεια. Τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.
Mόλις μία ημέρα πριν από το αγωνιστικό ντεμπούτο του Lewis Hamlton με τα χρώματα της Ferrari στην ιδιόκτητη πίστα της στο Μαρανέλο, η Ducati πραγματοποίησε στο χιονοδρομικό κέντρο Madonna di Campiglio στην Ιταλία την επίσημη πρώτη του δικού της νέου αστεριού: του Marc Marquez. Αν μη τι άλλο, οι παραλληλισμοί είναι πολλοί μεταξύ των δύο ομάδων-θρύλων. Αλλά και ανάμεσα στον έξι φορές τροπαιούχο στο MotoGP και τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1, καθώς αμφότεροι στρέφονται φέτος στους «Κόκκινους», με στόχο και ελπίδα να κατακτήσουν τον επόμενο τίτλο τους.
Ωστόσο, οι διαφορές ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις είναι διακριτές. Αν μη τι άλλο, σε ό,τι αφορά το ποιόν των ομάδων στις οποίες «προσγειώνονται». Ενώ η Ducati είναι επί σειρά ετών ξεκάθαρα στην κορυφή στο MotoGP, η Ferrari δεν έχει διακριθεί στην F1 από το μακρινό πλέον 2007, όταν και κατέκτησε τον τελευταίο της τίτλο. Η Ducati, με επικεφαλής τον γκουρού του είδους, Gigi Dall’Igna, έχει πάρει κεφάλι στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών στο MotoGP ήδη από το 2022, σε αντίθεση με τη Ferrari, η οποία, αν και φαινόταν να έχει βρει αυτό που χρειαζόταν έναντι των ανταγωνιστών της την ίδια περίοδο (όταν και τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί των μονοθεσίων), τελικά στριμώχτηκε στο κανναβάτσο, αρχικά από τη Red Bull και εν συνεχεία και από τη McLaren.
Υπάρχουν όμως και κάποιες ομοιότητες. Η υποδοχή του Lewis Hamilton στη Ferrari ήταν… ανάμεικτη, καθώς πολλοί επέκριναν την απόφαση της Scuderia να φέρει τον 40χρονο στις τάξεις της – όπως για παράδειγμα το πρώην αφεντικό της, Mattia Binoto, ο οποίος δήλωσε ότι δε θα τον είχε επιλέξει αν εξακολουθούσε να είναι επικεφαλής της. Τηρουμένων των αναλογιών, αντίστοιχη ήταν και ευρύτερα η αποδοχή στην Ιταλία για τον Marc Marquez, καθώς η ομάδα από το Borgo Panigale επέλεξε αυτόν για το 2025 για ομόσταβλο του Francesco Bagnaia, αντί για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2024, Jorge Martin. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι στο παρελθόν ο Marc Marquez αποτέλεσε το μεγάλο αγκάθι τόσο για την Ducati όσο και τους Ιταλούς – κάτι που ξεκίνησε από την κόντρα του με τον Valentino Rossi το 2015, όταν ο τελευταίος τον κατηγόρησε ανοιχτά ότι προσπάθησε να βοηθήσει άκομψα τον έτερο Ισπανό αναβάτη Jorge Lorenzo (και ομόσταβλο του «Γιατρού» την εποχή εκείνη στη Yamaha) στη μάχη του τίτλου. Αλλά και πιο πρόσφατα, καθώς ο Marc Marquez ήταν αυτός που έβαλε φρένο στην Ducati επικρατώντας του Andrea Dovizioso στις μεταξύ τους μάχες για τον τίτλο από το 2017 έως και το 2019, πριν από την εποχή της απόλυτης κυριαρχίας της Ducati.
Έχουν κάτι να αποδείξουν;
Η απάντηση για τους περισσότερους είναι καταφατική. Ο Lewis Hamilton άφησε πίσω του την ένδοξη για τον ίδιο «εποχή Mercedes» επειδή ένιωσε ότι η Ferrari είναι αυτή που θα του προσφέρει μια καλύτερη ευκαιρία για να κερδίσει τον όγδοο παγκόσμιο τίτλο του, ενώ από τη μεριά του ο Marc Marquez προσχώρησε στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati για να αναλάβει τα ηνία της Νο 1 μοτοσυκλέτας του grid υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης, με απώτερο στόχο το έβδομο στέμμα στο MotoGP και το ένατο στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Ο Βρετανός απέδειξε πέρσι ότι δεν… ξέχασε να οδηγεί και ότι ακόμη διαθέτει την απαραίτητη ταχύτητα, σημειώνοντας δύο νίκες σε Silverstone και Spa. Την ίδια στιγμή, ο Ισπανός είχε με το «καλημέρα» μια εξαιρετική σεζόν με την Desmosedici προδιαγραφών 2023(!) και την ομάδα της Gresini -ύστερα από ένα σερί τραυματισμών και μηδενικών διακρίσεων με τη Honda-, με τρεις μάλιστα νίκες σε Aragon, Misano και Phillip Island. Ας μη γελιόμαστε, επομένως: τόσο ο Βρετανός όσο και ο 32χρονος πλέον Ισπανός είναι απολύτως ικανοί το 2025 να αυξήσουν κατά έναν τον αριθμό των τίτλων τους, αποδεικνύοντας συγχρόνως ότι οι απανταχού… αντιρρησίες για την έλευσή τους σε Ferrari και Ducati κάνουν λάθος.
Η διαχείριση θα είναι το κλειδί
Αυτή είναι η πρώτη φορά από το 2014 που η Ferrari έχει στην F1 δύο Νο 1 οδηγούς. Όπως ακριβώς και η Ducati. Το πώς ο Charles Leclerc θα «υποδεχθεί» τον Hamilton στους κόλπους της ομάδας θα είναι κρίσιμο. Όπως και η πολιτική που θα ακολουθήσει η Scuderia τόσο στην επικοινωνία όσο και μέσα στις πίστες. Το ίδιο ισχύει και για την Ducati. Έχοντας στο δυναμικό της τον πιο επιτυχημένο αναβάτη στην ιστορία της στο MotoGP και δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή με τα χρώματά της, Francesco Bagnaia, μαζί με τον μεγάλο του αντίπαλο στην ίδια ομάδα, σίγουρα θα χρειαστεί και αυτή με τη σειρά της να βρει τις απαραίτητες ισορροπίες. Αλλά προπάντων να διαχειριστεί τις καταστάσεις με περισσή επίσης μαεστρία. Και στις δύο περιπτώσεις, χωρίς τη δημιουργία ανούσιων πληγών στο προφίλ των δύο ομάδων, αλλά και δίχως «απώλειες» σε αγωνιστικό επίπεδο._X.Α.
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68