Πληρώνοντας μόλις 3 ευρώ ανά 100 χλμ. με το ηλεκτρικό Volvo EX30

Η καθημερινή «συμβίωση» με ένα ηλεκτρικό όχημα όπως το Volvo EX30 προσφέρει σήμερα το πλεονέκτημα του εξαιρετικά χαμηλού κόστους χρήσης – το οποίο ανέρχεται για την περίσταση στα 3 ευρώ ανά 100 χλμ. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί ήδη το «the next big thing» στη σύγχρονη αυτοκινητική σκακιέρα στην Ευρώπη, όλες οι συζητήσεις «πέριξ» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιστρέφονται σήμερα γύρω από το φλέγον θέμα των υποδομών της κάθε χώρας που θα τα υποστηρίξουν. Αλλά, πρωτίστως, γύρω από εκείνο που αφορά το πραγματικό τους κόστος.

Είναι εντέλει ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Και, τελικά, πόσο πραγματικά κοστίζει η χρήση τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης;

Volvo EX30

Πέραν του περιβαλλοντικού πλεονεκτήματος, τα απτά οφέλη απόκτησης ενός σύγχρονου EV, όπως το EX30, έχει να κάνει με το κόστος χρήσης συγκριτικά με ένα συμβατικό όχημα αντίστοιχου μεγέθους και κατηγορίας με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι… έτη φωτός χαμηλότερο σε όλες τις περιπτώσεις.

Volvo EX30

Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη την μικτή κατανάλωση βάσει του προτύπου WLTP της έκδοσης Single Motor Extended Range Core του νέου EX30, και υπολογίζοντας τον μέσο όρο τιμών kWh ενδεικτικών οικιακών τιμολογίων μεγάλων παρόχων ενέργειας όπως αυτές δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της ΡΑAΕY, το κόστος που θα χρειαστεί να καταβάλει σήμερα ο χρήστης του Σουηδικού EV προκειμένου να φορτίσει την μπαταρία διανύοντας 100 χλμ., δεν υπερβαίνει τα μόλις 3 ευρώ.

Ενδεικτικά, με τιμή kWh για οικιακή φόρτιση το ποσό των 0,18 ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι προβλεπόμενες πρόσθετες επιβαρύνσεις και φόροι, και μέση κατανάλωση 17 kWh για κάθε 100 χλμ. κίνησης, η τιμή των 3 ευρώ μόνο ουτοπία δεν φαντάζει. Μάλιστα, αν η φόρτιση γίνει τη νύχτα, όπου σε αρκετές περιπτώσεις η τιμή kWh είναι χαμηλότερη, το οικονομικό τίμημα είναι πιθανό να μειωθεί ακόμα περισσότερο.

Το συμπέρασμα επομένως είναι σαφές όσο και ξεκάθαρο πλέον: εκτός από το κόστος αγοράς, ελέω επιδότησης, που σίγουρα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το νέο EX30 της Volvo είναι σε θέση να προσφέρει απλόχερα σήμερα στους πελάτες το πρόσθετο πλεονέκτημα του συγκριτικά χαμηλότερου κόστους χρήσης. Το οποίο, για 15.000 χλμ. σε ετήσια βάση, δεν υπερβαίνει τα 450 ευρώ. Σχεδόν δηλαδή όσα θα χρειαστείτε για την πλήρωση μόλις πέντε ρεζερβουάρ καυσίμου σε ένα αντίστοιχο συμβατικό SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα σας εξασφαλίσουν όχι περισσότερα από 2.500 χλμ. αυτονομίας.

Δείτε εδώ: Οδηγός πυροβολεί από το αυτοκίνητο άλλο οδηγό (video)

Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66 

Παρακολουθήστε στο βίντεο - Hamilton: ένα ολόκληρο έθνος περιμένει

F1: πρόστιμο €40.000 για μια βρισιά θα πληρώνουν οι πιλότοι

 

!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!

Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά

Δείτε εδώ: Το τροχαίο που σόκαρε την Κύπρο

Γιατί τα roundabouts στην Κύπρο αποτελούν καρουζέλ του τρόμου