
Αναθεώρηση πλάνων από την Porsche σχετικά με τα ηλεκτρικά

Η Porsche αναμένεται να αναθεωρήσει τα πλάνα της για το άμεσο μέλλον και σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα, αφού όπως όλα δείχνουν δεν θα επικεντρωθεί μόνο σε αυτά, αλλά και σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά.
Όπως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Porsche αντιμετωπίζει διαφορετικά τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Επανεκτιμώντας τις καταστάσεις και την αγορά, τις αντιδράσεις, τις ανάγκες της και εν γένει την πορεία της, αναθεωρεί τα πλάνα της.
Έτσι, όπως όλα δείχνουν δεν θα επικεντρωθεί μόνο στα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά θα κάνει ένα βήμα πίσω, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ρίχνοντας βάρος και στις θερμικές εκδόσεις και τις υβριδικές εκδοχές τους.
Κάτι που δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, αφού το να μειώσει την παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων, που τόσα έχει επενδύσει, προς όφελος των θερμικών εκδόσεων, αναμένεται να έχει σημαντικό κόστος για αυτήν.
Το κόστος εξέλιξης οχημάτων και μπαταριών αναμένεται να φτάσει τα 800 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που θα επηρεάσει και το ποσοστό κέρδους που αναμένεται να πέσει κατά 8-10%, από αυτό που είχε αρχικά υπολογιστεί και αφορούσε το 2025.
Πώς μπορεί να διαμορφωθεί λοιπόν η γκάμα της Porsche με αυτή τη λογική. Βέβαιο θεωρείται ότι η εμβληματική 911 θα συνεχίσει την εμπορική της πορεία με θερμικούς κινητήρες, κρατώντας ψηλά τη σημαία της Porsche όσον αφορά την ανόθευτη σπορ αίσθηση, που τόσα χρόνια προσφέρει. Για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της φροντίζουν κάποιες υβριδικές εκδόσεις που είναι διαθέσιμες.
Από την άλλη οι 718 Boxster και Cayman βρίσκονται προ των πυλών στη νέα ηλεκτρική τους μορφή, αφού η Porsche σχεδιάζει την αποκάλυψή τους στους αμέσως επόμενους μήνες. Το να επανέλθουν οι παλιές εκδόσεις του μοντέλου, με τους θερμικούς κινητήρες είναι αρκετά δύσκολο, γιατί δεν πληρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ρύπων που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Άρα είναι μεγάλο το ερωτηματικό σχετικά με αυτά τα μοντέλα, αν θα είναι διαθέσιμα και σε θερμικές εκδόσεις.
Με την Macan τα πράγματα μοιάζουν πιο ξεκάθαρα, αφού έχει περάσει στην ηλεκτρική εποχή της για τα καλά. Αυτό γιατί πατάει στη νέα πλατφόρμα PPE, που προορίζεται για ηλεκτρικά μοντέλα και δεν επιτρέπει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για να κάνει κάτι τέτοιο η Porsche θα πρέπει να διατηρήσει την πλατφόρμα PPC.
Η Cayenne και επίσημα θα είναι ένα μοντέλο που θα είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρική έκδοση, αλλά θα διατηρήσει και τους δεσμούς της με την παλιά εκδοχή και πλατφόρμα της, προκειμένου να είναι διαθέσιμη και σε θερμικές εκδόσεις και πιο συγκεκριμένα σε plug-in hybrid. Η ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου θα κάνει πρεμιέρα επίσημα μέσα στη χρονιά, ενώ η υβριδική εκδοχή θα αποτελέσει συνέχεια της τρέχουσας γενιάς. Κάτι παρόμοιο θα πρέπει να περιμένουμε να γίνει και με την Porsche Panamera.
Δείτε εδώ τον πλήρη κατάλογο με τις ανακλήσεις
Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)
Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66