Πρεμιέρα για τη νέα BMW M3 CS Touring
Την ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής με την χαρακτηριστική ονομασία CS -ή αλλιώς Competition Sport- της BMW M3 Touring αποκάλυψε η γερμανική εταιρεία.
Η νέα BMW M3 CS Touring διαθέτει όλα εκείνα τα συστατικά που λατρέψαμε στις M3 CS Sedan και Μ4 CS Coupe αλλά σε μια πιο πρακτική «συσκευασία».
Η ισχύς στη νέα Μ3 CS Touring προέρχεται από μία αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα M TwinPower Turbo της BMW που με χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα με τον οποίο η BMW M4 GT3 διεκδίκησε για πρώτη φορά και κέρδισε τον τίτλο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού το 2022.
Για την περίσταση τα δύο mono-scroll τούρμπο λειτουργούν με πίεση αυξημένη από τα 1,7 στα 2,1 bar, με αποτέλεσμα το διαμάντι των Βαυαρών να αποδίδει 20 επιπλέον ίππους. Αισίως, επομένως, η μέγιστη απόδοση ανέρχεται εδώ στους 550 ίππους στις 6.250 σ.α.λ., με τη ροπή να διαμορφώνεται στα 650 Nm, τα οποία κάνουν σταθερά την εμφάνισή τους από τις 2.750 σ.α.λ. έως και τις 5.950 σ.α.λ. – ο ηλεκτρονικός κόφτης επεμβαίνει στις 7.200 σ.α.λ.
Σύμφωνα με την BMW, η νέα M3 CS χρειάζεται 3,5 δλ. για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα και 11,7 δλ. για να φτάσει στα 200 χλμ./ώρα από στάση. Η δε ρεπρίζ από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 2,7 δλ. με 4η σχέση ή 3,5 δλ. με 5η σχέση. Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, χάρη και στο στάνταρ M Driver’s Package, η ένδειξη στο κοντέρ μπορεί να φτάσει έως και τα 300 χλμ./ώρα, τιμή όπου επεμβαίνει ένας ακόμα ηλεκτρονικός περιοριστής.
Ο κινητήρας συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το αυτόματο, 8τάχυτο M Steptronic κιβώτιο της BMW, το οποίο συνεπικουρείται από το σύστημα Drivelogic και paddles από carbon στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα προκειμένου να αλλάζει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου, επιλέγοντας μεταξύ ρυθμίσεων για άνεση, σπορ επιδόσεις και βελτιστοποιημένη απόδοση για οδήγηση στην πίστα.
Τόσο η πρόσφυση όσο και συνολικά η συμπεριφορά της νέας BMW M3 CS ενισχύονται από την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της νέας Μ3 CS Touring.
Η μείωση του βάρους αποτέλεσε για την BMW βασικό ζητούμε για τη νέα Μ3 CS. Εκτός από την carbon οροφή χρησιμοποιεί επίσης αυτό το ελαφρύ υλικό στο καπό, το εμπρός splitter, τις εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, τον πίσω διαχύτη και την πίσω αεροτομή.
Την ίδια στιγμή, στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και οι διακοσμητικές λωρίδες κατασκευάζονται επίσης από CFRP. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon συνεισφέρουν επίσης στη διατήρηση του βάρους στην καμπίνα σε χαμηλά επίπεδα. Η συνολική εξοικονόμηση πάντως σε σχέση με μία BMW M3 Competition Touring δεν υπερβαίνει τα 15 κιλά.
Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)
Δείτε εδώ: Οδηγός πυροβολεί από το αυτοκίνητο άλλο οδηγό (video)
Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66
Παρακολουθήστε στο βίντεο - Hamilton: ένα ολόκληρο έθνος περιμένει
F1: πρόστιμο €40.000 για μια βρισιά θα πληρώνουν οι πιλότοι
!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!
Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά