
Οι κατασκευαστές EV παραπλανούν τους καταναλωτές;

Η Αρχή Προστασίας του Ανταγωνισμού και της Αγοράς ξεκινά έρευνα στην Ιταλία για τέσσερις γνωστούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναφορικά με τους ισχυρισμούς τους για θέματα που σχετίζονται με την αυτονομία και την μπαταρία των EV τους.
Η έρευνα που διέταξε στην Ιταλία η Αρχή Προστασίας του Ανταγωνισμού και της Αγοράς και αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες BYD, Stellantis, Tesla και VW θέτει στο επίκεντρό της «τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές για τη χιλιομετρική αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και την μείωση της χωρητικότητας των μπαταριών», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η ιταλική αρχή.
Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, οι παραβιάσεις των κανόνων για δικαιώματα που αφορούν τους καταναλωτές μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα στις εταιρείες, τα οποία κυμαίνονται από 5.000 ευρώ (5.230 $) έως 10 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ανακοίνωσή της, η Stellantis είπε ότι συνεργάζεται πλήρως με την ιταλική αρχή, λέγοντας τα εξής: «Η Stellantis είναι πεπεισμένη ότι έχει δώσει επαρκείς και ακριβείς απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσαν οι αξιωματούχοι. Η Stellantis τοποθετεί τις ανάγκες και την ικανοποίηση των πελατών της στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων της και πιστεύει ότι η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη θα το επιβεβαιώσει».
Η BYD και η VW αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις έρευνες, ενώ η Tesla δεν απάντησε στο αχετικό αίτημα.
Σύμφωνα με την αρχή, οι ιστότοποι των αυτοκινητοβιομηχανιών προσφέρουν «γενικές και μερικές φορές αντιφατικές πληροφορίες» σχετικά με την αυτονομία οδήγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χωρίς να διευκρινίζουν ποιοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη διαφημιζόμενη μέγιστη τιμή της και σε ποιο βαθμό.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μειωθεί σημαντικά από παράγοντες όπως ο κρύος καιρός ή η χρήση κλιματισμού.
Η ρυθμιστική αρχή ισχυρίστηκε επίσης ότι στους ιστότοπους τους οι εταιρείες απέτυχαν να δώσουν στους καταναλωτές σαφείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με την υποβάθμιση της χωρητικότητας της μπαταρίας που οφείλεται στην κανονική χρήση του οχήματος και για τους όρους ή τους περιορισμούς της εγγύησης της μπαταρίας.