E-Lion Day 2025: Η Peugeot εστιάζει στις επιδόσεις

Η Peugeot παρουσίασε τα πλάνα της για το άμεσο μέλλον που εστιάζει στα ηλεκτρικά μοντέλα και στην τεχνολογία, ανεβάζοντας «ταχύτητα» σε όλα τα επίπεδα και έχοντας ως επιπλέον στόχο τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης.

Πιστή στη δέσμευσή της η Peugeot, έχει εξηλεκτρίσει ολόκληρη τη γκάμα της και συνεχίζει με νέα πλάνα και νέες τεχνολογίες. Αυτή είναι η τρίτη, ετήσια εκδήλωση «E-Lion Day» που διοργανώνεται και αφορά το μέλλον της Peugeot.

Στην εκδήλωση, που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και οι 4Τροχοί, πρωτοστάτησε και παράλληλα συστήθηκε ο Alain Favey, ο νέος CEO της Peugeot, με 25ετή εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου και προϋπηρεσία στην VW.

Εστίασε στη μεγάλη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία, και διακρίνεται για την πλούσια τεχνολογία, έχοντας μεταξύ άλλων αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα.

Η Peugeot είναι μια εταιρεία με μεγάλη κληρονομιά και ιστορία. Διαθέτει πιστό κοινό, στο οποίο η γαλλική εταιρεία σχεδιάζει να χτίσει και στο μέλλον. Εξάλλου, μέσα στο 2024 σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες πελάτες, φτάνοντας σχεδόν 1,1 εκατ. οχήματα.

Η πλατφόρμα «Multi-energy» προσφέρει στην Peugeot τη δυνατότητα να χτίσει πάνω της πολλά και να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τη σκυτάλη πήρε ο Pierre Bault, για να παρουσιάσει ένα road trip που κάνει με το Peugeot E-3008 σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Το μεγάλο ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει 700 χιλιόμετρα αυτονομίας, στην οποία και εστιάζει, αλλά παράλληλα και μοντέρνα σχεδίαση, αξιόλογους χώρους και φυσικά πλούσια τεχνολογία.

Το ταξίδι ξεκίνησε από το κέντρο του Παρισιού και λίγο αργότερα στο μικρό video παρουσιάζεται να είναι 200 χιλιόμετρα από την Πόλη του Φωτός, χωρίς να αντιμετωπίζουν κανένα άγχος αυτονομίας. Μια μικρή στάση 30 λεπτών της ώρα αρκούν για φόρτιση από  20% έως 80%.

Ο πρώτος πυλώνας της νέας στρατηγικής μας είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα. Τρία μοντέλα θα πρωταγωνιστήσουν τα E-3008, E-5008 και E-408, με νέες εκδόσεις που θα αποδίδουν 325 ίππους.

Αυτή η τελευταία θα ενσωματωθεί στη γκάμα στο αμέσως επόμενο διάστημα και θα διακρίνεται για την απόδοση και τις επιδόσεις που θα προσφέρει. Είναι αμιγώς ηλεκτρική, Dual Motor με τετρακίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας 213 ίππων που είναι εμπρός συνδυάζεται με ένα ακόμα ηλεκτρικό κινητήρα 112 ίππων που μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς, αποδίδοντας 325 ίππους και στους τέσσερις τροχούς.

Το E-5008 εντυπωσιάζει με το χώρο αποσκευών που είναι 994 λίτρα στην 5θέσια διάταξη και 2.310 λίτρα στη διθέσια. Επιπλέον, το E-5008 είναι διαθέσιμο και ως 7θέσιο.

Το άγχος των περισσότερών αφορά την αυτονομία. Αυτό καλείται να αντιμετωπίσει η Peugeot, με μεγάλη μπαταρία, αλλά και γρήγορη φόρτιση για ανάκτηση ενέργειας σε μικρό χρονικό διάστημα. Τα νέα μοντέλα επίσης θα εξοπλίζονται με αντλία θερμότητας που θα μειώνει την κατανάλωση και κατ’ επέκταση θα αυξάνει την αυτονομία. Κάτι που θα μπορεί να προγραμματίζεται μέσω του Trip Planner.

Υβριδικές και plug-in hybrid εκδόσεις, όπως και ηλεκτρικές θα είναι διαθέσιμες στη γκάμα των νέων μοντέλων της γαλλικής φίρμας, με στόχο να κάνουν πιο βατή τη μετάβαση των πελατών προς την ηλεκτροκίνηση. Το σύστημα Hybrid e-DCS6 είναι διαθέσιμο σε όλα τα μοντέλα, από το 208 έως και το 5008. Αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα νέας γενιάς 136 ίππων, που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα.

Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 15%. Μάλιστα, η καινοτομία του συστήματος 48V έγκειται στο γεγονός πως σε οδήγηση στην πόλη, αυτά τα μοντέλα μπορούν να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά τουλάχιστον για το 50% του χρόνου οδήγησης.

Επιπλέον, διαθέσιμες είναι οι plug-in hybrid εκδόσεις, με μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Η τεχνολογία αυτή είναι διαθέσιμη στα μοντέλα: Peugeot 308, 408, 508, 3008 και 5008. Στο 3008, για παράδειγμα, προσφέρει 87 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 100% ηλεκτρική λειτουργία με πιστοποιημένη κατανάλωση μόλις 0,9 λτ./100 χλμ.

«Στόχος μας είναι η απεξάρτηση από τον άνθρακα και η μετάβαση στην πιο καθαρή ενέργεια. Χωρίς περιστροφές να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί χωρίς ηλεκτρικά μοντέλα» τόνισαν οι άνθρωποι της Peugeot. Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον και ο μόνος τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας. «Όταν αναφερόμαστε στην έμμεση σχέση που έχουν τα ηλεκτρικά με τα ορυκτά καύσιμα, ακόμα και έτσι, είναι πολύ πιο καθαρά από τα θερμικά» συμπλήρωσαν.

Η ηλεκτροκίνηση των οχημάτων είναι ένα κρίσιμο στοιχείο, αλλά αποτελεί μόνο ένα μέρος του οδικού χάρτη για το Carbon Net Zero. Η προσέγγιση της Peugeot περιλαμβάνει επίσης την υιοθέτηση βιώσιμων βιομηχανικών μεθόδων και υλικών στην κατασκευή των προϊόντων. Τα εργοστάσια καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και φυσικούς πόρους, ενώ σταδιακά στρέφονται προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η Peugeot χρησιμοποιεί σήμερα 60% απανθρακοποιημένη ηλεκτρική ενέργεια στις εγκαταστάσεις της Stellantis, με στόχο να φτάσει το 100% μέχρι το 2030.

Το νέο E-3008 είναι αντιπροσωπευτικό των νέων βιώσιμων πρακτικών. Σήμερα, το 85% των υλικών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή του είναι ανακυκλώσιμα. Το 40% του βάρους του ταμπλό και του βάρος των μοκετών είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Συνολικά, το E-3008 περιλαμβάνει 24% ανακυκλωμένα υλικά.

Τέλος ο Alain Favey δήλωσε: «Το να γίνω CEO της μάρκας Peugeot μου δίνει μεγάλη υπερηφάνεια, αλλά και ένα ισχυρό αίσθημα ευθύνης. Η μάρκα είναι ισχυρή, η γκάμα είναι πλήρης, με ένα μοναδικό συνδυασμό ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στις ίδιες πλατφόρμες.  Είμαστε πεπεισμένοι ότι έχουμε όλα τα εφόδια για να πετύχουμε και να συμβάλουμε σε ένα βιώσιμο μέλλον για την αυριανή γενιά».

Παρακολουθήστε τα όλα εδώ: Η ιστορία της καρό σημαίας | SpeedΖone Podcast EP67

Δείτε τον πλήρη κατάλογο με τις ανακλήσεις εδώ 

Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)

Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66 

Tags: